JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

soojo

MF veteraan
12 nov 2011
2.817
7
Wageningen
JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

full

Nummer 10 alweer

voorgaande delen:

werkplaatshandboeken!:
 
Laatst bewerkt:
MOTOR IS VERKOCHT​

*Update modus: /aan*

Deze guitige driewieler heeft een ander onderkomen.
De nieuwe eigenaar is hier niet actief, dus ook jullie zijn er waarschijnlijk vanaf. 😉

*Update modus: /uit*

Dank voor het mooie nieuwe topic soojo!

Maak er direct gebruik van. Een post voor de toekomstige Jawarijder, of de bestaande Jawarijder met expansiedrift.

Want: mijn Jawa 638 met Velorex zijspan is te koop.

Het apparaat is in rijdende staat en brengt bij iedere rit gewoon bakken met plezier. Voor de berijder, maar ook de mensen die je tegenkomt zien er vaak blijer uit. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk...
Mijn passagier was ook meestal heel blij in het bakje.

Ik heb er in ieder geval de volgende dingen aan gedaan;

- Nieuwe koppelingsplaten en veren
- Cilinders zijn geboord en gehoond, nieuwe overmaat zuigers erin
- Vape 12V elektronische ontsteking gemonteerd. Ook met een lege accu loopt ie gewoon
- Kettingset en kettingtunnels vervangen
- Voorvorkpoten en voorwiel van een 639 gemonteerd. Dus met schijf. Rempomp is van een Honda, het Jawa exemplaar wat ik had was gaar.
- Het zijspan staat netjes als afneembaar span op het kenteken. Daar kan dus geen gezeur over ontstaan.

Vast nog wat meer dingen, maar ik heb er geen lijstje van bijgehouden.
Na de nieuwe zuigers zal er maximaal zo'n 1000 km mee gereden zijn.
De elektronische ontsteking heeft maximaal 200 km ervaring en dat is nog een erg ruime schatting.

Het is echt een heel leuk ding, maar er valt voor iemand die dat leuk vindt of het nodig vindt zeker nog een hoop sleutelplezier aan te belven.
Ohja, ik heb nog een hoesje genaaid van een tent voor over het span. Die is nu gaar, maar wel handig om over te nemen op een vers lapje doek.

- Voorvorkkeerringen zijn lek
- Banden van de motor zijn aan vervanging toe, die van het span is nog okee
- De bedrading naar het span is rommelig, maar alles werkt wel.
- Remmechaniek/kabels naar het span zou even nagezien moeten worden. Remt wel, maar niet optimaal.

Ook optisch kun je je uitleven. Of niet. Ik vind 'm zelf zo ook prima.

Tja, kan er van alles over vertellen, maar ik zet eerst maar wat plaatjes neer. Deze zijn recent, gemaakt op 22 mei 2017. Groter formaat beschikbaar na de klik.


Prijs is € 500,-























MOTOR IS VERKOCHT​
 
Laatst bewerkt:
Wat een geweldige Jawa-zijspan!
Echt prachtig, en een koopje lijkt me zo. Ik heb het geld er nu niet voor helaas, en had net afgesproken het bij 1 motor te houden.. Maar dit maakt dat wel lastig;)
Succes met de verkoop
 
Nou, dan moeten de mijne er ook maar bij:

full

full

full

De onderste is op het ogenblik geheel gedemonteerd en bijna alles schoon. Zo langzamerhand kan de opbouw weer beginnen. Het is en blijft mijn favoriete type.
 
Laatst bewerkt:
ook wel een van de betere jawa toen maakten ze nog kwaltijd,
het is ook maar net hoe een bezitter er mee om gaat,
 
Ja, een mooie zijspancombinatie! Ik zit alleen voorlopig vrij ruim in de Jawa's :P

Hier een foto van mn "nieuwe" machine.
full


Een plaatje van mn 634 volgt!
 
Laatst bewerkt:
Mijn Jawa is nu (optisch) klaar dus ik zal er ook een fotootje van plaatsen.
rijden gaat steeds beter, heb nu ook een goeie sproeierboer gevonden.
Alleen de aansluiting op het spruitstuk van de carb blijft slecht (ook mijn nieuwe).
Had jij een adres in Nederland waar dat inlaatspruitstuk van mikunie gekocht kan worden Sammie?





gr. Sander
 
Oeh! kom jij ook? Ik weet niet of ik dan nog durf.. :+
eEn zou nog oppas voor de fretsels moeten regelen.
Hoewel, 1 nachtje zou wel kunnen..
Ik kom niet eens een nachtje en ook niet met de MZ. Dat was wel het plan maar andere verplichtingen gooien roet in het eten. We komen zaterdag even heen en weer met het BMW span.
Als je er zaterdag bent, wil je dan die MZ uitlaatmoer in je zak stoppen? Dan neem ik een biertje voor je mee.
De plannen zijn nog verder naar beneden bijgesteld. We gaan nu op twee solo BMW's Rode, een grote en een kleine. Zien we daar in Marrum nog MF-ers?
 
Laatst bewerkt:
Mijn Jawa is nu (optisch) klaar dus ik zal er ook een fotootje van plaatsen.
rijden gaat steeds beter, heb nu ook een goeie sproeierboer gevonden.
Alleen de aansluiting op het spruitstuk van de carb blijft slecht (ook mijn nieuwe).
Had jij een adres in Nederland waar dat inlaatspruitstuk van mikunie gekocht kan worden Sammie?

[~[url="http://i286.photobucket.com/albums/ll111/atlan03/20170524_154031_zpsigpex2qt.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i286.photobucket.com/albums/ll111/atlan03/20170524_154044_zpstng7veow.jpg"]afbeelding~][/URL]

gr. Sander
Topham.de ;)
 
Ik kan dit jaar zowieso niet bij het rataplan ratbiketreffen zijn, maar het jawa-club-treffen te Tilburg-ding komt al aardig dichterbij..
 
Mond harp mee heb ik nog nooit gezien of gehoord
Uiteraard..
Maarre, youtube staat er vol mee..
Hier 2 oudere opnames..Maar er zijn er veel meer (vooral Russische)
Excuus voor het off-topic :$ .

Van NL-bodem;

Rusland; Zoek op 'khomus'of 'vargan'
Vietnam; dan moi
India; morsing
Noorwegen; Munnharpe
China; kou xian
Italië; Marranzano
Duitschland; Maultrommel

Enne, ik heb ook eens de term 'smoelviool' waargenomen.. _O-
 
Ja, een mooie zijspancombinatie! Ik zit alleen voorlopig vrij ruim in de Jawa's :P

Hier een foto van mn "nieuwe" machine.
[afbeelding]

Een plaatje van mn 634 volgt!

Leuk ding Arjan! Wel een twee pittertje zo te zien, ook 350CC? Ben benieuwd of je motorisch veel merkt tussen die en een Jawa 634 (als ze beide een elektronische ontsteking hebben natuurlijk :9).
 
Terug
Bovenaan Onderaan