Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Ik heb net een Vstrom en ik krijg zeer positieve reacties dat achterop veel lekkerder en ruimer zit dan mijn vorige motor (nc700x). Als bestuurder merk ik dat ook omdat ik nu echt normaal kan zitten T.o.v. iets naar voren schuiven om ruimte te maken. Hoe de achterpassagier langere afstanden ondervind, heb ik nog onvoldoende ervaring mee.
Okee en heb je de 650 of de 1000? Ik ben ook benieuwd hoe vlot je vooruit komt met een passagier op de 650. :)
 
Ik ben ook benieuwd hoe vlot je vooruit komt met een passagier op de 650. :)
Het is geen Puchje die niet meer vooruit te branden is met iemand achterop... ik denk dat je daar ook op een 650 niet zoveel van merkt.

Ikzelf rijd een 1000. Zo nu en dan gaat mijn vriendin achterop (als we haar eigen motor hebben weggebracht ofzo). Andersom komt minstens zo vaak voor trouwens maar je wilde niets weten over een Tiger dus dat even terzijde. :+
Ook heb ik een keer met een tourritje een vriendin van haar achterop gehad en die vond 't lekker zitten. Nu heeft de 1000 volgens mij wel een hoger (dus zachter?) zadel dan de 650.
 
Het is geen Puchje die niet meer vooruit te branden is met iemand achterop... ik denk dat je daar ook op een 650 niet zoveel van merkt.
Toch niet? :+

Ik heb altijd >100pk motoren gereden en dan denken terug te gaan naar 65pk doet dat soort dingen denken. :P
 
Okee en heb je de 650 of de 1000? Ik ben ook benieuwd hoe vlot je vooruit komt met een passagier op de 650. :)


Ik rij met een 650 en (is natuurlijk persoonlijk) ik denk dat je vlot genoeg vooruit komt. Het v-blok heeft een prachtig karakter met ook al flink wat kracht onderin. (De glimlach is nog niet van de gezichten van mijn passagiers verdwenen na een paar keer flink doortrekken :] ). Maar goed, ik kom dus van een nc700x af en dan is Vstrom een duidelijk veel snellere motor. (Bij nc700x mis je wel duidelijk power met een duo passagier erbij).
 
Ik heb ook eens op een nc700 gereden op vakantie... vond het een waardeloos ding. Even doortrekken om de snelweg op te komen is geen optie met een toerenbegrenzer die al bij 6500 begint te zeuren.
Dan denk ik dat een DL650 (die volgens mij ook nog eens meer vermogen heeft) een stuk fijner is ja.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom hier veel te weinig. Dat V-Strom forum doet je vergeten dat er meer is.

Ik had een rode (mooie kleur) K6 650 en nu een zwarte L4 1000.
Passagiers zitten op beide goed.
Qua vermogen? Tsja.
Het is maar net wat voor rijstijl je wilt hanteren. Meestal ga je niet echt racen.
Er rijden diverse duo's op en 650 de Alpen en Pyreneeën over met stepjes aan de grond als het kan.
Rij je heel en heel ver duo dan is een 1000 altijd sneller.
Zeker bij 100+.
De nieuwe 1000 (niet de K-modellen) hebben ook meer instelmogelijkheden qua vering. De zou je beter kunnen aanpassen aan de passagier. Maar meestal is veervoorspanning hoger zetten genoeg.
En dat kan bij de 650 ook.

En de 2011 (vorige model) en de 2017 650 rijden tot de 100 en kort daarboven nagenoeg net zo vlot als een 1000. Scheelt wel even 4000 euri.
 
Ik heb een DL650 (bj 2007, model 2008). Mijn echtgenote vindt het een fijne motor om achterop te zitten. Zadel is ruim genoeg, kniehoek is ook comfortabel.
Ik vind de 650 ook met duo krachtig genoeg. Nu vind ik hard rechtdoor rijden op de motor helemaal niet leuk, dus probeer de auto(snel)wegen zoveel mogelijk te vermijden. En boven de pak 'm beet 110 km/u veroorzaakt de V-Strom (ook met Givi Airflow ruit) zoveel turbulentie dat hard rijden vermoeiend en vervelend is. Tenminste zo ervaar ik het. Maar zoals bij vrijwel iedere motor met kuip en ruit is de belasting door winddruk en turbulentie heel persoonlijk.
Lekker toeren over binnenweggetjes, een paar mooie bochtjes pikken. Want sturen doet de V-strom als de beste.
 
Dat bedoel ik maar..
Rij al bijna 10.000 Km's met de 650!
Heb de motor sinds , oktober.
Krijg nog steeds een Grijns op me gezicht ervan :D

Rij ook liefst op de boeren weggetjes!

Pk's zeg me helemaal niks meer hahhaa
 
Grappig... mijn fiets had de laatste tijd wat rare ploffen op lage toeren. Onder de 3000 toeren soms een pufje maar soms echt harde klappen die ik ook goed kon voelen (alsof 'ie een slag oversloeg).

Weggebracht naar die ene dealer van dat andere Japanse merk in Alkmaar. Had wel verwacht dat ik nu een keer serieus geld kwijt zou zijn maar dat viel gelukkig alles mee!

Het oordeel van de monteur: het afdichtrubber van de inlaat was wat ruim. Volgens hem een bekend probleem bij V-Stroms en dus niet opgelost met een nieuw rubber. Hij heeft de boel wat vaster gezet en iets tussen de tank en de inlaat geklust zodat de tank de boel wat strakker aandrukt.

Gevolg: niet alleen het probleem is opgelost maar de motor loopt in het gehele toerenbereik veel mooier! Voor het eerst hoef ik op de snelweg eigenlijk niet meer terug te schakelen als ik vanuit 100km/u weer gas wil geven. Hij gaat er voor mijn gevoel veel steviger vandoor! Daarbij lijkt de dip op hoge toeren nu ook afwezig.

Voor een paar tientjes dus een veel fijnere motor terug! Dit heeft meer effect gehad dan het aanpassen van de mappings een tijdje geleden (wat ik vanwege het letterlijk en figuurlijk bezopen verbruik heb laten terugdraaien). Wellicht dus ook interessant voor andere V-Strom rijders. :-)
 
Het verhaal wordt nog mooier... na 2x heen en weer naar Zoetermeer te zijn gereden gooide ik zojuist iets meer dan 13 liter in mijn tank (normaal gesproken 16 á 17 liter). Sinds kort houd ik mijn verbruik bij in de app 'FuelLog', eneuuhhh...



Niet te vroeg juichen natuurlijk, maar als dit aanhoudt dan ben ik heel erg blij. Ik vond het verbruik voor een 'dikke duizend' al helemaal zo slecht niet. :]
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Wat is jullie ervaring met het rijden met passagier achterop de v-strom?
Hoe bevalt dat en dan met name op een DL650? Daar ben ik naar aan het kijken. Ik wil regelmatig namelijk iemand achterop meenemen.

mijn vriendin wil niet achterop. Ze rijdt een V-strom ;)
 
En ik mag mij hier voor het eerst melden: na een mooie proefrit gemaakt te hebben, krijg ik morgen de sleutels van een mooie DL1000 uit 2007.

Dat komt mooi uit, want over een maandje ga ik naar Schotland, yeahh!
dl1000.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier Kcir! Mooie fiets :) Ik zie dat je in Delft te spotten bent? Mooie plaats ook. 17 jaar gewoond, voor het laatst in Tanthof :)
 
vanmorgen bij mcr geweest , vanaf volgende week donderdag in het bezit van een nieuwe suzuki vstrom 650 xt adventure met full options foto s volgen volgende week
:Y ;) *O* *O*
 
Gisteren getankt na veel woon/werk verkeer over 80 km wegen. Kwam op 433 km en 18,51 liter. Maakt dus een verbruik van 1:23,4!
 
De DL1000 ingeruild voor een Africa Twin met DCT.
Zal hier dus minder vertoeven.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan