Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Bakvis,

Wat kostte die kleppen? Ben ook aan de beurt. Nu op 20.000km!

Ik was 551 euro kwijt, waarvan 147,50 voor de band (inclusief montage).

Dit wad wel enkel kleppen stellen en geen olie/filter erg. Bij mij moesten er 6 kleppen gesteld worden (18.400 km gelopen). Hij lijkt nu sneller te reageren op het gas en hij tikt vele mape minder!
 
Tikken heb ik geen last van. Zal vragen of ze de gasklepsensoren kunnen synchroniseren, schijnt te helpen bij de motorloop ook.

Vanmiddag ff bellen voor afspraak!

Thanks Voor de info.

Bandje voor wordt er nu omgelegd as we speak!
Pilot road 4, zoals de vorige. Beviel zeer goed.

Verder nog mensen die morgen naar Vijfhuizen gaan? Ik ga met m'n meisje, broertje en vriend van me. Alle op hun eigen motor. Misschien zie ik nog een Shiver?
 
Laatst bewerkt:
Tikken heb ik geen last van. Zal vragen of ze de gasklepsensoren kunnen synchroniseren, schijnt te helpen bij de motorloop ook.

Vanmiddag ff bellen voor afspraak!

Thanks Voor de info.

Bandje voor wordt er nu omgelegd as we speak!
Pilot road 4, zoals de vorige. Beviel zeer goed.

Verder nog mensen die morgen naar Vijfhuizen gaan? Ik ga met m'n meisje, broertje en vriend van me. Alle op hun eigen motor. Misschien zie ik nog een Shiver?

De mijne als het goed is!
Met MotoRosso (vorige pagina)

Hopelijk hebben ze de Shiver 900 mee, dan wil ik daar wel even op rijden!
 
Ik zal er ook zijn...

En hopelijk zal de 900 er zijn, en anders wordt die volgende week bij Goedhart verwacht.
 
Gezellig!
Hoop ook dat de 900 er is en proef te rijden. Verwacht het niet hoor.

Zal m'n motor trouwens beetje poetsen. Nogal veel roadkill erop van m'n weekje vakantie op het platteland. :X B|
 
Heren, het volgende; gisteren wilde ik gaan touren, maar voordat het zover kwam zag ik een druppel of 10 koelvloeistof onder de motor liggen. Het heeft gelekt bij de vuldop van de radiator zelf. Als de motor heeft stilstaat lekt deze verder niet meer, enkel bij het lopen van de motor. Ik denk dat de koppakking kapot is, maar dat weet ik niet zeker, iemand soortgelijks meegemaakt?
 
Heren, het volgende; gisteren wilde ik gaan touren, maar voordat het zover kwam zag ik een druppel of 10 koelvloeistof onder de motor liggen. Het heeft gelekt bij de vuldop van de radiator zelf. Als de motor heeft stilstaat lekt deze verder niet meer, enkel bij het lopen van de motor. Ik denk dat de koppakking kapot is, maar dat weet ik niet zeker, iemand soortgelijks meegemaakt?

Zodra het weglekt langs de vuldop betekend dat dat er teveel druk op staat (bij het juiste koelvloeistof pijl). Dit kan komen idd komen door een lekke koppakking, maar ook als bijv, de waterpomp het niet goed doet. Blijft de motor wel goed op temperatuur? zoja dan kan je het koelsysteem eigenlijk uitsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Zodra het weglekt langs de vuldop betekend dat dat er teveel druk op staat (bij het juiste koelvloeistof pijl). Dit kan komen idd komen door een lekke koppakking, maar ook als bijv, de waterpomp het niet goed doet. Blijft de motor wel goed op temperatuur? zoja dan kan je het koelsysteem eigenlijk uitsluiten.


Bedankt voor de snelle reactie, de temperatuur loopt netjes op en blijft op 3 streepjes. Het pijl staat net boven minimum, dus dat zou het niet mogen zijn. Denk dat ik dinsdag maar beter even contact op kan nemen met motoport Echt..
 
Bedankt voor de snelle reactie, de temperatuur loopt netjes op en blijft op 3 streepjes. Het pijl staat net boven minimum, dus dat zou het niet mogen zijn. Denk dat ik dinsdag maar beter even contact op kan nemen met motoport Echt..

Ik weet dat MV Agusta's met wat hogere buitentemperaturen ook wat koelvloeistof via de overloop er uit kan gooien. Volgooien boven het min teken op het reservoir heeft geen zin want alles daarboven gooit hij er uit. Ik zou het gewoon even aankijken, misschien stabiliseert het en als hij verder geen rare dingen doet geen zorgen maken.
 
Ik weet dat MV Agusta's met wat hogere buitentemperaturen ook wat koelvloeistof via de overloop er uit kan gooien. Volgooien boven het min teken op het reservoir heeft geen zin want alles daarboven gooit hij er uit. Ik zou het gewoon even aankijken, misschien stabiliseert het en als hij verder geen rare dingen doet geen zorgen maken.

Bij sommige merken kan dat inderdaad, maar aangezien ik het nooit eerder gehoord heb bij een Aprilia denk ik toch dat het ergens anders mee te maken heeft. Aankijken kan nooit geen kwaad zolang er nog koelvloeistof in het reservoir blijft zitten en je oliepijl niet te hoog komt.

Ik weet dat je in ieder geval bij auto een pompje hebt waarmee je de uitlaatgassen kan meten in je koelsysteem, waarschijnlijk hebben ze dit ook wel voor motoren. Daarmee kan je snel en makkelijk zien of het de koppakking is. Of een pompje om het systeem op druk te zetten en zodra de druk afneemt, maar er is geen uitwendige lekkage, dan kan het ook duiden op een lekker koppakking. Laten controleren bij een dealer is nooit verkeerd, je kan meer schade/problemen beter voorkomen dan achteraf spijt hebben dat je niet eerder bent gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Motortreffen was nou niet geweldig hoor...
Piagio stond er met:
Moto guzzi v7/v9 en mgx21 van 60.000€
Aprilia rsv4

Verder niets... matig hoor

En er waren veel uitslovers die in de hal hun motor vol optrokken tot de torrenbegrenzer, tja

Geen andere Shiver gezien behalve die bij Bruggeman te koop staat
 
De mijne heeft er de hele dag gestaan. Naast de worstenkraam.

Ik heb zeker 2 andere Shivers gezien, naast degene van Bruggeman.

Maar ook ik vond het.. mwa...
 
Ik weet dat MV Agusta's met wat hogere buitentemperaturen ook wat koelvloeistof via de overloop er uit kan gooien. Volgooien boven het min teken op het reservoir heeft geen zin want alles daarboven gooit hij er uit. Ik zou het gewoon even aankijken, misschien stabiliseert het en als hij verder geen rare dingen doet geen zorgen maken.
Verwacht ook niet dat de buiten temperatuur hier invloed op heeft. Heb een jaar of 4 geleden een weekend bij temperaturen ver boven de 30 graden gereden (een paar uur dicht tegen de 40 graden). De Shiver heeft hier totaal geen problemen mee gehad. Geen extra verlies via de overdruk en ook geen hogere temperaturen. De koeling kan dit prima aan
 
Dat motortreffen viel ons ook tegen. Gelukkig was het gratis. Ik heb nog 1 Shiver gezien, bij de worstenkraam. en die bij Bruggeman.
Was wel druk.
We zijn daarna nog leuke tour gaan rijden.
 
Verwacht ook niet dat de buiten temperatuur hier invloed op heeft. Heb een jaar of 4 geleden een weekend bij temperaturen ver boven de 30 graden gereden (een paar uur dicht tegen de 40 graden). De Shiver heeft hier totaal geen problemen mee gehad. Geen extra verlies via de overdruk en ook geen hogere temperaturen. De koeling kan dit prima aan

Bedankt allemaal voor de antwoorden, heb gisteravond toch nog even wat rondjes om huis gereden om te kijken of de temperatuur constant blijf en of de koelvloeistof weer lekt. Na 25KM rondjes gereden te hebben bleef de temperatuur netjes constant, ook na een aantal keren doortrekken.

Vanmorgen lagen er geen druppels koelvloeistof meer onder de motor, hij heeft ook niet gezweet (heb het zijkapje losgedraaid zodat dit gemakkelijk te zien was).

Vanavond even kijken of het oliepijl niet gestegen is en of mijn koelvloeistof niet verder gezakt is. (staat op minimum)

Heren, gebaseerd op dit verhaal, toch even na laten kijken? Of als alle waardes gelijk zijn, gewoon doorrijden, maar na iedere rit de komende 500KM even alles controleren(Kleine ritjes, 40-80KM per keer)? Of toch even laten controleren, want het is tenslotte wel vreemd dat hij sporadisch een druppel of 10 lekt.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de antwoorden, heb gisteravond toch nog even wat rondjes om huis gereden om te kijken of de temperatuur constant blijf en of de koelvloeistof weer lekt. Na 25KM rondjes gereden te hebben bleef de temperatuur netjes constant, ook na een aantal keren doortrekken.

Vanmorgen lagen er geen druppels koelvloeistof meer onder de motor, hij heeft ook niet gezweet (heb het zijkapje losgedraaid zodat dit gemakkelijk te zien was).

Vanavond even kijken of het oliepijl niet gestegen is en of mijn koelvloeistof niet verder gezakt is. (staat op minimum)

Heren, gebaseerd op dit verhaal, toch even na laten kijken? Of als alle waardes gelijk zijn, gewoon doorrijden, maar na iedere rit de komende 500KM even alles controleren(Kleine ritjes, 40-80KM per keer)? Of toch even laten controleren, want het is tenslotte wel vreemd dat hij sporadisch een druppel of 10 lekt.

Alvast bedankt voor de moeite.


Ik denk dat je je er niet te druk over hoeft te maken zodra de niveau's hetzelfde blijven en de kleur van de olie of koelvloeistof niet verandert. Verder even aankijken en mocht je toch twijfelen kan je het altijd even laten controleren. Al denk ik dat hun er verder ook niet veel aan kunnen controleren dan de standaard dingen die je al gedaan hebt, en het natuurlijk bij even kijken blijft en er geen dingen gedemonteerd moeten worden.
 
Heren, zon treffen is leuk, zelf zit ik liever op de Shiver om zeker ipv nutteloos je gas op te trekken in een hal ???? (heb je echt niks beters te doen met je tijd....) het gas open te trekken op het circuit..... natuurlijk vele malen leuker!!! (en nuttig om warmte in de banden te krijgen)

FF die Shiver's weer uit hun winterslaap halen!! Bammm

11 juni Lelystad wie zijn er nog meer van de partij ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan