VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
De naald van de toerenteller geeft bij het minder plaatje 1000rpm aan.. Dus hij deed het volgens mij nog wel...

Vandaag ook het laatste stukkie naar huis nat tot op de onderbroek... Was nie ver.. Maar was ook nie leuk..
 
Ik kan 'm zo gauw niet terugvinden,maar op Facebook kwam in een verkoopgroep een VF750 voorbij voor 350 euro,een weggeefprijs zou ik bijna zeggen.

Klopt, van een kennis van me, maar hij is 'm inmiddels kwijt. Toen ze 'm echt belachelijke bedragen gingen bieden heb ik 'm benaderd om hem evt. zelf over te kopen, maar toen zei hij dat-ie al verkocht was :)
 
Zo... de fake carbon knippers vervangen door iets wat nog een beetje OEM Honda lijkt.

Het kuipframe *zou* voor de kinppers TWEE gaten moeten hebben (1 voor kabel doorvoer, de andere om te monteren)om zo de "dikke" OEM knippers te kunnen gebruiken.
Maar er is maar 1 gat en die zit nog verkeerd gepositioneerd....

daarnaast zijn deze niewue echt een stuk feller (21W halogeen)


IMAG7138.thumb.jpg.d9c13b5a30f404b7e9822635278e6cf0.jpg



IMAG7142.thumb.jpg.84eb44b04b9acbae19c6da5f27acb363.jpg
 
Zo, afgelopen zondag/maandag een lekker zoekplaatje gehad.
Mijn 1000F2 verlichting had kuren.....
Bij lichtsignaal geven of overschakelen van groot naar dimlicht doet dimlicht het niet meer.
Boek erbij (shopmanual) en even zoeken, blijken er op de F2 2 relais te zitten voor de koplamp.
eentje die na de lichtschakelaar zorgt voor inschakelen maar daarna zit er nog eentje die schakelt tussen dim en grootlicht. een wisselrelais dus met 5 aansluitingen.
Nog even verder zoeken leert me dat die alleen aanwezig is op de F2 met dubbele ovale koplanp en er is ook nog een versie van de F2 met hoekige enkele koplamp waar dat relais dus niet op zit.

Ik heb een aantal jaar geleden een 1000F2 gesloopt en in onderdelen weggezet dus even gezocht en jawel hoor, die was met enkele koplamp dus geen relais.
Dan maar de tweede draaiende VF (de grijze) open en relais wisselen en probleem inderdaad opgelost.
De fout had ik dus, nu nog een nieuwe opzoeken op maandag.
Al snel heb ik een onderdeel nummer maar niemand in de motorfiets business kan hem vinden.
Dan maar eens de alwetende Google machine opgestart en al snel komt er uit de bus dat datzelfde relais ook gebruikt wordt in een Honda Prelude dus koers gezet naar de Honda autodealer in Dordrecht. Ik kom echter ook nog langs een autoshop en stap daar even binnen voor een 12 volt standaard wisselrelais. Dus gewoon een met 5 pinnetjes waarvan 2 voor aansturen van het relais en de derde pin voor stroom in die schakelt naar hetzij pin 4 (dim) of 5 grootlicht)
De stekkeraansluiting klopt hierbij uiteraard voor geen meter maar dat is eventueel met verloopjes passend te krijgen. Kosten: 4,5 euro.
Nu naar de Honda dealer en jawel die zegt het relais te kunnen bestellen, levertijd een week of 2 en de kosten? 75 euro!!!! hallo zeg factor 15 voor een relais wat hetzelfde doet!
Het relais wat ik heb werkt al 30 jaar dus toch maar gekozen voor de originele maar damn een relais voor 75 euro dan verwacht ik wel gouden aansluitpinnen ;)
Maar gelukkig werkt alles weer goed want mijn rode vuffie moet over een week op rondreis naar de Eifel en het Zwarte Woud. De grijze hoeft niet gelijk te draaien dus die wacht geduldig op zijn nieuwe relais.
full
 
Laatst bewerkt:
75 euro voor een wisselrelais?! Sodemieters. Kun je niet beter bij Rick Donkers ofzo een relais + voetje kopen? Dan vervang je het originele relais en de voet allebei. Volgens mij kan dat best netjes worden.
 
Is inderdaad een woekerprijs maar het zit in de kuip verwerkt en de stekker heeft maar een kort lontje ehhh.... kabeltje. Dus het wordt dan passen en meten.
Dus heb ik er toch maar voor gekozen het originele te bestellen.
Maar zoals gezegd in de accessoirehandel kost ie minder dan 5 euro en het enige echte veschil is dan dat ie niet geseald is. Ik ga er dan wel van uit dat ie weer 30 jaar meegaat en ik met 80 plus nog motor rij ;)
 
Heb een setje carbs voor onderdelen gekocht die van een vf700s afkomen. Ik wil ze op mijn magna vf750c zetten.

In deze set zitten kleinere hoofdspoeiers en aangezien mijn magna nogal gulzig is vroeg ik me af of het kwaad kan deze te laten zitten(incl bijbehorende gasnaalden).

Mijn magna heeft maat 128 tov de 700s 112/110, nogal een verschil. Of is dit vragen om problemen.
 
Laatst bewerkt:
Zoek de verschillen..

carbID.jpg



Carbcode%202_zps9en09qzz.jpg~original


Belangrijkste tussen de Magna en de Sabre zit hem al in de hoek van de cilinders.. (Blokhoek)

Ik ben nog niet eerder een sabre met 112/110 sproeiers tegengekomen. Lijkt wel of ooit iemand de carburateurhuizen van een VF750F heeft gebruikt.

Wat is de carburateur code van jouw Sabre carburateur ?
 
Laatst bewerkt:
Sorry Dutch, maar zover ik weet zijn bij een sabre en magna de blokken (uitwendig) gelijk. bij de 1100 iig wel, op het ophangpunt aan de achterste cilinderblok na. Ik heb tenminste wel eens een 1100 sabreblok probleemloos in een magna gehangen. zover ik weet wijkt de blokhoek van deze 2 alleen af van de F.
 
Dat kan voor de 1100. Of dat voor de 700/750 geldt, leun ik op info vanuit de US.
Een Magna blok past volgens hun niet 1 op 1 in een Sabre, maar is er met kleine aanpassingen wel in te krijgen..

Daarbij doelen ze niet op het verschil in blokophanging met of zonder rubber bussen in de ophangpunten van het blok.

Bron WIKI:

The V45 Sabre was introduced in 1982. It shared its V4 engine design with the Magna and Interceptor. The engines in the Sabre and Magna were so similar to be almost completely interchangeable except for a few fuel and carburation-related differences.
 
Laatst bewerkt:
nog even een kleine update:

Raymond had helemaal gelijk.
Het lag aan de O-ring, nummer 30. Die was er bij mij helemaal niet.

honda-vf1000f-interceptor-1984-e-usa-california-transmission_bighu0182e6e14_7f8d.gif


Waardoor de olie traag maar zeker uit de bout liep als die op zijn zijpoot stond...

Zc8VVxw-X4CfvPDPWb1izo6rNar1zQK--lol4jzTLKmUwwDblBq26dB5GzQOBmVUHyX1TY78622I4zGFVxJtEqsvkCGeNYfysAmMMQi1gW7GtkbGb76ZdnQ6AwfZFJwCh0z2347fGBzMzzgV3F5RiF4TakRPLb_jVOTqWxyslPNx8he5ijcrdeLujlXhvC85jlCh4AHD3v-9c9pZaFLBnXf7nMu_xYgBMK6cN9OID5OoX0vmQtor_iXD9WYxBRdKB0R184CRyfae1JGT-GJ899QxezdyvwWBK96XQgz81l7xB5RHAVHbN0xJxCHBfabaFxo_IINRFnwO3boS6hfxz_8O-CpZtBGyKSuSj-J1H5ZyQi3phmis7yj-Szv78AesfWzEVZ0UjsjWuc7e7wcKUlwRXhcL9bf1taiB3c4XObqZZ5zDjReHhPtBOtP7zqgfsZLe9nltYihiksV3ck-XFGlWbV6x6PpWQZCvrxYidjcSUlybR6N3gtu-EBOGAN57r7ULhdnIflhistZmo-WKzzWp0UgVNEV5fww31PbvWx8Kiuev2qKnyBDW0HHYuJWb_BC5M_oKux67tffd5p6hHVGX2eMksOQD02xnstFTt-9SIClsdJe25g=w287-h509-no


O ring besteld, vervangen en nu is die terug lekvrij!
 
Zoek de verschillen..

[afbeelding]


[afbeelding]

Belangrijkste tussen de Magna en de Sabre zit hem al in de hoek van de cilinders.. (Blokhoek)

Ik ben nog niet eerder een sabre met 112/110 sproeiers tegengekomen. Lijkt wel of ooit iemand de carburateurhuizen van een VF750F heeft gebruikt.

Wat is de carburateur code van jouw Sabre carburateur ?
Ik noem de Magna maar in de basis zit het blok van een 85' Sabre eronder. Dat paste 1 op 1, ik moest alleen een sensor (ik geloof de gear/neutreal indicator) overzetten.
De carbs die er tot nu op zitten zijn wel origineel 51A. Alleen deze zijn erg slecht en heb ik er 'tijdelijk' opgezet.

Wbt deze carbs heb je trouwens gelijk. Het zijn 52D's en de verkoper had ze los bij de motor dus dan zullen ze ongetwijfeld van een F afkomen.

Maar des te langer ik over na denk lijkt het me beter toch de sproeiers en naalden over te zetten, vooral omdat ik dus het inlaat traject van de Magna behoud.

Ik was wel van plan om te kijken of ik de carb ontluchting buiten het luchtfilter kan laten, zoals bij mijn sabre met een slangetje naar boven.
 
Laatst bewerkt:
Is de blokhoek van al die V4's niet gewoon 90 grd?

Ik heb ooit een hondadealer horen verkondigen dat het getal achter de V de cylinderhoek zou moeten zijn _O-
 
Laatst bewerkt:
Is de blokhoek van al die V4's niet gewoon 90 grd?

Ik heb ooit een hondadealer horen verkondigen dat het getal achter de V de cylinderhoek zou moeten zijn _O-


Jup gewoon 90 graden. De v45 en v65 staat voor cubic inches. De v45 is vf750 en de v65 is voor de vf1100.
 
Is de blokhoek van al die V4's niet gewoon 90 grd?

Ik heb ooit een hondadealer horen verkondigen dat het getal achter de V de cylinderhoek zou moeten zijn _O-
Klopt Jaap, maar de hoek tussen de cilinders en het carter/horizontaal vlak is wel verschillend. Bij de f-jes staan de cilinders minder voorover.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan