Hoe ziet een combi examen eruit?

10 apr 2017
89
1
Hoi Allemaal,

afgelopen jaar heb ik mijn A2 rijbewijs gehaald, heb een begrenste suzuki bandit 600s en over een jaar kan ik mijn combi examen doen voor mijn A rijbewijs, nu weet ik dat dat een examen is met AVB en AVD gecombineerd maar hoe het precies is zijn werk gaat is mij niet duidelijk, dan bedoel ik dus wat word er van het deel AVB verwacht? hoeveel oefeningen bijv. graag hoor ik wat ervaringen van andere! ik ben benieuwd!

alvast bedankt!
 
De 22e moet ik op voor mijn A2 >A , daarna laat ik het je weten.

Als het goed is: Het is een normaal AVD examen zoals altijd. Verder moet je tijdens het examen een paar bijzondere verrichtingen laten zien als ze daar om vragen. Dit kunnen zijn: Halve draai, stapvoets rijden, wegrijden uit parkeervak, stop en go.
 
Behalve bovenstaande kun je ook nog parkeren krijgen, dit is een lastigere dan tijdens AVB omdat het op de openbare weg is! Ze verwachten ook dat je alle AVB verrichtingen precies zo doet als tijdens het AVB examen dus kijk daar even naar. Verder kijkt de examinator of je het meerdere vermogen wat je nu hebt kan beheersen en gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het begin deze maand behaald (A2 -> A). In Utrecht afgereden. Rij vooral normaal zoals je altijd doet en laat het kijken nadrukkelijk zien. Dus gewoon met het verkeer mee en lekker op de plek van de autobestuurder rijden (plaats op de weg). Beetje overdreven schouderen voor een zijdelingse verplaatsting en tijdens / net ervoor.

Oefeningen zouden geen probleem moeten zijn, halve draai is eigenlijk altijd straatje keren dus linksom.

Ikzelf rij het hele jaar door, dus ik weet niet of je pas net weer opgestapt bent of ook gewoon minimaal wekelijks op de motor zit. Ze zien je graag gewoon motorrijden. Ze zullen vooral kijken naar rare fratsen die je uithaald, zoals bumperkleven en ander asociaal rijgedrag (zoals dat kort invoegen en dan 3 stroken over om op de linkerbaan van de snelweg te eindigen). Nu zal elke examinator een andere pet peeve hebben, maar je moet maar zo denken: als je zakt zou je ook geen A2 motor mogen rijden eigenlijk. Dus je weet van te voren wel of je er klaar voor ben. Heb zelf twee lesjes genomen van 1.5 uur. Vooral prettig om gewend te raken aan de lesmotor, had achteraf aan 1 les waarschijnlijk genoeg gehad.
 
Zou eigenlijk te gek zijn voor woorden als je zakt voor het A2 > A examen.
"Ja je kan eigenlijk niet motorrijden" --> Stapt weer op eigen motor die beperkt is tot 25kw.
 
Daarom vind ik ook dat het na twee jaar eigenlijk gewoon automatisch moet worden overgezet van A2 naar volledig A. Dit was toch vroeger ook zo? Ik snap wel dat er mensen zijn die een A2 rijbewijs halen en dan in 2 jaar nauwelijks rijden. Maar ik heb pas mijn A2 gehaald en rij echt 5-6 dagen in de week.
En wat jij ook zegt: "Ja je kan eigenlijk niet motorrijden" --> Stapt weer op eigen motor die beperkt is tot 25kw. Als je het bijvoorbeeld niet haalt door asociaal rijgedrag, wat dus nooit aan het extra vermogen kan liggen, dan zwaai je die gozer daarna na op je eigen motor vanaf het parkeerplaats van het CBR, fijne dag nog hè. Dan ga ik dus evengoed met asociaal rijgedrag de weg op, of ik nou een volledig A rijbewijs heb of niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan