Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Enige tijd gelden stelde ik hier een vraag over de versnellingsindicator van mijn GSX 650 F. Deze hapert af en toe en geeft dan de neutraalstand niet aan. Gisteren ben ik bij de dealer langs geweest voor een "diagnose". De dealer geeft aan dat de sensor vervangen zou moeten worden. De kosten van het onderdeel bedragen blijkbaar € 130,00 en daarnaast zou ik moeten rekenen op ongeveer 1,5 uur werk a € 70,00. Behoorlijk kostenpostje vind ik zelf zo. En dat terwijl de motor nog geen 27.000 km heeft gelopen. Ze gaan nog even overleggen met de importeur of gelet op de km stand hier niet op een of andere manier een vorm van coulance kan worden toegepast.
Wat denken jullie hiervan. Kun je het als normale slijtage bestempelen dat een dergelijk onderdeel na 27.000 km vervangen zou moeten worden.
Overigens heeft de monteur de sensor gisteren even gedemonteerd en voor nu lijkt het probleem te zijn verholpen. Maar ik weet natuurlijk niet voor hoe lang.
 
Huh serieus 5 minuten werk?????? Dat is wel in schril contrast met de opgave van mijn dealer.... Ff kijken waar die mee komt als hij contact heeft gehad met de importeur. Ik blijf even opletten alvorens ik een opdracht geef tot reparatie.
 
Niet geweest. Ook niet echt mijn ding als ik de verhalen zo lees. Komende dagen sowieso motorloos. Net mijn motor weggebracht voor nieuwe bandjes, En uitlaat bleek bijna gescheurd te zijn :-o
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen:
Mijn naam is Rick en ik heb een GSX650F uit 2008, inmiddels heb ik met erg veel plezier 33000km op de teller gereden.
Ik heb meteen een klein vraagje: zijn er hier mensen die zelf xenon hebben ingebouwd en hoe hebben jullie het opgelost met de plastic stofkap die de lamp afdekt?

De nieuwe lamp met kabels is langer waardoor de kap niet meer past.
Groet, Rick
 
Niet geweest. Ook niet echt mijn ding als ik de verhalen zo lees. Komende dagen sowieso motorloos. Net mijn motor weggebracht voor nieuwe bandjes, En uitlaat bleek bijna gescheurd te zijn :-o

en wat is de reden dat het je niks lijkt?
het is echt een gave dag!
 
Zijn meerdere redenen waarom ik niet ga.
Van de 25 reacties per pagina in het topic lees ik minstens 5 berichten waarin men loopt te pochen over hun wheelie, burnout of de herrie van hun brulpijp tijdens de meeting.
En het dan gek vinden dat de politie zo intensief staat te controleren (goh)
Alleen al om de acties die ik in dit soort posts leest gaat mij de zin al over om te gaan.
Vermogen/PK/koppel/open uitlaten zegt mij niks. Dus na rondje lopen over het terrein heb ik het dan wel gezien.
Ieder zijn plezier hoor, maar dan ga ik liever doen waar een motor voor gemaakt is. Rijden.
 
Zijn meerdere redenen waarom ik niet ga.
Van de 25 reacties per pagina in het topic lees ik minstens 5 berichten waarin men loopt te pochen over hun wheelie, burnout of de herrie van hun brulpijp tijdens de meeting.
En het dan gek vinden dat de politie zo intensief staat te controleren (goh)
Alleen al om de acties die ik in dit soort posts leest gaat mij de zin al over om te gaan.
Vermogen/PK/koppel/open uitlaten zegt mij niks. Dus na rondje lopen over het terrein heb ik het dan wel gezien.
Ieder zijn plezier hoor, maar dan ga ik liever doen waar een motor voor gemaakt is. Rijden.

Wheelie, etc is ook meer opscheppen dan dat het echt gebeurd,

hier en daar doet af en toe iemand een burnout maar verder gebeurd er niet echt veel.
wel de brulpijpen maarja dat is ook wel een deel van motorrijden.
 
Ik ben er nu een aantal keer geweest en denk inderdaad dat het niets voor jou is, Sjoerd. Ik vind het wel aardig, maar woon er ook bijna naast en kan zo even langsrijden. De sfeer is heel goed hoor en de wheelies en burnouts vaak wel de uitzondering. Jij geniet veel meer van de rust om je heen, op de mega meeting zijn niet veel originele dempers te vinden.

Oh ja, welkom Rick! Ik heb zelf geen xenon, maar weet dat Johan dit in het verleden zonder al teveel problemen heeft geïnstalleerd. Kun je misschien iets met de zoek functie vinden?
 
Goedemorgen allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen:
Mijn naam is Rick en ik heb een GSX650F uit 2008, inmiddels heb ik met erg veel plezier 33000km op de teller gereden.
Ik heb meteen een klein vraagje: zijn er hier mensen die zelf xenon hebben ingebouwd en hoe hebben jullie het opgelost met de plastic stofkap die de lamp afdekt?

De nieuwe lamp met kabels is langer waardoor de kap niet meer past.
Groet, Rick
Stofkap heb ik weggelaten, ook vanwege vocht in de lamp wat nu wel weg kon. Is maar een kleine kapje trouwens, niet zo heel speciaal. :)

Verslag heb ik hier staan:
28-06-2014 Onderhoud Ignis en xenon GSX-F – Joopiesplace

Welkom trouwens. :)
 
Ah ja, helemaal vergeten dat je het verslag daar had geplaatst! Ben wel blij dat de dagen weer langer zijn, de winter blijft toch behelpen met het originele licht. Maar ik wacht nu maar met xenon tot een volgende motor, nu ik bijna tegen ton aan zit...
 
Bedankt voor de reacties allemaal! johanH ik ben goed geholpen zo. Morgen lekker in het zonnetje de boel inbouwen.
Komen er van de zomer nog leuke toertochtjes?
 
Ah ja, helemaal vergeten dat je het verslag daar had geplaatst! Ben wel blij dat de dagen weer langer zijn, de winter blijft toch behelpen met het originele licht. Maar ik wacht nu maar met xenon tot een volgende motor, nu ik bijna tegen ton aan zit...
Je zou kunnen overwegen om led verlichting te plaatsen. Heb dat nu op de R zitten. Heel erg makkelijk te plaatsen en vind het licht ook net wat fijner. :)

Auto/motor led verlichting – Joopiesplace
 
Afgelopen zondag een hele mooie rit gehad met een aantal jongens (en dame) van hier, helaas was de GSX-F inmiddels in de minderheid. :P Geluk gehad met het weer ook, lekker gereden, Egmond aan Zee, zo door naar boven richting afsluitdijk, Marken, en weer terug. :)

IMG-20170514-WA0006-Medium.jpg

2017-05-14-13.33.10-Medium-800x449.jpg

2017-05-14-13.54.04-Medium-800x449.jpg

2017-05-14-13.54.14-Medium-800x449.jpg

IMG-20170514-WA0019-Medium-800x450.jpg

2017-05-14-13.54.59-Medium-800x449.jpg

IMG-20170514-WA0015-Medium.jpg
 
Nice foto’s

Afgelopen weekend de motor weggebracht voor nieuwe bandjes.
Net als de voorgaande keren weer Bridgestones gekozen, Ook dit keer na lang twijfelen toch maar weer voor zwarte banden gekozen :+ .
Ik had voorheen een ‘onbelans’ in het stuur als ik gas losliet. Stuur begon dan aardig te trillen. Dat lijkt nu verdwenen te zijn.
Tijdens het demonteren van de banden kwamen we er ook achter dat de uitlaat aardig doorgeroest was (helemaal onderaan) Deze zat nog voor zijn 25% vast (verklaarde gelijk de rook die onderaan eruit kwam). :X
Mede omdat je er zo lastig bijkomt, met lassen vergde dat nogal wat werk om dat goed te kunnen repareren.

Maandagavond gelijk een proefrondje gereden, maar merkte dat de remmen voor iets aanliepen.
Gisteren dan eindelijk weer eens wat kilometers kunnen maken.
Liep al tijdje met het idee om tijdens mijn vakantie een 5 landentocht te maken door de alpen, maar de route die ik in gedachte had bleek veel te lang te zijn.
Uiteindelijk bleek het veel dichter bij huis toch een stuk makkelijker te zijn.

De route door Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland
w7zqsn.jpg

Op weg naar Frankrijk
15fkt3b.jpg

Dinant, stad van Adolphe Sax
2zpup7q.jpg

dh91k9.jpg

Ergens daarachter moet Luxemburg liggen
15h0sgp.jpg

Af en toe wat Rotsen tussendoor
2e3pmj6.jpg

Signal de Botrange
ip04rq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag rond 17:15u een zwarte GSX-F samen met een grijs zwarte Bandit gezien op de A2 tussen belgische grens en Maastricht. Wellicht iemand van hier??
 
Wat is het toch weer lekker weer. Beetje te heet om je kop in een helm te steken maar soms moet het.

Van het weekend een motor BMW K1150 weggebracht over een ritje van 160 km. Was even wennen zo'n ding maar op een gegeven moment merk je dat ie toch wel heel erg comfortabel veert. kan ook zijn dat ik op leeftijd dreig te zijn gekomen ;) Maar zo'n telever is niet gek bedacht.

Terug op de Soes is het allemaal wat vertrouwder gelukkig.
Nog even en ik ga na Denemarken de kleine zeemeermin bezoeken.
Stelt geen reet voor , soort manneke pis, maar je moet een doel hebben.

Ik zal dan ook wat pica's maken en posten hier.
 
Dat lijkt mij mooi, Gerard, op de motor naar Denemarken. Veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's!
 
Die onbalans in het stuur had ik laatst ook, Sjoerd. Na het plaatsen van een nieuwe voorband (ook een zwarte!) Was dat direct verholpen. Ondertussen ben ik helaas alweer toe aan een nieuwe, ik denk dat ik de Metzeler toch nog het voordeel van de twijfel geef. Is het probleem met je aanlopende remmen intussen opgelost?
 
Eric, bedoel je hier de roadtec 01?

Die heb je er nu ook onder liggen toch?
Die ligt er nu bij mij ook onder, ong 600km mee gereden. Nog niet echt in de regen maar dat gaat zeker komen.

tot nu toe kan ik nog geen minpuntje ontdekken maar als ik straks Denemarken heen en weer doe heb ik wat meer km.s gemaakt en een beter beeld gekregen.

Maar, en daar ben ik benieuwd naar, wat is de reden van het "voordeel van de twijfel" ?
 
Ik vond die Metzelers wel prijzig... Had ook de Roadtecs 01 als laatste banden op mijn GSX-F. Ik was er niet laaiend enthousiast over, gaven me minder vertrouwen dan de Pilot Roads. Maar zit allemaal tussen de oren, de Metzelers waren testwinnaars in de Motoplus en in die test kwamen de Pilot Roads op de laatste plaats dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan