Bo Bendsneyder deel 2

De verwachtingen zijn te hoog.
Het is pas zijn tweede seizoen in de moto 3 en dat het met de KTM's niet echt super gaat is ook geen geheim.
Bo staat in de tussenstand voor zijn team maatje die al aan zijn 6de seizoen in de moto 3 bezig is dus hij doet het best goed.
 
Dat komt ook vooral door de hele goede pre season tests van Bo! Daar schep je natuurlijk hoge verwachtingen mee, en ook weer druk. Ik hoop vooral dat hij op een fatsoenlijke fiets terecht komt in de Moto2
 
Maar vervolgens in de laatste 2 rondes zat hij vlak achter Migno en Danillo en heeft hij geen enkele inhaalpoging gewaagd... Met name dat vind ik zo verontrustend en jammer; dat hij niet in de finale rondes, wanneer het erom gaat, met het mes tussen z'n tanden wat inhaal acties probeert in te zetten.


Waarschijnlijk omdat hij nu een finisch wilde hebben en niet er af wilde gaan met een do or die actie?
 
De verwachtingen zijn te hoog.
Het is pas zijn tweede seizoen in de moto 3 en dat het met de KTM's niet echt super gaat is ook geen geheim.
Bo staat in de tussenstand voor zijn team maatje die al aan zijn 6de seizoen in de moto 3 bezig is dus hij doet het best goed.


Onzin! niks verwachting te hoog. Hij zit in het fabrieksteam danwel het topteam van KTM en dit is AL zijn tweede seizoen bij hen. We rijden hier niet voor Nuts en Snickers in dit kampioenschap. Er moeten gewoon resultaten komen. Zo simpel is het.

Bo heeft zich prima herpakt. Gaf zelf ook aan dat hij niet tevreden was, zeker omdat het begin niet sterk genoeg is. dus hij weet waar aan te werken.
 
Hoe hij samen met McPhee het gat naar de kopgroep groter liet worden was erg teleurstellend. Hoe hij dit gat vervolgens dicht reed was enorm indrukwekkend. Ook mooi dat toen hij eenmaal in het groepje zat direct Kornfeil en Kent inhaalde. Maar vervolgens in de laatste 2 rondes zat hij vlak achter Migno en Danillo en heeft hij geen enkele inhaalpoging gewaagd... Met name dat vind ik zo verontrustend en jammer; dat hij niet in de finale rondes, wanneer het erom gaat, met het mes tussen z'n tanden wat inhaal acties probeert in te zetten.

Ja ze reden elkaar een beetje in de weg zag ik op live timing, paar keer van positie gewisseld wat natuurlijk niet echt helpt, dat koste ook nog is tijd, daarna kon Bo wel heel knap alleen het gat dicht rijden.
Hij heeft Migno wel degelijk ingehaald, heb een foto voorbij zien komen dat hij voor Migno reed, maar dat was niet in beeld. Migno heeft hem weer terug gepakt helaas. Had ook gehoopt op meer hoor zeker nadat hij het gat met goede ronde tijden alleen dicht reed. Wat als de race een normale afstand had.. Maarja als telt niet...

De eerste ronden is er werk aan de winkel, hopelijk vind hij snel dat vertrouwen, want dan doet hij gewoon mee in de kopgroep.
 
Tja wat moet je hier van zeggen. Hartstikke goed terug gekomen naar de kopgroep. Alleen sec gewoon geen goed resultaat als je p9 begint en ook eindigt terwijl er 4(?) man voor je af gaan.

Gelukkig wel nipt voor Kent.

Bo heeft het in mijn ogen in begin van de race het een beetje laten liggen en een heel sterk terug naar de kopgroep gereden.
Ik had echt niet verwacht dat hij terug kon rijden, petje af!
 
^^ eens!

Jammer van het eerste deel, daar is verbetering noodzakelijk maar dat weet hij zelf als de beste.

Tweede deel: Chapeau, petje af! Toen ie eenmaal achter McPhee zat zag ik het somber in. Hoe hij vervolgens het gat dicht reed en eenmaal aangekomen drie man pakte getuigd van grote klasse.

De weg omhoog is zeker ingeslagen, en dat allemaal twee races voor Assen *O*
 
Bo heeft het in mijn ogen in begin van de race het een beetje laten liggen en een heel sterk terug naar de kopgroep gereden.
Ik had echt niet verwacht dat hij terug kon rijden, petje af!

Hij zei zelf dat hij in het begin niet in zijn ritme kon komen en later in de wedstrijd kreeg hij het onder controle en zei ook dat dit iets is waar hij aan moet werken......vind het overigens wel top dat hij nooit de motor of wat dan ook de schuld geeft.
 
Laatst bewerkt:
Hij zei zelf dat hij in het begin niet in zijn ritme kon komen en later in de wedstrijd kreeg hij het onder controle en zei ook dat dit iets is waar hij aan moet werken......vind het overigens wel top dat hij nooit de motor of wat dan ook de schuld geeft.

Bo komt bij mij over als een heel net ventje.
Je team/motor heeft in mijn ogen weinig nut.
Talent heeft tie zeker, misschien soort van mental/rider coach zou hem verder kunnen helpen?
 
Bo komt bij mij over als een heel net ventje.
Je team/motor heeft in mijn ogen weinig nut.
Talent heeft tie zeker, misschien soort van mental/rider coach zou hem verder kunnen helpen?

Misschien een goed idee, Hans Spaan ging ineens een stuk sneller nadat ie regelmatig bij haptonoom Ted Troost op bezoek ging
 
Hij zei zelf dat hij in het begin niet in zijn ritme kon komen en later in de wedstrijd kreeg hij het onder controle en zei ook dat dit iets is waar hij aan moet werken......vind het overigens wel top dat hij nooit de motor of wat dan ook de schuld geeft.

:t
 
Het grootste probleem met de nederlandse coureurs is dat ze te beschaafd zijn.
Dit in tegenstelling tot de italiaanse, spaanse enz coureurs die temperamentvol, warmbloedig, strijdvaardig en soms zelfs gewoon agressief zijn. Die rijden eigenlijk altijd met het mes tussen de tanden en ja dat gaat af en toe mis.

Zie je bij michael van de mark ook. Die wordt in de eerste paar rondes ook makkelijk opzij gezet door de andere coureurs en moet dan vanaf achteren weer naar voren knokken en dat kost tijd en geeft veel banden slijtage.

En het is natuurlijk dubbel zuur als je dan op een in bo zijn geval 9e plek rond stuurt terwijl je net zo snel rijdt als de jongens voor de podium plekken. Daar had hij zelf ook dus kunnen staan met een beetje meer vechtlust.

Hij moet maar gaan kickboxen of zo ter compensatie. _O-

Verder vind ik het natuurlijk rete gaaf wat die jongens neer zetten. Lange geleden dat we zulke goede coureurs hadden op dit hoge nivo.
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden dat we goede schrijvers hadden op MF met dit niveau......
:+

Ik ben er nog gewoon hoor. :+

Bo redt dit seizoen nog wel na de relatief dramatische openingswedstrijden. De afgelopen twee races waren ook niet perfect, maar geven mij wel weer wat vertrouwen. "Je bent zo goed als je laatste race", of het nu om Bo of Valentino gaat, dus knallen maar!
 
Lang geleden dat we goede schrijvers hadden op MF met dit niveau......

Tja als je verder niks zinnigs en nuttigs kan bijdragen kun je altijd nog jezelf druk gaan maken om totaal nutteloze en niet ter zake doende dingen. }) _O-

Of het nu niveau of nivo is of bureau of buro, zelfs kleine kinderen bedoelen wat ik begrijp om nog maar even verder niet ter zake doende inhoud te verstrekken :P _O- *O* :t
 
De verwachtingen zijn te hoog.
Het is pas zijn tweede seizoen in de moto 3 en dat het met de KTM's niet echt super gaat is ook geen geheim.
Bo staat in de tussenstand voor zijn team maatje die al aan zijn 6de seizoen in de moto 3 bezig is dus hij doet het best goed.

Gelukkig zijn er nog mensen met een beetje realiteit op motor-forum. Brad Binder werd ook pas in zijn vijfde seizoen wereldkampioen. Bo heeft nog tijd zat.
 
Wat mij betreft hoeft Bo helemaal geen Moto3 kampioen te worden, hij moet presteren en progressie laten zien zodat hij volgend jaar op een Moto2 fiets kan stappen.

Heb wel het idee dat het evt. handig zou zijn als hij wat vaker op een 600 racer zou stappen op het circuit om een beetje te wennen aan zwaardere motoren... Maar wie ben ik eh
 
Beide KTM Ajo coureurs kunnen nog geen potten breken. Maar ook de andere KTM rijders (uitgezonderd Bulega) gaan niet denderend.
 
Beide KTM Ajo coureurs kunnen nog geen potten breken. Maar ook de andere KTM rijders (uitgezonderd Bulega) gaan niet denderend.

Dat is het hele eiereten, Honda's hebben een veel grotere stap gemaakt dan KTM.
Maar als je kijkt naar de resulaten zie je wel de KTM's van o.a. Platinumbay Realestate en RBA racing, zijn de KTM's niet zo heel slecht
 
Terug
Bovenaan Onderaan