Vragen 25kw op kenteken maar vermogen op 35kw

Marlig

MF veteraan
11 sep 2010
3.543
1.086
Zie mijn topic titel.

De vragen.
Rijdend met een A2 rijbewijs, het kenteken staat op 25kw maar er is een 35kw set gemonteerd .

Mag de A2 rijder hiermee de weg op zonder dat het kenteken is aangepast :?

De vraag is of er geen vervelende gevolgen o.a verzekeringstechnisch zouden zijn bij een ongeval of aanhouding waar men het vermogen zou kunnen controleren.

Kenteken aanpassen natuurlijk maar opnieuw een keuring bij het RDW dus betalen.
 
Ja, dat is een probleem.. je bent onverzekerd want het vermogen klopt niet.

Over welke motor gaat het?

Waarschijnlijk is er voor die motor een typegoedkeuring voor 25kw maar niet voor 35kw tenzij hij hergekeurd is, en dan zou hij netjes 35kw op het kenteken moeten staan. Tenzij het een motor is met een origineel vermogen van meer dan 70kw dan mag je hem helemaal niet begrenzen naar 35kw.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is een probleem.. je bent onverzekerd want het vermogen klopt niet.

Over welke motor gaat het?

Waarschijnlijk is er voor die motor een typegoedkeuring voor 25kw maar niet voor 35kw tenzij hij hergekeurd is, en dan zou hij netjes 35kw op het kenteken moeten staan. Tenzij het een motor is met een origineel vermogen van meer dan 70kw dan mag je hem helemaal niet begrenzen naar 35kw.
Het is een Kawa ER-5 die stamt uit het 25kw rijbewijs bwj 2000
Met 35kw ga je net wat lekkerder vooruit uuuhhh zij dan ;) vandaar mijn vragen.
 
Het is een Kawa ER-5 die stamt uit het 25kw rijbewijs bwj 2000
Met 35kw ga je net wat lekkerder vooruit uuuhhh zij dan ;) vandaar mijn vragen.

Dan is er waarschijnlijk een 25kw goedkeuring voor de Kawa ER-5. Dan krijg je dus netjes 25kw op kenteken en is het officieel geregeld en goedgekeurd door politie + verzekering.

Als je hem op 35kw wilt dan zul je hem moeten laten herkeuren.. en dat is best duur.
ik heb hetzelfde met mijn CBF600, staat ook op 25kw (gaat over 2 weken op vol vermogen :) )
 
Dan is er waarschijnlijk een 25kw goedkeuring voor de Kawa ER-5. Dan krijg je dus netjes 25kw op kenteken en is het officieel geregeld en goedgekeurd door politie + verzekering.

Als je hem op 35kw wilt dan zul je hem moeten laten herkeuren.. en dat is best duur.
ik heb hetzelfde met mijn CBF600, staat ook op 25kw (gaat over 2 weken op vol vermogen :) )
Ik kan er toch een 35kw setje in monteren,geen kip die er er zomaar achter komt.Mocht er wat misgaan tja lijk mij sterk dat men een onderzoek zou starten of deze ER-5 het juiste vermogen levert,max standaard vermogen een paar kw boven die 35 kw regel.Immers er zal met een A2 rijbewijs worden gereden 35kw dus.
Al dat gedoe met herkeuren en betalen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan