missend filterstaafje brandstofkraan '84 FJ600 Yamaha, erg?

GoRide

MF'er
11 jul 2012
83
0
Hoi,
Ik ben mijn tank aan het ontroesten en coaten (tank cure spul) nu heb ik de brandstof kraan eruit liggen en de tankvlotter en zag dat ik slechts 1 plastic filterbuisje (de lange) heb zitten , de korte (van fotos op internet) ontbreekt bij mij, heeft iemand zoiets los liggen of kan ik het gewoon zo laten (er zit een benzine filter in de slang naar de Carb) . En met de coating hoop ik eigenlijk van nieuwe roestvlokken verlost te zijn.

Van de week stond ik stil langs de weg omdat de kraan verstopt was (ook op Pri) dus daarom maar aan deze klus begonnen. er was eigenlijk toch minder rommel in de tank dan ik had gedacht maar omdat dit ene filter buisje ontbrak kan natuurlijk 1 bladje roest hem al in de kraan verstopt hebben vandaar dat ik het buisje toch liever weer erop heb.

Txs,

Richard
 
het buisje is niet het filter. het buisje zorgt alleen voor een verschil in aanzuighoogte zodat je nog gewaarschuwd wordt voordat je helemaal zonder benzine staat. op On zuig je aan via het buisje en als je daar geen benzine meer krijgt schakel je om naar RES en zuig je weer brandstof aan uit het gat zonder buisje. dan kan je nog even verder rijden naar de pomp.
bij sommige merken zit er om het geheel nog een filter heen om het grove vuil tegen te houden maar meestal is dat niet los te koop van de kraan.
 
7244726.jpg

Die plastic buisjes zijn zg groffiltertjes en zorgen ervoor dat er geen prut etc in de kraan komt.
De lage is voor reserve en de hoge voor normale stand.
 
Update niet meer nodig want plots met het uitschudden van de roestoplosser viel er ineens het korte buisje uit de tank, gisteren met se benzine aftappen dacht ik dat ik alles had , het lange buisje opgevist met een stokje en dubbelzijdig tape en met twee spaken ee rvs boutje, verder rammelde er gisteren niets meer :-).

Toch met het water schudden dan alsnog mijn buisje terug gelukkig.

Het zijn inderdaad filtertjes om grote , verstoppende deeltjes uit de kraan te houden en inderdaad verschillende aanzuighoogte voor On en reserve.
Inmiddels zit de coating erin en kan het wachten beginnen , 5 dagen ! voor het uitharden.

Hopelijk nooit meer langs de weg door verstopte kraan.

Richard
 
Terug
Bovenaan Onderaan