BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Yep, dat zit er op. Had er dan nog een slang naar voren gezeten dan was het nuttig(er), maar goed, het zit niet in de weg.
Dat is ook het enige vreemde aan de fiets, tis gewoon een hele dikke 1100 ;)

[afbeelding]
Mooi Sje hoor!
Er hoort wel een inlaatpijp naar je airbox te gaan overigens..
DIt idee
induct-r1100s-photo.jpg
 
Ik kom ook even op de radar.
Sinds Oktober eigenaar van een R1100S uit 2001, donkergrijs met finishvlag patroon op de voorkuip (foto's volgen uiteraard).

Motor is door een vorige eigenaar al voorzien van een Rondje Hyperpro en Laser uitlaat én catvervanger en vervangt mijn SV650S als alleskunner.

Heb al met veel genoegen door de verschillende topics heen gelezen, enige nieuwe mods die ik nog heb uitgevoerd zijn handvatverwarming, Recyclizer voor het (idee van?) betere middengebied, én een triboseat zodat m'n meisje niet bij iedere rembeweging op m'n nek geplakt zit :)

Heb ook meteen een vraag, ik zie op allerlei forums (Pelicanparts / boxertrix) dat de DB Killer van deze pijpen wel verwijderbaar is, maar dat er een lasje uitgeboord / losgemaakt moet worden.
Deze zou onderaan de uiteinden moeten zitten, maar bij mij zitten er op beide pijpen drie ronde deukjes die misschien een puntlas verstoppen... Maarja, Wie van de drie? :D Middelste zou een logische keuze zijn maar ik dacht ik vraag het eerst aan ervaringsdeskundigen :)
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die beschermbeugels gemonteerd heeft wat lijkt op onderstaande? Ben nog zoekende naar carbon versie maar tis best prijzig wat ik vind. Daarom het idee om zoiets als onderstaande te kopen en ze dan te laten 'waterdippen'. Heb ik ook voor onderdelen op de RT laten doen en ziet er werkelijk prachtig uit. Vind ik dan ;)

y4mjcHG6mVfJDNTfr_2DgvA0-fYydkNn0xm4R6zZXWkO-nF3uqSfr0EDpjfXu5SD-O2G7pl37YWzb5tpaECie_mr7C3J6ejhAVxPwgs3iqmmcTB9Ng3OvrIHLCCclUv4iwbD1MjJpp7U9LfN1GwRzqxzxNVrNoW6T1TpZREI8E5TE8F72ids2AkVXapqGCFnFy164-ykeX-VPmG-M67fr27DQ
 
Is er iemand die beschermbeugels gemonteerd heeft wat lijkt op onderstaande? Ben nog zoekende naar carbon versie maar tis best prijzig wat ik vind. Daarom het idee om zoiets als onderstaande te kopen en ze dan te laten 'waterdippen'. Heb ik ook voor onderdelen op de RT laten doen en ziet er werkelijk prachtig uit. Vind ik dan ;)

[afbeelding]

Ja, zoiets heb ik ook... maar wat is je vraag nu precies :?
 
Reken op BTW + importheffing als je toch probeert zonder aangifte te importeren..

Maar even in verdiepen dan....

Past dus alleen op de twinspark.
En om het "af" te maken heb je hierbij nog titanium plaatjes nodig, welke de echte glij-protectie zijn.

Klopt.
Nou, zo'n plaatje helpt weinig bij het glijden kan ik je vertellen ;)

Ik wil ook het liefst weer van die carbon gevallen omdat deze het gehele kleppendeksel bedekken. En rechts is deze niet meer moeders mooiste door de val dus dat kan ik dan mooi verhullen. Alternatief zou zijn de andere bescherm'beugels' en dan andere kleppendelsels regelen en zwart laten maken. Ik zet vooralsnog nog in op de carbon versie.....
 
Laatst bewerkt:
Een openingspost is er niet meer.
Als die er toch nog komt, kan ik verwijderd worden bij de HP2 sport eigenaren ;(
 
Zo, afgelopen week mijn voorvork opnieuw gespoten, stalen remleidingen gemonteerd en vanmorgen de eerste km's van dit jaar gereden :$
 
Mijn achterlicht en kentekenplaat verlichting werken niet meer. Nu heb ik de handleiding er even bij gezocht en dacht 'even' de zekering te controleren. Heeft iemand dit al eens geprobeerd. Voor wat het nu lijkt moet de zijkap gedemonteerd worden voordat ik de deksel van de zekeringhouder kan demonteren. Dit lijkt mij, zelfs voor BMW, een beetje ver gaan, toch :?
 
Als ik in de handleiding kijk zie ik achter de beide voorkappen twee grote zwarte boxen zitten. Hier zouden ze in moeten zitten. Die zekeringhouder die jij bedoelt zit hier misschien wel in ?
 
De zekeringen zitten idd ook in de relaisboxen links en rechts voorin de kuip, met handige vingers kun je daar net bij zonder de kuipdelen te verwijderen.

Als voor alles werkt en alleen achter niet zou ik de draadboom eerst maar eens visueel beoordelen of er niet iets doorgeschuurd is.
 
flir_20170519T180938_zpsemjumxej.jpg


Mijn R1200s in een ander spectrum....

Vandaag was een korte rit, als hij een keer echt gloeiend is zal ik nog paar foto plaatsen.
 
De zekeringen zitten idd ook in de relaisboxen links en rechts voorin de kuip, met handige vingers kun je daar net bij zonder de kuipdelen te verwijderen.

Als voor alles werkt en alleen achter niet zou ik de draadboom eerst maar eens visueel beoordelen of er niet iets doorgeschuurd is.

Goed plan, de kappen demonteren heb ik niet gelijk behoefte aan. Even kijken waar al die kabeltjes heen lopen...
 
Mijn achterlicht perikelen zijn weer opgelost.

Ik heb de stekker onder het zadel doorgemeten en hierop stond de juiste spanning.

Na het verwijderen van de kofferbeugels, zijkappen en het kontje bleek dat de kabels van het achterlicht los lagen :z
 
Mijn achterlicht perikelen zijn weer opgelost.

Ik heb de stekker onder het zadel doorgemeten en hierop stond de juiste spanning.

Na het verwijderen van de kofferbeugels, zijkappen en het kontje bleek dat de kabels van het achterlicht los lagen :z

Zo ontdek je nog eens wat als je de boel eens uitkleedt, best nuttig zo af en toe :+
 
Toevallig vanmiddag rond 15.30 uur op de A28 noordwaarts door Zwolle een Boxercup ingehaald, we groetten elkaar nog. Bijna tegelijkertijd reed aan de andere kant een geel elfje mij tegemoet, iemand van hier misschien? :]
 
even dit topic hoger plaatsen...

Dit weekend de "1000 bochten" rit met een paar vrienden gereden. Vooral moesel aangedaan, met stukjes luxemburg erbij. De rit zelf zo'n 380 km op zaterdag, en dan de terugrit nog erbij vooral binnendoor vanuit Luxemburg nog...

S-je heeft dit mooi verteerd!!!! Het mooie eraan is, dat ik helemaal niet vermoeid afstap! Dit was met mijn oudere 1100 gs wel anders, dan hadden mijn schouders en bovenarmen veel meer last.

Wel heb ik een klein olielekje ontdekt thv oliepeilglaasje of de oliedruksensor???? die er juist rechts van zit. Denk vooral aan het laatste.

Wie was dat bmw servicepunt nu weer al, die veel van de S-jes afwist?

thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan