"Are Friends Electric 2.0"

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
8.300
14.141
In 2014 eens voor de lol op de BMW C4 Evolution gereden.
Leuk, maar imho een scooter en geen motor. Nix mis met een scooter maar niet mijn ding..
Beetje "Battlestar Galletica".. :+


Vandaag kom ik in Wijk een soort eco markt tegen en zie daar een stand van uwvoertuig.nl
"Demo rides" staat er... OK dan!

Ho
Ly
Shit
!!!


Nou ben ik wel wat koppel gewend (VTR1000-SP2; 118Nm) maar de ZERO SR is toch echt koppelmonster 2.0 met 146Nm (en ik denk misschien nog wel meer)

Dus,
wil je wil je een keer echt "HOLY SHIT" in je helm roepen......
Rij de ZERO SR!!!
Prima chassis, vering, remmen, handling.
Maar de acceleratie is INSANE!


Thanks for ride guys!

full
 
Leuk, de eerste Zero rit was dus een succes.


Zelf vond (en vind ;) ) ik vooral de souplesse ongekend, hij pakt soepel op en gaat zonder aarzeling of onderbreking in één ruk door naar hoogst illegale snelheden.
Alles in één soepele beweging.
 
Nu nog een mooi model er van maken. Zoals het er nu uit ziet is het naar mijn mening een verstandshuwelijk
 
Wat bedoel je met "verstandshuwelijk"?

Zelf vind ik de Zero S en SR conventioneel vormgegeven, het had ook een 400 cc Japans sportmotortje kunnen zijn.

Ik schreef destijds al over een collega, die had al een hele sigaret naast mijn motor staan roken en vroeg toen hoeveel cc die motor heeft....
 
Wat bedoel je met "verstandshuwelijk"?

Zelf vind ik de Zero S en SR conventioneel vormgegeven, het had ook een 400 cc Japans sportmotortje kunnen zijn.

Ik schreef destijds al over een collega, die had al een hele sigaret naast mijn motor staan roken en vroeg toen hoeveel cc die motor heeft....

Ik rook niet,..
 
Wat bedoel je met "verstandshuwelijk"?

Zelf vind ik de Zero S en SR conventioneel vormgegeven, het had ook een 400 cc Japans sportmotortje kunnen zijn.

Ik schreef destijds al over een collega, die had al een hele sigaret naast mijn motor staan roken en vroeg toen hoeveel cc die motor heeft....


En dat is nou net het probleem, het ding ziet er standaard,13 in een dozijn, veilige keuze, Japans uit.

Verstandshuwelijk: je kiest voor het meisje met een goede opleiding uit een nette buurt etc etc.
Terwijl je diep in je hart voor een heel ander type zou kiezen....
 
Laatst bewerkt:
Die SR is wat my betreft

"A lady in the street but a freak in the bed"


ziet er braaf uit maar oh la la.... :-)
 
Om een andere Zero-eigenaar te quoten: "Holy sh*t, I own a carnival ride!"
Komt er een of andere 600cc jankert naast jouw 13-in-een-dozijn electroding staan, beetje lacherig doen want geen hippe reeskuip, en dan rij je die gasten he-le-maal gek bij het stoplicht. Zit nog elke keer als een schoolmeisje te giechelen als ik vol gas stroom wegga :)

Wil je racer > Energica Ego, wil je raar > Johammer, wil je geweun een fiets > Zero.
 
Waarom moet iets wat elektrisch of hybride er meteen uitzien alsof het een stoomstrijkijzer is /Ik denk aan al die elektrische autootjes en nu met die motor ziet het er ook weer niet aantrekkelijk uit. Eerder een beetje "lullig"

Ik bedoel het niet naar of neerbuigend maar het lijkt wel alsof het alles behalve voor auto/motorliefhebbbers gemaakt is. In dat opzicht dus verstandshuwelijk. Goedkoop zijn ze ook niet echt dus ja dan toch echt liever een motor.
 
Gast serieus, er lullig uitzien?!? Jij hebt de Ega en de Eva nog niet gezien zeker, of de Lightning LS-218, of de Brammo Empulse?!? Als je de Ego er nog lullig vind uitzien kan het smaak zijn, of je moet perse een uitlaat zien ergens want achter al dan plastic zie je toch niet of er een dinosap-blok of electromotor onder hangt... Je kan altijd nog bij de Intertoys zo'n uitlaat voor op de fiets kopen, als je het echt wil :P
 
Gast serieus, er lullig uitzien?!? Jij hebt de Ega en de Eva nog niet gezien zeker, of de Lightning LS-218, of de Brammo Empulse?!? Als je de Ego er nog lullig vind uitzien kan het smaak zijn, of je moet perse een uitlaat zien ergens want achter al dan plastic zie je toch niet of er een dinosap-blok of electromotor onder hangt... Je kan altijd nog bij de Intertoys zo'n uitlaat voor op de fiets kopen, als je het echt wil :P


Brammo Empulse, ik zie plaatjes van een frame waar accupakketten? in een rail gezet zijn?

De horror,..
 
Na lang zoeken vond ik een witgroene sportmotor die op de kleurstelling na wel toonbaar uitziet.

Als je er blij mee bent is het goed toch?
 
Ik rook ook niet; de motorenstalling op mijn werkplek fungeert ook als rookplek, vandaar.

....Brammo Empulse, ik zie plaatjes van een frame waar accupakketten? in een rail gezet zijn?

De horror,..
Ik zie het probleem niet...

Wat is nou belangrijk, uiterlijk vertoon ? Een groot glimmend verbrandingsmotorblok met een boel glimmende uitlaten ? Is dat het ?

Na dik honderd jaar alleen maar meer van hetzelfde hebben we het hier over een heel andere, betere techniek van aandrijving en dan beoordeel jij alleen het uiterlijk ?
 
Ik rook ook niet; de motorenstalling op mijn werkplek fungeert ook als rookplek, vandaar.Ik zie het probleem niet...

Wat is nou belangrijk, uiterlijk vertoon ? Een groot glimmend verbrandingsmotorblok met een boel glimmende uitlaten ? Is dat het ?

Na dik honderd jaar alleen maar meer van hetzelfde hebben we het hier over een heel andere, betere techniek van aandrijving en dan beoordeel jij alleen het uiterlijk ?


De soort aandrijving maakt me niet uit het uiterlijk wel. Dat kan me niet bekoren.
Ik val die motoren toch niet aan op rijkwaliteiten. Die ken ik niet namelijk.

Ik hou erover op, jullie hebben zo,n ding en dan ben je al anders aan het oordelen .
 
Hallo.

Eerste berichtje hier. Ben al een tijdje na aan het denken over een electrische motor, heb toevallig vandaag twee Zero's in het echt gezien. En ik moet zeggen, het valt me niet tegen, het ziet er niet popperig uit of zo, de FX niet, de S en DS al helemaal niet. Wat ook grappig is, is het gegeven dat ik voor wat betreft het uiterlijk eigenlijk het tegenovergestelde van mening ben dan verderop hierboven; ik heb het liefst dat nieuwe techniek verpakt is in een conventioneel uiterlijk. Ik bedoel, het nieuwe idee van een electrische aandrijving spreekt me wel aan, maar ik rij dan liever niet voor joker als gevolg van een of ander futuristisch uiterlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan