Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de laatste tijd (lijkt wel laatste paar weken) het probleem dat de motor vaak van zijn 1 in zijn neutraal schiet bij het wegrijden.. ik wil dan naar de 2e versnelling schakelen maar hij schiet in de neutraal en dan moet ik even doordouwen om hem in z'n 2 te krijgen.

Het is niet altijd, weet iemand wat hier aan de hand is?

De mijne heeft dat ook, vooral in het voorjaar.

Meestal heb ik dan ook wat vocht in de carterontluchting zitten.
Als ik dat dan leegmaak, is het probleem weer voorbij.

Al snap ik het verband het niet tussen die 2
 
De mijne heeft dat ook, vooral in het voorjaar.

Meestal heb ik dan ook wat vocht in de carterontluchting zitten.
Als ik dat dan leegmaak, is het probleem weer voorbij.

Al snap ik het verband het niet tussen die 2
3e9eb7ffdfaa73b8b7957a983605f7dd.png


Dit ding bedoel je?
 
Ziet er mooi uit Chris. Waar heb je deze vandaan?
Ik heb zelf een nieuw zadel besteld bij Topsellerie, nog een weekje of twee wachten. Maar aan jouw foto's te zien gaat mijne hier erg op lijken :)

Marktplaats voor een leuk prijsje :9
 
Vanmiddag 373.1 km gereden en 16.00 liter getankt. 23.3km/L Opvallend nette cijfers voor mijn CBF1000F. Ik heb wel heel bewust en netjes gereden.

Op het schermpje gaf het 4.4l/100km is 22.7km/L dus nog zuiniger dan hij aangeeft :]
 
je linkt op Marktplaats naar een pagina waar je zelf was ingelogd. ;)

past de kettingbeschermer op cbf600 2008?



p.s. ik zat effe terug te scrollen om te kijken naar plaatjes van je motor.

Wat betreft je schakel probleem wat je hebt/had met uit versnelling schieten.
Ik denk dat de afstelling van je koppeling wat strakker moet.
Ik zag dat jij dat ook was met de lichter koppelende aftermarket hendels. ;)
 
Laatst bewerkt:
je linkt op Marktplaats naar een pagina waar je zelf was ingelogd. ;)

past de kettingbeschermer op cbf600 2008?



p.s. ik zat effe terug te scrollen om te kijken naar plaatjes van je motor.

Wat betreft je schakel probleem wat je hebt/had met uit versnelling schieten.
Ik denk dat de afstelling van je koppeling wat strakker moet.
Ik zag dat jij dat ook was met de lichter koppelende aftermarket hendels. ;)

Geen idee of hij op een 2008 honda past,

Linkje naar de goede advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/motore...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1

Het schakelen is trouwens helemaal verholpen.. niets meer van te merken. :)
 
Een vraagje, wat voor een gereedschap heb je eigenlijk nodig voor het afstellen van de achtervering? een soort sleutel? Wil hem proberen eens wat zachter te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Er hoort een haaksleutel voor bij te zitten in het setje onder je zadel. Let wel, het enige wat je daarmee veranderd is de veervoorspanning, je maakt het niet zachter of harder.

Topic over : veervoorspanning

39656gr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sinds enige tijd staat hier een CBF600s (PC38) uit 2004.
Het valt mij op dat de bedrijfstemperatuur altijd tussen het midden en de max staat, zeg maar in het midden tussen die twee.
Is dat normaal?

Ik zou verwachten dat hij gewoon in het midden staat als hij op temperatuur is.
Zodra de temp wat ver oploopt gaat wel de ventilator aan, en koelt hij weer af.
Dat werkt dus gewoon.

Waar hoort de meter te staan indien deze motor op temperatuur is?
In het boekje staat dat alles tussen C en max normaal is..
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt!
Dan ga ik er maar vanuit dat dit normaal is.
Ook deze heeft na aankoop een 0 beurt gehad, en is synchroon gezet, daar zal het niet aan liggen.
Enige is dat de versnellingsbak nog ratelt zodra hij warm is, komende winter even wat sterkere veren monteren.
 
Zie er op zich wel mooi uit.
Ben zelf niet zo van carbon op een CBF.
Smaken verschillen, zolang jij er blij mee bent is het altijd mooi :-)
 
Voor het eerst heeft een CBF mij in de steek gelaten (afgezien van doorgebrande dynamo's).
Donderdag wilde hij ineens niet meer starten. Zondag nog een beetje het kuipwerk schoongemaakt en rijdend de berging in gezet. Kort stukje, maar zo doe ik dat altijd.
En donderdag ineens alleen maar ronddraaien. Nog wat kleine plofjes, maar niet het gevoel dat dit van enige ontbranding was.
Dealer constateert "klevende kleppen". Diagnose zonder echt iets bekeken te hebben. Daar heb ik dan wel mijn vraagtekens bij. Op alle 4 de cylinders tegelijk? Zomaar ineens?
De huidige Euro95 brandstof wordt wel steeds milieuvriendelijker, maar motor onvriendelijker door alle bio toevoegingen die erin gedaan moeten worden. Er zit nu al minsten 5% biobrandstof (ethanol?) in, in 2019 wordt dat 10%. Dat geeft vooral bij oudere motoren problemen, met name carburateur motoren.
De CBF is met methanol ingespoten weer op gang gebracht, en na aanvankelijk wat onregelmatig lopen is alles weer normaal. Forté reinigingsmiddel toegevoegd om de aanslag op kleppen te verhelpen.

Blijft een beetje vreemd geval.
Ik vertrouw mijn dealer op zich wel, heeft mij altijd goed geholpen en ze komen blijkbaar steeds vaker problemen tegen door de slechte benzine. Euro98 of premium brandstoffen hebben dit probleem niet, maar die zijn er niet veel meer in mijn woonplaats. Bovendien kan ik tanken bij een zelfbedieningsautomaat, ik hoef de motor niet af te stappen bij het tanken, vindt ik wel weer handig als je twee keer per week langs de pomp moet. En ligt op de route naar huis, dus zonder omrijden tanken is wel handig.
 
Ook hier heeft de cbf ons weer in de steek gelaten nu voor de vijfde keer
Dynamo doorgebrand en deze heeft het 10000 km volgehouden de vorige maar 8000
Ben er nu helemaal klaar mee met die aftermarket dynamo,s en heb nu een orginele erin gezet
regelaar ook al drie keer vervangen hoop dat het probleem nu eindelijk over is want het blijft toch een leuke fiets om mee te toeren
hij mag dan ze kilometertjes hebben gereden maar om nu elke 10000km en dynamo te gaan zetten is een beetje te veel van het goede

Dat met die benzine komt ons ook bekent voor
Soms wil hij helemaal niet aanslaan
Tank veel in belgie waar ze e10 hebben en 1 keer in de maand gooi ik er 98 in en tjonge je merkt wel een verschil in optrekken dan is hij veel sneller
Maar ja of 1,28 of 1,48 aan de pomp betalen vind ik nogal een verschil en neem daarom de kwaaltjes op de koop toe
 
Eén van de oorzaken van de doorgebrande dynamo kan liggen in de olie. Hij wordt olie gekoeld, een te laag niveau kan oorzaak van het doorbranden zijn. Vaak brandt de bovenste spoel door, die dus het minst in de olie zit. Een CBF verbruikt bijna geen olie, maar het peil goed in de gaten houden is een eerste vereiste.
Ook oude olie die een aanslag op de spoelen achterlaat kan een oorzaak zijn.
Ergo, gebruik goede olie en houdt het peil in de gaten.
Geen garantie, maar kan zeker helpen in de levensduur.
En verder zou Honda dus eens goede dynamo's moeten leveren.....
 
Weet iemand hoe het lampje van de koelvloeistof wordt gecontroleerd? Als je het contact aanzet, brandt het niet even als controle.
Gaat het dan alleen branden als je temperatuur te hoog wordt? Mag je hopen dat het lampje niet stuk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan