Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Weet iemand toevallig waar ik de boutjes kan kopen die worden gebruikt voor de db-killer van een akraprovic uitlaat? één boutje bij mij is dol, en wil graag weer hetzelfde boutje ervoor terug.
 
Laatst bewerkt:
Een MT 03 is op 35KW gebouwd. Dus deze motor is voor A2 juist geproduceerd. Ik zou niet weten waarom deze dan begrenst is?

Omdat deze MT-03 uit 2010 komt. Het 35KW rijbewijs is pas in 2014 ingevoerd. Daarvoor was een licht rijbewijs 25KW.
Het komt heel veel voor dat motoren op papier 25KW zijn maar inmiddels al weer op fabrieks vermogen rondrijden. Dan had de (toenmalige) eigenaar geen zin om kentenkenbewijs aan te laten passen.
 
Goedendag iedereen!

Zojuist aangemeld nadat ik het forum al een tijdje in de gaten heb gehouden,
Ik ben een trotse mt-03 eigenaar uit het jaar 2006 met nog maar 15xxx km erop.

Nu wil ik graag een andere set uitlaten eronder hangen..
Maar die dingen zijn vrij prijzig.. misschien heeft iemand hier nog een setje liggen waar ze vanaf moeten? Zo ja dan hoor ik het Graag!

Mvg Perry
 
Weet iemand toevallig waar ik de boutjes kan kopen die worden gebruikt voor de db-killer van een akraprovic uitlaat? één boutje bij mij is dol, en wil graag weer hetzelfde boutje ervoor terug.

Ik zoek nog orginele dbkillers.. Toen ik de motor gekocht had had de rechtmatige eigenaar geen dbkillers erin zitten...

Iemand een idee waar ik dbkillers voor akra uitlaatsysteem kan vinden ?
 
Omdat deze MT-03 uit 2010 komt. Het 35KW rijbewijs is pas in 2014 ingevoerd. Daarvoor was een licht rijbewijs 25KW.
Het komt heel veel voor dat motoren op papier 25KW zijn maar inmiddels al weer op fabrieks vermogen rondrijden. Dan had de (toenmalige) eigenaar geen zin om kentenkenbewijs aan te laten passen.

Klopt helemaal, nu ben ik opzoek waar deze dan begrensd zou zijn? Ik las iets over dat de injectie/bij de injectie hij begrensd is, maar hoe?
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, nu ben ik opzoek waar deze dan begrensd zou zijn? Ik las iets over dat de injectie/bij de injectie hij begrensd is, maar hoe?

Yamaha - MT-03 660 - 2006 - INJECTION SYSTEM - Parts

http://www.mt-owners-club.org/forum/viewtopic.php?t=3985 zei:
Look at the throttle body from the near side...that'll be the left of the bike. If it's got a restrictor you'll see a plated, formed (90degree bend towards you) bracket fixed in two places, it'll be stamped with it's unique number. Get someone to twist the throttle and you'll see the cam on the action butt up against the bracket.

Zelf gelukkig niet mee te maken gehad :+
 
Zijn er toevallig mensen met de MIVV GP black uitlaatset?
Zo ja, hoe is het geluid met db-killer en zonder? En vergeleken met de orginele uitlaten?
Als er ook tips zijn voor andere uitlaten dan hoor ik dat graag, ook de ervaringen hoor ik graag.
Mvg Perry
 
MT03 bezitters,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb net mijn tank verwisseld, alleen start de motor niet meer. Bij heel vaak starten pak hij hem 1 seconden op en valt dan uit. Ik heb er 3 liter benzine in gegooid, maar het benzine lampje gaat na 10 seconden constant knipperen. Normaal blijft hij branden.
 
Zijn er toevallig mensen met de MIVV GP black uitlaatset?
Zo ja, hoe is het geluid met db-killer en zonder? En vergeleken met de orginele uitlaten?
Als er ook tips zijn voor andere uitlaten dan hoor ik dat graag, ook de ervaringen hoor ik graag.
Mvg Perry

Heb je al eens YouTube geraadpleegd? Alles staat daar op.
Hier een videootje met precies wat jij zoekt;


Zo te zien nog in NL gefilmd ook!

edit; ohja, mooi geluid met killers, zonder killers veel te veel kabaal. Als je oren je lief zijn en je vrienden wil blijven met de buurt, laat je ze er lekker in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er toevallig mensen met de MIVV GP black uitlaatset?
Zo ja, hoe is het geluid met db-killer en zonder? En vergeleken met de orginele uitlaten?
Als er ook tips zijn voor andere uitlaten dan hoor ik dat graag, ook de ervaringen hoor ik graag.
Mvg Perry

Ik heb zelf de originele db-killer van 25mm vervangen door een 35mm db-killer waardoor de uiltaat iets meer geluid maakt. Zonder db-killers rijden maakt idd veeeel te veel kabaal.

Owja ik heb dus de Mivv GP erop zitten en deze klinkt ook met 25mm db-killer veel mooier dan het origineel.
 
Laatst bewerkt:
MT-ers ik heb jullie echt dringend nodig. 27 graden en de bike staat in de schuur :/

Het benzine lampje knippert 8-keer en stop 1 seconden die blijft zo doorgaan. Wie is bekent met deze foutmelding?
 
MT-ers ik heb jullie echt dringend nodig. 27 graden en de bike staat in de schuur :/

Het benzine lampje knippert 8-keer en stop 1 seconden die blijft zo doorgaan. Wie is bekent met deze foutmelding?

Niet leuk man. Ik kan je verder ook niet helpen met mijn kennis. Weet je zeker dat je alles precies hebt terug geplaatst zoals het was?

Hier iig een plaatje van hoe alles in elkaar zit: https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=MT-03%20%20660&Y=2006&L=YA-MT03-1&O=FUEL%20TANK&F=YA-MT03-1_BB&L2=YA-MT03-1_BB
 
Iemand hier met G&G uitlaten op de MT-03?
Heb een proefrit gemaakt vandaag en het geluid was me net wat te gortig. Enig idee omdat wat te verminderen? De DB killers zaten erin.
 
Hoi, ik ben nieuw en heb recent een '07 MT-03 aangeschaft, mijn eerste motor. Wordt alleen pas volgende week geleverd dus in de tussentijd zit ik hier maar met mijn duimen te draaien.

Het benzine lampje knippert 8-keer en stop 1 seconden die blijft zo doorgaan. Wie is bekent met deze foutmelding?

Dit betekend dat het fuel level detection circuit defect is. Weet je zeker dat alles goed is aangesloten?
 
Heeft iemand toevallig de 2 zijkapjes die bevestigd worden onder de tank over, of te koop?
Oude eigenaar wist blijkbaar niet hoe het systeem werkte en heeft de bevestiging in het rubber kapot getrokken -_-

PUsO4oe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan