Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zojuist mijn accu doorgemeten met draaiende motor.

Stationair licht uit : 14.2 volt
Stationair licht aan: fluctueert tussen 13v en 14v

3000rpm licht uit. 14,6 volt
3000rpm licht aan. 15,1 volt

Ondertussen al een andere dynamo gemonteerd. De regelaar zit ingebouwd in de dynamo. En kreeg precies dezelfde waarden.

Er moet ergens anders een storing zitten gok ik.

Iemand die hier wel is de laadspanning heeft gemeten op zijn eigen motor?

Lijkt me dat de regelaar niet helemaal goed is, 15 volt is teveel. Verder, stationair laadt een motorfiets meestal weinig tot niks bij, dus als je dan 14.2 om 13-14v hebt, dan lijken me dat verder goede waardes :) Op toeren daarentegen zijn de waardes te hoog.
 
Laatst bewerkt:
Thnx.

Vind het altijd prettig om eerst zelf kleine beurt te geven.
Heb geen manual
Online zie ik o.a. 20w-40 mineraal staan om te gebruiken..
Normaliter gebruik ik 10w-40 half syntheet.

Advies om in een div600 te gooien?
 
Lijkt me dat de regelaar niet helemaal goed is, 15 volt is teveel. Verder, stationair laadt een motorfiets meestal weinig tot niks bij, dus als je dan 14.2 om 13-14v hebt, dan lijken me dat verder goede waardes :) Op toeren daarentegen zijn de waardes te hoog.

Ik heb nog even verder gezocht op het internet. Dit is dezelfde dynamo als in de fzr1000 en de xjr1300 en fj1200. De regelaar zit ingebouwd in de dynamo.

Als er ergens een slechte connectie zit dan kan de regelaar hier ook van de slag van raken en teveel laden.

Vanavond even gezocht. Het zekeringen doosjes even omgedraaid. En slechte contacten bij de ignition zekering. En er zit geen massa draad bij de zekering van de koplamp! Gewoon helemaal niks!

Ik hoop dat dit mijn probleem is. Morgen dit aanpakken. Maar kom wel meer dingen tegen die niet goed zijn gedaan bij de motor. Echt jammer dat er aan de motor is geprutst.
 
Vanavond een ritje gemaakt op mijn 600.
Halverwege begon de uitlaat ineens meer herrie te maken. Ik ben meteen gestopt en toen bleken 4 moeren te ontbreken waarmee de uitlaat aan het motor blok vastzitten. Twee pijpen zaten dus niet meer vast...
Geen idee hoe dit kan. Wel onlangs de pakkingen vervangen, maar daarna al een stuk gereden en de moeren nagetrokken.
Ik heb even op cmsnl.com gekeken. Hier kosten de moeren €9 per stuk. Gaat totaal dan dus ongeveer €40 kosten...

Iemand een idee of je echt deze moeren moet gebruiken? Of kan je ook gewoon in de bouwmarkt standaard RVS moeren halen? Dan ben ik voor een paar euro klaar
 
Vanavond een ritje gemaakt op mijn 600.
Halverwege begon de uitlaat ineens meer herrie te maken. Ik ben meteen gestopt en toen bleken 4 moeren te ontbreken waarmee de uitlaat aan het motor blok vastzitten. Twee pijpen zaten dus niet meer vast...
Geen idee hoe dit kan. Wel onlangs de pakkingen vervangen, maar daarna al een stuk gereden en de moeren nagetrokken.
Ik heb even op cmsnl.com gekeken. Hier kosten de moeren €9 per stuk. Gaat totaal dan dus ongeveer €40 kosten...

Iemand een idee of je echt deze moeren moet gebruiken? Of kan je ook gewoon in de bouwmarkt standaard RVS moeren halen? Dan ben ik voor een paar euro klaar

Dat kan maar ik zou ivm vastvreten geen rvs pakken. Zet er wel ivm lostrillen zo´n ring onder
b_7213.jpg
 
Hoi allemaal, ben op zoek naar het Werk Plaats Handboek van de Div XJ 600 S van 1998.
Nu weet ik dat er op dit forum wel een "Het centrale werkplaatshandboeken topic deel 4"" is maar dat loopt maar tot 2006 en daar kan ik ook het vervolg en de lijst met WPH's niet vinden.
Iemand enig idee hoe ik dat boek kan downloaden via dit forum?
 
Hoi allemaal, ben op zoek naar het Werk Plaats Handboek van de Div XJ 600 S van 1998.
Nu weet ik dat er op dit forum wel een "Het centrale werkplaatshandboeken topic deel 4"" is maar dat loopt maar tot 2006 en daar kan ik ook het vervolg en de lijst met WPH's niet vinden.
Iemand enig idee hoe ik dat boek kan downloaden via dit forum?

De download link staat in één van de eerste posts in dit topic.
 
Carburators laten synchroniseren.


Heb ik laten controleren en was goed.
Heb 4 nieuwe bougies gemonteerd.
De trilling ontstond tijdens een rit met iemand achterop.
Het is vervelend die trilling rond de 80 en 100 km/uur , maar ik hoop dat het geen kwaad kan.
Ik ga namelijk week 25 naar Italië de Selvio pas rijden.
 
Goedemorgen.

Sinds 2 weken ben ik ook trotse eigenaar van een xj900s Diversion (mijn 1e motor)Yeah!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het verstellen van de achtervering. Ik wil deze graag wat zwaarder zetten, samen met mijn vrouw wil gaan touren. Heeft iemand daar ervaring mee, en waar kan ik zo'n sleutel ophalen? Als iemand in de buurt van Groningen woont en zo'n sleutel heeft dan wil ik ook wel even langsrijden.

photo.php
 
Ik heb in de garage nog een Verheul buitenhoes liggen geschikt voor een Diversion 900 (zonder koffers). Hoes is nog in perfecte staat maar wel gebruikt. Voor €30,= op te halen.
 
Ben nu bezig met het plaatsen van nieuwe balhoofdlagers.
Heb alleen de grootste moeite om de bovenste lagerschaal uit het balhoofd te krijgen, heb alle tips uit de howto al geprobeerd, kruipolie (nachtje) en brander erop ook, ding zit muurvast!
Iemand hier nog tips of in bezit van speciaal gereedschap hiervoor?
 
Heb ik laten controleren en was goed.
Heb 4 nieuwe bougies gemonteerd.
De trilling ontstond tijdens een rit met iemand achterop.
Het is vervelend die trilling rond de 80 en 100 km/uur , maar ik hoop dat het geen kwaad kan.
Ik ga namelijk week 25 naar Italië de Selvio pas rijden.

Lagers van de achterbrug en wielen gecontroleerd?
Slag in wiel?
Schokbrekerveer niet gebroken?
Remschijven niet krom, en hoe zijn je remblokken, komen de remcillinders goed terug?
Zonder de motor zelf uitgeprobeerd te hebben is het op afstand een raadsel.
Hier eerst maar eens naar kijken, succes.
Ik zou éérst maar eens het probleem oplossen alvorens de Stelviopas te beklimmen met de :] :t
 
Goedemorgen.

Sinds 2 weken ben ik ook trotse eigenaar van een xj900s Diversion (mijn 1e motor)Yeah!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het verstellen van de achtervering. Ik wil deze graag wat zwaarder zetten, samen met mijn vrouw wil gaan touren. Heeft iemand daar ervaring mee, en waar kan ik zo'n sleutel ophalen? Als iemand in de buurt van Groningen woont en zo'n sleutel heeft dan wil ik ook wel even langsrijden.
http://https://www.gebruikershandleiding.com/Yamaha-XJ900S/preview-handleiding-544564.html

Welkom hier, en gefeliciteerd met je oersterke en betrouwbare Diversion 900.
Het is dan wel géén bobber, maar kilometers "vreten" daar hééft ie zin in.
In bovenstaande handleiding vind je de afstelgegevens voor je schokbrekers enz.
Sleutel zou ik hier halen www.louis.de
Succes, en hou de glimmende kant boven. *D


[afbeelding]
 
Goedemorgen.

Sinds 2 weken ben ik ook trotse eigenaar van een xj900s Diversion (mijn 1e motor)Yeah!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het verstellen van de achtervering. Ik wil deze graag wat zwaarder zetten, samen met mijn vrouw wil gaan touren. Heeft iemand daar ervaring mee, en waar kan ik zo'n sleutel ophalen? Als iemand in de buurt van Groningen woont en zo'n sleutel heeft dan wil ik ook wel even langsrijden.

[afbeelding]
Die zou in het boordgereedschap moeten zitten. Kijk eens onder je buddy, zit daar niet ergens een zwart plastic hoesje verstopt? Zo ja, dan zal die daar wel inzitten!
Hoesje kan vooraan onder je buddy zitten ter hoogte van je accu, of achteraan ter hoogte van je achterlicht. Zit als het goed is ook nog vast met een rubberen bandje.
 
Okee ik heb een dilemma:p. Kan van kennis een redelijk nette diversion overnemen met nog geen 40000 op de klok voor iets van 500 euro. Daar gekomen blijkt wel de accu stuk en banden versleten dus komt nog ruim 200 euro bij. Ben aan sparen voor wat nieuwere motor maar met dit weer is de verleiding toch wel groot om voor tijdelijk zoiets te kopen.. Moeilijk haha
 
Spanningsregelaar van 900f proberen? Die dingen gaan nl nooit kapot.

Spanningsregelaar van een oude xj900 is anders als van een 900 diversion. Deze zit ingebouwd bij de diversion.

Hij deed het gister even goed. Bijladen was tussen 14,3 en 14,6 volt. En vandaag weer niet. Ik heb geen idee. Misschien is het contactslot?
 
Okee ik heb een dilemma:p. Kan van kennis een redelijk nette diversion overnemen met nog geen 40000 op de klok voor iets van 500 euro. Daar gekomen blijkt wel de accu stuk en banden versleten dus komt nog ruim 200 euro bij. Ben aan sparen voor wat nieuwere motor maar met dit weer is de verleiding toch wel groot om voor tijdelijk zoiets te kopen.. Moeilijk haha


Het zijn fijne motoren hoor, gewoon doen :D
 
Okee ik heb een dilemma:p. Kan van kennis een redelijk nette diversion overnemen met nog geen 40000 op de klok voor iets van 500 euro. Daar gekomen blijkt wel de accu stuk en banden versleten dus komt nog ruim 200 euro bij. Ben aan sparen voor wat nieuwere motor maar met dit weer is de verleiding toch wel groot om voor tijdelijk zoiets te kopen.. Moeilijk haha
Mocht je hem niet nemen, dan weet ik nog wel iemand die interesse heeft!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan