JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Jawa 638 met Velorex zijspan is te koop.

Het apparaat is in rijdende staat en brengt bij iedere rit gewoon bakken met plezier. Voor de berijder, maar ook de mensen die je tegenkomt zien er vaak blijer uit. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk...
Mijn passagier was ook meestal heel blij in het bakje.

Ik heb er in ieder geval de volgende dingen aan gedaan;

- Nieuwe koppelingsplaten en veren
- Cilinders zijn geboord en gehoond, nieuwe overmaat zuigers erin
- Vape 12V elektronische ontsteking gemonteerd. Ook met een lege accu loopt ie gewoon
- Kettingset en kettingtunnels vervangen
- Voorvorkpoten en voorwiel van een 639 gemonteerd. Dus met schijf. Rempomp is van een Honda, het Jawa exemplaar wat ik had was gaar.
- Het zijspan staat netjes als afneembaar span op het kenteken. Daar kan dus geen gezeur over ontstaan.

Vast nog wat meer dingen, maar ik heb er geen lijstje van bijgehouden.
Na de nieuwe zuigers zal er maximaal zo'n 1000 km mee gereden zijn.
De elektronische ontsteking heeft maximaal 200 km ervaring en dat is nog een erg ruime schatting.

Het is echt een heel leuk ding, maar er valt voor iemand die dat leuk vindt of het nodig vindt zeker nog een hoop sleutelplezier aan te belven.

- Voorvorkkeerringen zijn lek
- Banden van de motor zijn aan vervanging toe, die van het span is nog okee
- De bedrading naar het span is rommelig, maar alles werkt wel.
- Remmechaniek/kabels naar het span zou even nagezien moeten worden. Remt wel, maar niet optimaal.

Ook optisch kun je je uitleven. Of niet. Ik vind 'm zelf zo ook prima.

Tja, kan er van alles over vertellen, maar ik zet eerst maar wat plaatjes neer. Deze zijn recent, gemaakt op 22 mei 2017. Beetje gedoe met klikken enzo, maar dit is het even voor nu. edit: Aangepast. Plaatjes zijn wel klikbaar. :9

Prijs is € 500,-




















 
Laatst bewerkt:
Jemig man wat doe je nu, daar ga je over een tijdje vreselijke spijt van krijgen!
Zou IJzervreter hem niet willen hebben? Dan blijft hij in de familie.

Ik heb er nú al spijt van.

Maar het is wat het is. Ik heb geen plek, weinig tijd. En veel wielen.
Hij zou hier alleen maar slechter worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan