Piaggio mp3 400 LT

In een ander topic las ik over afstelling van injectie in combinatie met open uitlaat. De injectie zal wel iets bijstellen maar dat heeft ook een max. Het is niet voor niets dat ze met een andere uitlaat de injectie bijstellen bij een motorfiets. Het zal per type blok en uitlaat verschillen, er zitten wel wat toleranties in maar niet oneindig. Ik zou hier wel rekening mee houden.

In jouw geval ga je meerdere dingen aanpassen dus kom je waarschijnlijk toch wel een keer op de vermogensbank.
 
de dip haal je er niet uit met trekveren en 15 gram is 4 gram lichter dan standaard OEM vario rollen piaggio 400 zijn 19 gram 500 is 21 gram

en de kop past gewoon je hebt dan alleen geen twinspark
 
De cilinder laat ik zo, of ik moet hem probleemloos op kunnen laten boren en mijn zelfde cilinderkop kunnen gebruiken?
Ik wil die kop ook flowen en als ik dan weer een andere kop nodig heb vind ik dat zonde van mijn werk.
Je kan het ook andersom zien. Waarom ga je de kop flowen zonder het voordeel van de 486cc kit als vertrekpunt te nemen? Met wat je allemaal van plan bent kom je ook wel een keer op de vermogensbank lijkt mij. Het scheelt ook als je je blok in 1 keer goed doet, dan hoef je niet steeds terug op de bank voor nieuwe runs en afstellen.
 
Met de centen die jij gaat uitgeven ben je al aardig op weg om je rijbewijs hiermee te bekostigen.

Advies : MP3 verkopen, ipv sleutelen lessen nemen, genieten, die R 1 kopen.

lekker van 0-100 in 4 seconden
 
Die R1 is een prima machine om snel weer van dat rijbewijs af te komen.

Het sleutelen is voor hem onderdeel van de hobby, net als een ander een oldtimer opknapt.
 
Die trekveren hebben me anders een hoop gescheeld in die dip van 0-20 :P, ben er sowieso nog tevreden mee want eerst kakte hij helemaal in.
Ik denk dat de marge groot genoeg is met mijn injectie de 500 heeft dezelfde.
Ik heb van het weekend 100+ km gereden met iemand achterop, hij rijdt zeker niet slecht maar vond hem nog steeds teveel toeren maken. Ik heb 1 gram zwaarder besteld en gelijk een nieuwe halfpoulie want deze vond ik er niet geweldig uitzien.
Omdat ik waarschijnlijk toch wel van de zomer een spoedcursus A ga nemen met mijn collega ga ik er niet al te veel meer aan doen. De nokkenas sowieso wel en dan misschien nog kop flowen. Een andere collega heeft dit al vaker zelf gedaan en merkte duidelijk verschil hij kan me erbij helpen.
Ik kijk even hoe het loopt, ga ik mijn A halen besteed ik mijn geld aan een gruwelijke motor en anders wordt het een andere cilinder tegen die tijd.
@Mojave dat is een goed punt. Je koopt geen buikschuiver om netjes 80/100 te rijden. Ik zou toch wel graag willen weten hoe het is om dat vermogen onder je te hebben. Zelf geef ik nooit vol gas als er andere weggebruikers zijn, ten eerste omdat in mijn ogen ieder voertuig een undercover kan wezen en voor mij en anderen hun veilligheid. Er zou maar een mobiele flitser staan, of de bocht verkeerd inschatten en de vangrail raken. Gelukkig heb ik genoeg schokkende filmpjes gezien omdat altijd in mijn achterhoofd te houden.
 
Dan zou ik het zo laten en je leert weer wat als je de kop gaat flowen.

Ik snap dat je een keer het vermogen wilt ervaren, maar sturen is ook leuk. Uit bijvoorbeeld een oude Yamaha SZR660 met 45pk weet jij zo 60pk te toveren met een redelijke betrouwbaarheid. Dat klinkt niet veel maar daar kun je gruwelijk veel plezier mee hebben op een bochtig traject. Of een scooter goed aanpakken. Het is persoonlijk, maar ik vind dat voor de hobby leuker dan een fiets die uit het krat al 150pk of meer levert.
 
Update

Heb er een Gianelli uitlaat onder gezet voor het geluid. Met DB killer is het geluid zo goed als standaard bij volgas. Stationair wel veel zwaarder. DB killer eruit en net wat teveel herrie bij volgas, ik heb dus paar gaatjes extra geboord in het pijpje van de db killer.

Nokkenas zit erin, wat een tiefus werk al die kappen zeg! Als je voor moet wezen moet je serieus beginnen met je kappen er van achter af te halen nadat je je kenteken verlichting er af hebt gehaald. Het erin zetten ging allemaal heel soepeltjes tot ik mijn kappen er weer op wou zetten, me handremkabel was voor losgeschoten, die kreeg ik er dus onmogelijk weer in zonder zo goed als ALLE kappen los te halen. Ik moest de voorkant ook loshalen en omdat ik dat niet wou heb ik lopen kutten met tangetjes tot ik een nieuwe handremkabel kon bestellen... Na 2 dagen wachten op de levering deze er weer onder gezet. Kappen er op gezet, 6 schroefjes over gehouden :P.

De nokkenas is iets wat ik per se wou doen, maar ik zou het geen 2e keer doen met de kosten en die kut kappen. Zo'n merkbaar verschil is het niet. Ja dat is me al verteld, jullie hadden gelijk :P Maar ik ben weer een ervaring rijker. Kleppen ook gelijk afgesteld.

Ik heb volgende week zondag een proefles voor mijn A en heb dus nu wel genoeg geld aan de mp3 uitgegeven. Ik blijf er voorlopig nog wel heel de zomer op rijden.

Peace
 
Wat was je voor de nokkenas kwijt? Voor mijn Yamaha eencylinder was ik 350 euro kwijt dat was gelijk het duurste onderdeel dat ik voor die motor heb gekocht.

De kop flowen heb je gelaten voor wat het is?

Succes met je proefles.
 
Sorry voor de late reactie.
Ik was 250 kwijt voor de as. De kop laat ik voor wat het is al lijkt me dat wel leuk om te doen. Ik zit me nu echt te focussen op mijn A'tje.
Eerste proefles ging super, hele relaxte instructeur ook. Is voor mij al jaren geleden dat ik geschakeld heb maar ik reed zo weg. Hij zei kan je rijden? Ik zeg nou tis wel me eerste keer op zo'n motor (Ik had de mp3 bij me) hij zegt rij maar achter me aan naar de parkeerplaats. Die gast trok op richting de 100 waar je 50 mocht op een gegeven moment, dus kon ik het gas ook lekker open trekken :P
Op de parkeerplaats 8en gemaakt, stopproef, precisie stop, noodstop, snelle en langzame slalom, stapvoets rijden enz. Toen we klaar waren zei hij we gaan het examen gelijk aanvragen de volgende keer dat je komt, en dat is dus morgen.
Volgens mij gaat het me allemaal wel makkelijk af alleen de wachttijd voor de examens zijn 4/6 weken AVB en 2/3 maanden AVD :S Dat viel me wel ff tegen. Mijn theorie heb ik gelukkig al een tijdje.
Ik rijd trouwens op een Honda CBF 500 en 600 zoals de meeste rijscholen denk ik wel?
Het hobby sleutelen houdt hierbij trouwens niet op hoor :P Misschien koop ik er wel 2 later.
Mijn ouders willen mijn mp3 overkopen en van dat geld ga ik iets leuks kopen ik weet alleen niet wat...?
 
Relaxed met 100 waar je 50 mag :) Vertelt hij je er ook bij dat je daarmee je rijbewijs kunt kwijtraken?

Tsja wat voor type motoren spreekt je aan. Ik heb wel eens een Hayabusa op de bank gezien die er 280pk aan het achterwiel uitperste. Die jongen zat in het sprinterswereldje. Er zat ook een kenteken op, ik vraag mij af hoe wil je daarme in godsnaam op de openbare weg rijden. Er zijn maar heel weinig berijders die op een bochtig traject meer dan 70 achterwiel pk kwijt kunnen.

Als je sleutelen leuk vindt kun je ook voor een hardcore Super Motard (SM) gaan. Die hebben enduro blokken waarmee de onderhoudsintervallen in draaiuren in plaats van km worden berekend. Mooie pure techniek met kwalitatief hoogwaardige vering en remmen en doordat ze meer onderhoud vragen en worden gekocht om hard te rijden schrijven ze relatief snel af. Voor jou daarom interessant om tweedehands te kopen. Of je pakt bijvoorbeeld een Suzuki DRZ400. Als je daar met sleutelen bijvoorbeeld 15pk extra uit peutert heb je bij dat gewicht echt een hele leuke speelfiets. Ook niet zo veilig voor je rijbewijs tegenwoordig met artikel vijf, daar ben je zelf bij maar je bent gewaarschuwd.

Zelf heb ik echt een voorkeur voor een- en tweecylinders zul je merken. Maar dat is geheel persoonlijk.

Er zijn ook mensen die er plezier uit halen om zoveel mogelijk uit een lichte motor of scooter te halen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan