Yamaha XV Virago topic [deel II]

Tot nu toe nog geen reactie gehad op me aanmelding bij Dutchvirago forum. Dus lekker verder bezig geweest met de motor.Eindelijk het blok kunnen verhuizen naar de vierde verdieping om te sleutelen aan het blok. Wat was dat een uitdaging..Inmiddels een kijkje genomen naar het start systeem. Zoals ik al bang voor was, is de startkoppeling behoorlijk versleten.

Om mezelf verder met zorgen te voorzien heb ik een kijkje genomen achter het vliegwiel.. had ik misschien beter niet moeten doen. Zoals je op de foto kan zien is dit ook afgeschuint door vele botsingen met de startkoppeling. -O-

ik vraag me af of het kwaad kan het vliegwiel te laten zitten voor wat het is en de startkoppeling alleen te vervangen. Heeft iemand dit ook eerder gehad? Of heeft men ook maar het vliegwiel vervangen? [afbeelding]

Hoi, stuur mij even een pm ivm dat forum en dat je inlognaam en je email wat je gebruikt hebt.

Voor wat betreft het vliegwiel. Dat heb ik nog niet aan de hand gehad. Maar beschadigt is beschadigt :P
Ik trouwens geen idee of deze nog te krijgen zijn en anders zal je naar een tweedehands moeten kijken.
 
@Vulcanrider, ik denk dat we het over hetzelfde hebben maar het is inderdaad het ronde dekseltje aan de top van je cilinder (op je cilinderkop). Achter dat dekseltje zit je timingtandwiel met je nokkenasketting. Op het dekseltje zit weer een slangetje die meen ik naar je frame gaat. Valt in principe weinig aan te inspecteren...

Btw. Ik vervang altijd al die koperen ringen met universele andere. Nooit echt problemen mee. Je kunt van die universele doosjes kopen met diverse maten.

De ori ringen zijn besteld, dus die gaan er in/tussen.
Ik heb de oude ringen gepolijst met waterproof schuurpapier 2000 en die er voorlopig in gezet. De lekkage is nu verholpen. Heb de xv even een uurtje op zijn mieter gegeven.

De nieuwe ringen komen pas nadat ik een lang weekend weg moet. Vandaar het polijsten. :+ :] |(

De carterventilatie doet gewoon zijn werk.

Ergens eind mei de ringetjes vervangen en dan kan het voorlopig wel weer. :+
 
Laatst bewerkt:
Jongens even een vraagje;

Ik heb mn caferacer nu bijna af, alleen met het opknappen van mn blok trof ik allemaal kunstof dopjes (cirkeltjes) tussen mn koelribben op me cilinders. dit zat ook gewoon los, wat is de functie van deze dopjes? Ik heb ze dr namelijk uitgehaald omdat er toch al een groot deel miste.

Ik hoor graag jullie expertise.

Groeten,
Joey
 
Jongens even een vraagje;

Ik heb mn caferacer nu bijna af, alleen met het opknappen van mn blok trof ik allemaal kunstof dopjes (cirkeltjes) tussen mn koelribben op me cilinders. dit zat ook gewoon los, wat is de functie van deze dopjes? Ik heb ze dr namelijk uitgehaald omdat er toch al een groot deel miste.

Ik hoor graag jullie expertise.

Groeten,
Joey

Dag joey deze zijn om vibratie tegen te gaan en het voorkomen van irritant windgefluit je kunt ze weglaten maar persoonlijk zou ik ze erin laten
 
Is goed. Ik kijk even welke ik heb en check even of het vliegwiel wat ik wil gaan gebruiken goed genoeg is. Vind het altijd fijn om back-up onderdelen te hebben, maar als ik het niet gebruik vind ik het ook zonde om te laten liggen! Heb nog even geen garagemiddag/avond in de planning staan maar komt vast wel goed!


Als ik dit van je kan overnemen voor een leuk bedrag dan zou ik dat geweldig vinden. Stuur je wel een pm :}
 
Hallo Allemaal,

Even een vraag ik ben op zoek naar nieuwe kranen voor mij XV750 uit 1982.
Nu kwam ik Deze tegen.

Deze lijken me de juiste maar wat denken jullie er van??

Al vast bedankt voor de reactie's
 
Lijken me perfecte kranen als je het niet belangrijk vindt dat de benzine er op het juiste moment op de juiste plek uit komt.
 
Ik heb eens een benzinekraan voor een Honda gekocht voor weinig geld en het is gewoon Chinese bagger.
Niet betrouwbaar en met vacuum gestuurde kranen loop je nog meer risico.
 
Ik heb eens een benzinekraan voor een Honda gekocht voor weinig geld en het is gewoon Chinese bagger.
Niet betrouwbaar en met vacuum gestuurde kranen loop je nog meer risico.

Maar eens kijken of andere kan vinden zo dat ik die er nu in zitten kan reviseren.
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in deze prachtige highway hawk items.
Maken je Virago helemaal af.
Ik wil ze wel ruilen tegen exemplaren zonder deze juweeltjes.
fTGHWxwh.jpg

v1yEzQDh.jpg
 
Beste caferacers,

Mijn schoonzoon wil m'n xv750 uit "91 overnemen om er dan een caferacer van te maken.

Heeft er iemand ervaring met het frame van dit type. Voor de "82er type is er van alles te koop, maar of dat er ook van een "91 is hoor ik graag.
 
,message=28338400,noline]kornfed schreef op 22 mei 2017 @ 19:31~[/message]:
Even een vraag.
Passen de wielen van een Virago 535 in een XV750?

Achterwiel: de hub volgens mij wel. Maar dan staat hij offset. Voorwiel: ja.
 
Ok bedankt, dan zou je de achtervelg offset opnieuw kunne spaken maar dan wordt het te duur.
Lijkt me een stuk mooier staan spaakwielen in mijn projectje.
Schiet al aardig op trouwens.
rwXtRpDh.jpg

bhRa409h.jpg
 
O wacht! Jij hebt een duoshocker! Dan zou het gewoon moeten passen. Maar neem je achterbrug gewoon even mee naar de sloop, Roukema ofzo, en pas het terplekke voor de zekerheid.

Succes!
 
Ik wil geen reclame maken maar jonge wat werkt de kruipolie van griffon goed. Heb eerst die hele schroef getakeld met griptangen, boormachine,Wd40 slagschroevendraaier..en niks werkte. Toch maar besloten om het goede advies van Chiefpep te volgen *D en kruipolie te gebruiken/kopen. Na een half uur inlaten werken en de slagschroevendraaier te gebruiken. BAM! en hij ging los! Super blij dat ik geen ergere acties moest ondernemen. :]

Vele dank aan chiefpep :}
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan