Eerste MF Allroad rit

Wanneer jij hem wilt, je moet het alleen even zelf organiseren.
Ik zou het leuk vinden als iemand een 2e MF Allroadrit zou organiseren in Brabant of Drente. Ergens eind oktober is een mooie afsluiting van het seizoen, dan heb je ook nog even om wat te plannen en te regelen. :t
 
Wanneer jij hem wilt, je moet het alleen even zelf organiseren.
Ik zou het leuk vinden als iemand een 2e MF Allroadrit zou organiseren in Brabant of Drente. Ergens eind oktober is een mooie afsluiting van het seizoen, dan heb je ook nog even om wat te plannen en te regelen. :t

In oktober begint het seizoen weer..
 
Ik heb niks met seizoenen, er is geen allroad seizoen, het is altijd allroad seizoen. :Y
 
Voor diegene die tijdens de MF allroad rit aan het dubben waren over welke banden er onder de zware allroad moeten, ik ben er uit:

Ben zojuist terug van 10 dagen Frankrijk. Grotendeels asfalt, maar wel uitvoerig getest op een aantal skipistes, gravelpaden, en een mulle combi van grind en blubber.

De Mitas E07.

Op (droog) asfalt geen krimp. (Natuurlijk niet hyper sportief insturen, en niet al te vroeg op het gas).

Nat asfalt: voldoende om veilig mee thuis te komen, ik neem nooit risico met een vol beladen motor.

Stabiliteit snelweg: prima. Wel niet harder gereden dan 140. Inclusief bepakking (koffers en rol).

Offroad: verbazingwekkend veel tractie vd achterband, ook in echt losse ondergrond. Een (zeer) steil pad van + 20% met losse modder, zonder problemen en zelfs zonder significante wielspin.

Voorband is prima op gravel. Aanremmen biedt voldoende grip. Alleen zijdelings zou ik persoonlijk een iets agressievere band willen, maar dan lever je weer in op stuurgedrag op asfalt.

Slijtage:

Na 3100 km (waarvan 800 snelweg) is er op loopvlak vd achterband nog 7 mm over. Nieuw zat er 11-12 mm op.

Resumé: voor mij het perfecte compromis voor een 50-50 band.

full


full


full


full
 
Over krap 2 weken gaan wij ongeveer hetzelfde proberen.
Onder onze tiger 800 hebben we dunlop trailsmarts,een 90/10 band.
We laten op de pistes wel de bandenspanning met ca een bar zakken.
Daarvoor heb ik een airman bij.

Ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
 
Over krap 2 weken gaan wij ongeveer hetzelfde proberen.
Onder onze tiger 800 hebben we dunlop trailsmarts,een 90/10 band.
We laten op de pistes wel de bandenspanning met ca een bar zakken.
Daarvoor heb ik een airman bij.

Ben zeer benieuwd hoe dat gaat.

Die trailsmarts kun je echt niet vergelijken met deze mitas. En om de spanning te laten zakken heb je toch geen airman nodig? :-)
 
Die mitas zijn prima banden, haal je best wel veel km§s mee.
Volgende keer (en dat zal nog wel een aantal jaartjes duren) ga ik ook over op deze mitas banden.

Nu heb ik K60 scouts op mijn super tenere 750.
Op zich prima banden echter in het zand heb je te weinig tractie door die "scoutring".
On-road heb ik nog geen klagen gehad over de K60.

Die voorband van mitas lijkt trouwens wel heel veel op de K60 voorband.
 
Over krap 2 weken gaan wij ongeveer hetzelfde proberen.
Onder onze tiger 800 hebben we dunlop trailsmarts,een 90/10 band.
We laten op de pistes wel de bandenspanning met ca een bar zakken.
Daarvoor heb ik een airman bij.

Ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
Er zijn twee risico's in het verlagen van de bandenspanning. Enerzijds de kans dat je velg stuk gaat en anderzijds het risico op een zgn snakebite. (tenzij je tubeless rijdt)
Op droog gravel heeft het niet zoveel zin om met bandenspanning te knoeien, probeer het eerst eens op de reguliere druk, je kan ze altijd nog aflaten. Als het nat is, dan heb je met de trailsmart ook niks te vertellen.
 
Wanneer jij hem wilt, je moet het alleen even zelf organiseren.
Ik zou het leuk vinden als iemand een 2e MF Allroadrit zou organiseren in Brabant of Drente. Ergens eind oktober is een mooie afsluiting van het seizoen, dan heb je ook nog even om wat te plannen en te regelen. :t

Tja... Ik woon in Brabant (Schijndel) maar om zoiets te organiseren... :?

Maaaaaaaaar... Mocht iemand zich geroepen voelen om dit samen met mij op te pakken dan wil ik best wel een poging wagen :)
 
We hebben de route nog een keer met zijn 2en gereden, met een iets hoger tempo en het was wat minder stoffig :-)

:] filmpje

Nu op naar de Eifel kijken of we daar ook wat offroad kunnen vinden..... :W
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de demping in mijn voorvork aangepast (beetje olie eruit) en hoppa... lekker een rondje om mijn huis :]

Even een paar foto's, misschien wel een ideetje om hier eens een ritje te organiseren? Alleen heb ik nul komma nul ervaring om zoiets te organiseren...

Mocht iemand zich geroepen voelen om samen met mij MF allroadrit nummero 2 in het Brabantse land te organiseren, just shout! :Y

Kiezelpaadjes
u6ibXlY.jpg

Hx6rz7X.jpg

yNVpkSb.jpg


Bospaadjes
rEZcOr2.jpg

GliJTkI.jpg

3tHAzxR.jpg


Zandpaadjes met lekker mul zand })
iTaDbJ5.jpg

K2zlHhO.jpg

bCQvO2s.jpg
 
Afgelopen weekend een mooie endurotraining gevolgd in Hechlingen op het BMW Enduropark. Echt heel erg leuk en leerzaam en een prima voorbereiding op mooie allroad ritten in NL!

PS: ik heb geen aandelen ;-)

FullSizeRender%203_zpsw65eoxaa.jpg
 
Goed bezig Heintje, nu alleen nog even een rit in Brabant uitzetten met Ed. :t
 
Stel dat ik deze zou organiseren, kan ik dan een beetje op jouw expertise rekenen Detox? :) Meer op organisatorisch vlak hè, de route hier in het Brabantse land vogel ik dan wel uit ;)
 
Uiteraard kom ik je helpen organiseren, dat is de halve pret. Ik meld me wel even via PB, maar ik ga eerst even snurken. :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan