Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar zitten die stroomverbruikers dan allemaal. Dat je met de standaard accu niet een paar weken, zonder bijladen, je motor kan laten staan is toch vreemd?
 
Kijk hier maar eens: Link

Ik heb deze bypass ook toegepast op mijn Breva.
Sindsdien is het startprobleem nooit meer voorgekomen.
 
Zat het net te lezen. Ik ga voor optie twee, dat lijkt me meest eenvoudige voor mij als leek. Heb je er n zekering tussen? En hoe zwaar moet die zijn?
 
Graag zou ik advies willen vragen over koffers beladen. mijn zoon en ik gaan dit morgen weg voor 3 dagen naar Luxemburg. Lekekr samen op een camping. Nu ben ik alles lekker aan het inpakken en kom er achter dat het best snel vol zit allemaal :-)

Nu denk ik te hebben begrepen dat je je topkoffer zo licht mogelijk moet beladen ivm druk achterop.
maarrrrrrr hahaha gewicht geeft het toch.

nu is mijn vraag. wat doet de Norge met veel gewicht in de topkoffer ??? wordt i dan erg licht aan de voorkant ? of is dit beest er gewoon voor gebouwd ?
 
Veel gewicht in de topkoffer uit zich vooral in stuurgedrag. De motor valt dan meer de bocht in. Verder merk je er niet zo veel. Als de motor door gewicht in de topkoffer, licht van voren gaat worden moet je er toch al gauw een kleine 100 kilo in hebben zitten (mits je alleen rijd).

De reden dat het meeste gewicht dus in de zijkoffers moet zitten heeft dus vooral met stuurgedrag en stabiliteit te maken.
 
aaa super. dank voor je antwoord.
we rijden met ze'n 2 en gok dat er nu zo'n 15 kilo a 20 kilo in zit.
dit moet dus geen probleem zijn begrijp ik

had echt het idee, door de verhalen die ik las het niet meer dan 10 kilo zo moeten zijn.
maar dit is dus niet zo begrijp ik.

en rustig aan doen in het begin met de bochten. even goed voelen wat de motor doet.
 
En je passagier.

Ik zou zeker niet verder gaan dan die 20 kilo. Dat statische gewicht merk je veel meer dan het veel hogere gewicht van je dynamische passagier (beweegt mee met het stuurgedrag)
 
Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ja, gewoon werken en zo. Maar ik denk dat je meer hebt aan de ervaring van iemand op de Norge. Ik ben een paar jaar terug met mijn zoon achterop naar Stockholm geweest. We hebben echt niet op het gewicht gelet. Echt niet! En er moet echt veel mee. Dus de koffers vol geperst. Kijk, je gaat vast niet rijden alsof je op het circuit bent. Dan valt het met sturen allemaal wel mee.

Wel belangrijk:

- De achterveer goed strak zetten
- De remweg wordt veel langer!
- Het zal wel niet gaan regenen. Maar als er ook maar de minste kans op een bui is, dan is een plastic zak om de spullen in de koffer wel handig. Ik vond de lekkage wel meevallen, maar sommigen hebben er nare ervaringen mee.
- Als je de originele topkoffer hebt, dan is de bodem niet al te stevig. Af en toe checken of er geen scheurtjes in komen. Als je pech hebt scheurt-ie langzaam van de bevestiging af. Jur heeft daar ervaring mee.
- Natuurlijk nog een beetje beter kijken waar je de jiffy zet.

Genieten :] !
 
Dank voor je reactie Badslipper.

Het is altijd fijn om meerdere reactie's te krijgen.

Ik heb de spullen die niet nat mogen worden in droogzakken zitten. Kajak ook dus die had ik toch liggen :-)
Vind de originele koffers voor zo'n dure motor eerlijk gezegd wel een beetje bagger. Een beetje te vol en je trekt een kier aan de voorkant.Jammer dat daar ook niet een vergrendeling zit als aan de achterkant.

Heb de vering helemaal strak gezet. Banden staan op spanning. voor 2.5 achter 2.9 misschien op 3.0 zetten ?of juist niet slim met het warme weer wat we gaan krijgen icm het uitzetten van de lucht ?

Spannend vind ik het wel. heel heel lang gelden wel eens in Luxemburg gereden. dit was met een gsx750ES uit 1981 :-) en kwam toen ook voor mijn gevoel flinke bochten tegen.

We gaan gewoon rustig aan doen en idd geniet.

Voor de gene die ook gaan rijden.

Heel veel plezier toegewenst voor iedereen !!
 
Nou garmin steun zit erop, uiteindelijk met een kogel via 1 van de 4 bouten op stuur. zie plaatje
full



hierna vandaag de 1e flijke kilometers gemaakt. en gehele rit met een big smile rondgereden.
Wat een machine, geweldig, echter je zit wel gauw op de max snelheid ;) ;) ;)
 
Zo zit-ie bij mij ook. Maar dan een beetje anders. Het gaat goed, maar het is een beetje buiten het blikveld. Ik heb dan ook nog wel eens last van reflectie van zonlicht. Maar overall :]
 
Laatst bewerkt:
Ja daar kom ik vandaag ook achter dat het flets is met zonlicht. nog niet de juiste stand kunnen vinden, maar ik heb de tijd.
Wel al vanmiddag standaard tegen de grond gekregen, die is vrij laag zo te voelen, of ik rij te hard?
:? :? :? ;) ;)
 
Dat gebeurt inderdaad wel wat gemakkelijker als je volgeladen bent. Als het vaker gebeurt, even checken of de uitlaat niet beschadigd raakt, die krijgt er wel eens een tik van. Is het mogelijk om wat rustiger te rijden? ;)
 
Nou ik had niets bij me, alleen topkoffer achterop met losse spulletjes in. :?

Verder klopt het als hij erg warm is dat ie stationair sneller loopt? zo rond de 2000 toeren?

Dat deed ie nl aan het eind van de lange dag rijden.
 
Ik heb het ook wel eens, maar meestal als het kouder is. Het is een electronisch verschijnsel. Het kleine hersentje dat het stationair toerental regelt heeft dan kennelijk verkeerde informatie. En als je wat andere informatie toevoegt, zoals tegen de rem of koppeling laten aanlopen, past het zich weer aan. Soms heb je het elke dag, dan weer een jaar niet.
 
Maar heb je er dan ook een verklaring voor?
Of hebben meerdere mensen dit meegemaakt?

Want later liep ie weer gewoon zoals het hoort?

Ja dat komt af en toe voor. Dat is Guzzi :P Zit deels in je koppeling (schakelaartje) die verhoogt de stationaire loop zodat je makkelijker weg kan rijden in zijn drie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan