Yamaha XS1 in onderdelen gekocht

jazeker:

corNAPq.jpg


enige waar ik heb naar moeten zoeken is de verbinding tussen hoesje naar Rammount. Zoiets:

41uc13uiZ5L._SY300_.jpg


deze heb ik gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Dat type van mount (3 schuifpinnen) vid ik meestal niet echt betrouwbaar stevig. Is dat bij deze beter? Wel stevige prijzen dat ze voor die troep rekenen :X
bij deze zit dat nu wel goed klem. Ik herken wel wat je zegt. ik had er een van de action en trilde zo weer los. Deze hoes is van interphone ook niet echt een goedkoop ding en is van betere kwaliteit. hij klikt1 er echt in en geeft mij een degelijk gevoel. Praktijk moet uitwijzn hoe dit ding gaat werken maar voor een iphone heb ik geen betere oplossing gevonden nog.
graag zou ik een tomtom 400 hebben maar ik vind ze erg duur.
 
Zo eind volgende week ga ik met de xs1 10 dagen naar Engeland rijden in Cotswold met 10 andere motorgekken.(voorals XS gekken).
Mijn motor lekte altijd een beetje en toen ik laatst aankwam bij Classicbikefanatic op zijn verjaardag was er een aardig plasje olie op het blok ontstaan na de rit.
Diagnose was door hen voetpakking lek. Dat is niet zo mooi want dan moet de hele reut uitelkaar. Nokkenasketting splitsen etc etc.
Maar voordat ik hem uitelkaar zou halen toch nog even de nokkenaskettingspanner eruit gehaald en die pakking vervangen. vaak is nl deze pakking lek en gaat de olie zerven zodat het lijkt dat het de voetpakking is. Mooi met koperhoudende locktite SI 5920 een nieuwe pakking gemonteerd. Dat moet goed spul zijn......

gisteren dicht gemaakt en vandaag even 36 km gereden om te kijken of hij dicht was.

Gelukkig was dat ook zo: *O*

5X20u30.jpg

YVZHbXO.jpg


scheelt weer een hoop gesleutel zo vlak voor vertrek!!
 
Engeland....Cotswold....en een oude Yamaha! :Y

Waar begin je aan. :?




})
Have fun. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je topic even globaal doorgelezen, hij was me nog helemaal niet opgevallen... :? :X Maar mooi werk heb je ervan gemaakt, staat er keurig bij! Ik gaat hem van het weekend doorlezen :} .
 
Zo inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost!

Inmiddels ben ik naar Engeland geweest. Was een superleuke reis met allemaal mensen die ook een Yamaha xs650 hebben. Sommige hadden hem ook mee anderen waren op een iets meer comgfortabele motor naar engeland gegaan.

foto's

T0ss6gY.jpg

s46oKYR.jpg

RtEcF5S.jpg

PKpph77.jpg

0CHGzb7.jpg



vervolgens was ik een dag thuis en ben ik met de motor naar Luxemburg gegaan met dew aermacchi club


daar reden ook mooie motoren mee!

QqQrsCL.jpg

wQJbNik.jpg

wQJbNik.jpg

j3dZVqW.jpg

2KbBJSt.jpg

w2D1hE4.jpg

k4fENNm.jpg



en de mijne:
LBhIavj.jpg


vianden:
py1G3bF.jpg



helaas bleek het lek van mijn blok niet te zijn opgelost,,,,,,

bij thuiskomst eens nader onderzoch bleek een van de kleinste kopbouten los zat. kon er er zo uitpakken....... Hier moest een helicoil in. Dat betekend blok eruit noikkenasketting splitsen cilinders eraf etc etc.
 
Het blok is vervolgens helemaal weer opgebouwd en vandaag weer 100 km in Noord Groningen gereden in leuk gezelschap:

YH0nwEW.jpg


blok blijft nu helemaal droog!!

sLJbIm4.jpg

IO0oE9L.jpg

yOu4UCD.jpg


super!!! *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan