[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Bij mij leek het toen inderdaad ook anders met de tanktas, maar dat bleek niet het probleem te zijn. Rij even een tijdje op PRI en kijk of het ophoudt.
 
het kan natuurlijk door de tanktas komen maar dit lijkt me wel erg stug... kan het ook toeval zijn dat het met tanktas wel gebeurde en zonder tanktas niet?

ik zou je 'aanbevelen' om even een stuk goed hard te gaan rijden (op de snelweg) zonder tanktas.

Ik vond het zelf idd ook een redelijk sterk verhaal. Zal van de week nog een lang stuk snelweg pakken en dan eens kijken of het nog voor komt.
 
vanmiddag de carburateurs grondig schoongemaakt. Alles wat los kon is los geweest (voor wie nog twijfelt over JIS schroevendraaiers, stop met twijfelen, meteen kopen :} )

[lange lap tekst]

ik hoor graag jullie mening / tips voor dat ik in een donker hoekje weg kruip

-plaatje-
impressiefoto


stationair schroeven beide van 4 1/4 slag naar 2 1/2e slag teruggedraaid. in de ochtend met choke draait die prima stationair.(halve choke, 1,5k toeren) S'middags (half warm) nog niet helemaal. Ook is de overgang van stationair (1k naar 2.5-3k nog niet echt soepel...) hier blijf ik dus nog een beetje mee stoeien..
Voor de perfecte afstelling heb ik nog geen keuze kunnen maken tussen een colortune bestellen, zelf blijven prutsen of het even laten doen..
 
of het even laten doen..

Dat nooit! O-) O-)

Mijn carbs heb ik laten ultrasoon reinigen en reviseren. Morgen ga ik naar de winkel om wat van die doorzichtige buisjes te kopen om ze zelf te synchroniseren.

-

Die ellendige bout in de voorkant van m'n blok moet er ook nog uit. Hopelijk lukt het met zo'n cobalt type boor.
 
Laatst bewerkt:
Dat nooit! O-) O-)

Mijn carbs heb ik laten ultrasoon reinigen en reviseren. Morgen ga ik naar de winkel om wat van die doorzichtige buisjes te kopen om ze zelf te synchroniseren.

-

Die ellendige bout in de voorkant van m'n blok moet er ook nog uit. Hopelijk lukt het met zo'n cobalt type boor.

ik heb mijn cilinderkop met 2 afgebroken uitlaatbouten aan mijn buurman meegegeven om naar te kijken bij een autogarage. ze zijn er ondertussen doorheen met een 3mm boor, maar er hebben minimaal een gat nodig van 4,5mm. Het probleem is nu dat ze geen boortjes kunnen vinden welke sterk genoeg zijn (alles gaat kapot)

om maar even over ellendige bouten te spreken _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn AVB en theorie achter de rug en best dus al vast naar het kijken naar mijn eerste motor. NU zag ik een GS500F uit 2006 met 75k op de klok. Is die km te hoog of kan dat op een GS500F met goed onderhoud?
 
Hallo iedereen,

wat vinden jullie ervan? komt nog een andere uitlaat onder en dan is ze wel zo goed als af :]


hier is nog een filmpje ervan
full

ure=youtu.be
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn AVB en theorie achter de rug en best dus al vast naar het kijken naar mijn eerste motor. NU zag ik een GS500F uit 2006 met 75k op de klok. Is die km te hoog of kan dat op een GS500F met goed onderhoud?


meestal zijn de motor met wat kilometers erop goed onderhouden. je meot juist uitkijken met motoren die weinig kilometers hebben gereden want die zullen ook minder onderhouden zijn
 
ik heb mijn cilinderkop met 2 afgebroken uitlaatbouten aan mijn buurman meegegeven om naar te kijken bij een autogarage. ze zijn er ondertussen doorheen met een 3mm boor, maar er hebben minimaal een gat nodig van 4,5mm. Het probleem is nu dat ze geen boortjes kunnen vinden welke sterk genoeg zijn (alles gaat kapot)

om maar even over ellendige bouten te spreken _O-

Inderdaad. De eerste 5-6mm gingen goed, daarna waren alle boortjes bot / niet sterk genoeg.

Als ie weer rijdt, kan ik er altijd mee naar een garage. Alleen heb ik hier zo'n slechte ervaring mee omdat ik altijd 3x te veel betaal. :(
 
Ik heb mijn AVB en theorie achter de rug en best dus al vast naar het kijken naar mijn eerste motor. NU zag ik een GS500F uit 2006 met 75k op de klok. Is die km te hoog of kan dat op een GS500F met goed onderhoud?

Zolang ze goed worden onderhouden willen ze nog wel eens het dubbele lopen van 75k

Inderdaad. De eerste 5-6mm gingen goed, daarna waren alle boortjes bot / niet sterk genoeg.

Als ie weer rijdt, kan ik er altijd mee naar een garage. Alleen heb ik hier zo'n slechte ervaring mee omdat ik altijd 3x te veel betaal. :(

Liever iets teveel betalen en het goed hebben dan blijven ouwehoeren toch?


Hallo iedereen,

wat vinden jullie ervan? komt nog een andere uitlaat onder en dan is ze wel zo goed als af :]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zit er op je zadel (passagiersplek)?

Correcte manier voor plaatjes:
[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
Laatst bewerkt:
Zolang ze goed worden onderhouden willen ze nog wel eens het dubbele lopen van 75kLiever iets teveel betalen en het goed hebben dan blijven ouwehoeren toch?Wat zit er op je zadel (passagiersplek)?

Correcte manier voor plaatjes:
[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]

zal gelijk eens kijken dan of ik er wat fotos en het filmpje kan bij voegen zonder audio.

het zitje is van Gimbel(een duits bedrijf die aftermarket kuipdelen maakt, ze hebben van alles voor de GS500E zelfs een bug spoiler die ik misschien nog ga aanschaffen) het zitje zet je er gewoon op de zelfde manier op als het origineel(dus met dat sleutel mechanisme) en kun je snel swappen mocht je bijv met een bijrijder willen rijden.
 
Nog mensen interesse in een kuip met schade?
(koplamp is reeds verkocht)

Anders gaat ie in de kliko.

Marc
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn cilinderkop met 2 afgebroken uitlaatbouten aan mijn buurman meegegeven om naar te kijken bij een autogarage. ze zijn er ondertussen doorheen met een 3mm boor, maar er hebben minimaal een gat nodig van 4,5mm. Het probleem is nu dat ze geen boortjes kunnen vinden welke sterk genoeg zijn (alles gaat kapot)

om maar even over ellendige bouten te spreken _O-

Een grapjurk heeft er hard stalen bouten in gezet?
Ik heb dat wel eens gezien. Meneer draaide de originele bouten stuk. Met een griptang het restje er uit kunnen halen en toen voor de zekerheid gehard stalen bouten er in gezet.....
Les een van de cursus: Hoe frustreer ik de monteur.



Gebruiken jullie dit soort boren?


Niet warm stoken, dan kan je ze weggooien. Flink knoeien met (boor)olie.
 
Een grapjurk heeft er hard stalen bouten in gezet?
Ik heb dat wel eens gezien. Meneer draaide de originele bouten stuk. Met een griptang het restje er uit kunnen halen en toen voor de zekerheid gehard stalen bouten er in gezet.....
Les een van de cursus: Hoe frustreer ik de monteur.



Gebruiken jullie dit soort boren?
[~[url="https://image.coolblue.io/products/101144?width=422&height=390"]afbeelding~][/url]

Niet warm stoken, dan kan je ze weggooien. Flink knoeien met (boor)olie.

De twee die ik er wel uit kon draaien waren de originele bouten. De anderen klapten meten doormidden (na te zijn bewerkt met een slagschroevendraaier etcc).

Wat betreft de staat van de bouten nu heb ik geeen idee, ik zie de kop vanzelf weer eens terug van m'n buurman. Ondertussen ben ik zelf nog druk bezig met de rest van het blok (status: wachten op bestelling :'))
 
Net een hss titanium boor van Bosch 8mm gekocht bij de gamma om het te proberen. Niet gelukt. 10 euro weer weggegooid, beter dan ermee naar de garage. Rotding krijg ik er zelf niet uit.

Ik ben m'n carbs aan het synchroniseren. Ik heb ook bij de gamma slang van 3mm innerdiameter gekocht, met haardroger past ie netjes op de buisjes van de carbs. (stom van me, heb maar slang van 2 meter gekocht, verkeerde zinnetje onthouden uit de how-to |( )

2 Vraagjes, moet de motor al warmgedraaid zijn voordat ik de vacuumbuisjes loshaal en m'n DIY plankie met slangetjes erop zet?
Hoe groot kan het verschil ong. zijn als ie flink buiten sync staat, iemand hier ervaring mee?

We zijn er bijna :)
 
Laatst bewerkt:
Net een hss titanium boor van Bosch 8mm gekocht bij de gamma om het te proberen. Niet gelukt. 10 euro weer weggegooid, beter dan ermee naar de garage. Rotding krijg ik er zelf niet uit.

een ophangingsbout moest je er uit krijgen toch? dat is een flink eind voor een boortje...
 
een ophangingsbout moest je er uit krijgen toch? dat is een flink eind voor een boortje...

Valt wel mee, er zit onderaan een uitsparing. Dus het gaat alleen maar om de plekken waar die echt vast zit. 2 x 5mm-10mm dus. Dan sla ik 'm wel helemaal kapot, dat lukt dan wel.

Maar eh, ik denk dan maar dat we beter wat meer betalen dan ouwehoeren ;)
 
Valt wel mee, er zit onderaan een uitsparing. Dus het gaat alleen maar om de plekken waar die echt vast zit. 2 x 5mm-10mm dus. Dan sla ik 'm wel helemaal kapot, dat lukt dan wel.

Maar eh, ik denk dan maar dat we beter wat meer betalen dan ouwehoeren ;)

je kan het altijd nog met een dunner boortje proberen 3/3,5mm -> minder weerstand.

Flink knoeien met (boor)olie.
 
Laatst bewerkt:
Net een hss titanium boor van Bosch 8mm gekocht bij de gamma om het te proberen. Niet gelukt. 10 euro weer weggegooid, beter dan ermee naar de garage. Rotding krijg ik er zelf niet uit.

Ik ben m'n carbs aan het synchroniseren. Ik heb ook bij de gamma slang van 3mm innerdiameter gekocht, met haardroger past ie netjes op de buisjes van de carbs. (stom van me, heb maar slang van 2 meter gekocht, verkeerde zinnetje onthouden uit de how-to |( )

2 Vraagjes, moet de motor al warmgedraaid zijn voordat ik de vacuumbuisjes loshaal en m'n DIY plankie met slangetjes erop zet?
Hoe groot kan het verschil ong. zijn als ie flink buiten sync staat, iemand hier ervaring mee?

We zijn er bijna :)

ongerelateerd aan je vragen, als je iemand nodig hebt om die bout(en) er uit te boren ken ik wel een mannetje die dat goed doet. helaas moest ik er vorige maand zelf aangeloven 65Euro's was het geregeld. is wel in Limburg.

trouwens als je het echt zelf wil proberen investeer dan in links omdraaiende boren, grote kans dat tijdens het uitboren de bout word gepakt door de boor en er uitdraait. zijn alleen wel moeilijker te verkrijgen, bij hornbach hebben ze dat al niet bijv.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je woont maar ik heb hoog kwaliteit boren en een pneumatische beurmachine, op lucht want dan kom je wel tot de toerentallen die je nodig heb. Heb daarmee al vele bouten kunnen verwijderen :)

Ikzelf heb mijn werkplaats in Zeeland (westkapelle)

in een keer een 8mm boor er doorheen jassen is zws al geen goed plan, eerst met 3mm beginnen ofso.
 
Laatst bewerkt:
Als je die bout nu eens lekker laat zitten en aan de onderkant 2 sleufjes in het blok slijpt op de plaats waar de bout vastzit. Dat is 2x 5 a 10 mm. Dan tik je de bout er met behulp van wat kruipolie en een hamer er zo uit. Hier een korte instructie:

- Bout links en rechts van het motorblok doorslijpen op ongeveer 15 mm van de kant van het ALU.
- Met slijptol twee sleufjes in het blok slijpen. Net zo lang tot je vonken ziet. Dan zit je op de bout en ben je ver genoeg. ALU geeft namelijk geen vonken. Nu is de spanning van de bout af en heeft hij iets meer ruimte.
- Veel kruipolie gebruiken.
- Nu links en rechts op de bout tikken met een hamer net zo lang tot er beweging in zit.
- Wat harder op de bout gaan slaan tot hij goed beweegt.
- De bout aan 1 kant weer doorslijpen omdat hij nu opgestuikt is en dus niet door het gat van het blok zal gaan.
- Met een drijver de bout nu verder tikken en klaar is kees.

Boren heeft totaal geen zin. Het geeft een hoop ergernis en kost je een hoop tijd, ritten en geld. Daarna moet je alsnog die reststukken van de bout eruit zien te krijgen.

Neem de tijd en sla niet als een bezetene, want dan scheurt dat ophangpunt van het motorblok af.

Succes!

Ps. Raar trouwens dat het bedrijf waar je het motorblok gehaald hebt die bout heeft laten zitten. Dan ben je in mijn ogen echt lui en geef je nergens iets om. De klant moet maar zien dat hij die bout eruit krijgt... Ik heb zelf regelmatig te maken met deze vastzittende bout, maar haal hem er altijd uit voordat ik de motorblokken verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Als je die bout nu eens lekker laat zitten en aan de onderkant 2 sleufjes in het blok slijpt op de plaats waar de bout vastzit. Dat is 2x 5 a 10 mm. Dan tik je de bout er met behulp van wat kruipolie en een hamer er zo uit. Hier een korte instructie:

- Bout links en rechts van het motorblok doorslijpen op ongeveer 15 mm van de kant van het ALU.
- Met slijptol twee sleufjes in het blok slijpen. Net zo lang tot je vonken ziet. Dan zit je op de bout en ben je ver genoeg. ALU geeft namelijk geen vonken. Nu is de spanning van de bout af en heeft hij iets meer ruimte.
- Veel kruipolie gebruiken.
- Nu links en rechts op de bout tikken met een hamer net zo lang tot er beweging in zit.
- Wat harder op de bout gaan slaan tot hij goed beweegt.
- De bout aan 1 kant weer doorslijpen omdat hij nu opgestuikt is en dus niet door het gat van het blok zal gaan.
- Met een drijver de bout nu verder tikken en klaar is kees.

Boren heeft totaal geen zin. Het geeft een hoop ergernis en kost je een hoop tijd, ritten en geld. Daarna moet je alsnog die reststukken van de bout eruit zien te krijgen.

Neem de tijd en sla niet als een bezetene, want dan scheurt dat ophangpunt van het motorblok af.

Succes!

Ps. Raar trouwens dat het bedrijf waar je het motorblok gehaald hebt die bout heeft laten zitten. Dan ben je in mijn ogen echt lui en geef je nergens iets om. De klant moet maar zien dat hij die bout eruit krijgt... Ik heb zelf regelmatig te maken met deze vastzittende bout, maar haal hem er altijd uit voordat ik de motorblokken verkoop.

Hmm, ja vind het een moeilijke zaak. Aan de ene kant heb ik 'm met slijpen er vrij snel uit, dat moet sowieso wel lukken. De andere kant van het verhaal is dat dit deel van de ophanging van het blok weer wat zwakker wordt. Ik heb nu ook geen slijptol in bezit, maar kan altijd wel rijden naar iemand die dat wel heeft.

Ik denk er nog over na :). Eerst nog effe die carbs sync'n en dan kan ik wel naar diegene rijden die me hierbij helpt.

Het is inderdaad jammer dat die bout eruit zat. Ook deels mijn fout. Ik had opnieuw moeten onderhandelen over de prijs maar ik dacht in eerste instantie dat ie wel makkelijk eruit zou komen.

Bedankt voor je input :t

@rensdw, bedankt voor het aanbod :t . Maar ik zit op 2 uur van westkapelle, beetje te ver voor me.
 
Laatst bewerkt:
*O* Gelukt! Carbs zijn nu netjes gesynchroniseerd met wat slangetjes van de Praxis en motorolie. :t :t :t

Ook het lekje wat ik toen had bij de rubbers van de carburateurs en airbox is weg. Het laten reviseren heeft dus geholpen. Ook het stationair draaien doet ie beter.

Het slangetje wat normaal op de linker carb zit was best vuil. De nieuwe slangetjes die ik net heb gebruikt om ze te syncen waren nieuw en die slang die aan de linkerkant zat werd ook een beetje vuil. Is dit normaal?

full



Wel heeft ie soms hele kleine hikjes heeft als ie stationair loopt. Bij het synchroniseren zie je dan het ene slangetje wat meer lucht trekken dan het andere, tot 10 cm ofzo. Daalt van 1700-1800 naar 1500-1600 rpm. Je hoort dan een halve seconde van tevoren een licht tikje achteraan het blok. Kan zijn dat ik nu problemen aan het zoeken ben die er in werkelijkheid niet zijn :P
 
Laatst bewerkt:
*O* Gelukt! Carbs zijn nu netjes gesynchroniseerd met wat slangetjes van de Praxis en motorolie. :t :t :t

Ook het lekje wat ik toen had bij de rubbers van de carburateurs en airbox is weg. Het laten reviseren heeft dus geholpen. Ook het stationair draaien doet ie beter.

Het slangetje wat normaal op de linker carb zit was best vuil. De nieuwe slangetjes die ik net heb gebruikt om ze te syncen waren nieuw en die slang die aan de linkerkant zat werd ook een beetje vuil. Is dit normaal?

[afbeelding]


Wel heeft ie soms hele kleine hikjes heeft als ie stationair loopt. Bij het synchroniseren zie je dan het ene slangetje wat meer lucht trekken dan het andere, tot 10 cm ofzo. Daalt van 1700-1800 naar 1500-1600 rpm. Je hoort dan een halve seconde van tevoren een licht tikje achteraan het blok. Kan zijn dat ik nu problemen aan het zoeken ben die er in werkelijkheid niet zijn :P

Teken van valse lucht of dat hij nog beter afgesteld kan worden.
 
Tsjonge, net een heerlijk ritje achter de rug. Wat was dat weer heerlijk genieten :]. Lekker over de snelheid achter een politiebusje lopen knallen 8-)

Teken van valse lucht of dat hij nog beter afgesteld kan worden.

Net tijdens een rit een paar keer gestopt bij stoplichten, stationair liep ie erg goed :) . Toerental bleef mooi rond de 1750-1800 hangen. Ik kijk nog wel of het gebeurt of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan