Quickshifter sv650

silvester96

MF'er
18 feb 2016
41
5
Goedemiddag,

Ik vroeg me af wat een goede quickshifter zou zijn voor een sv650 uit 2007.
Heb al wat rond geneusd maar wellicht hebben jullie suggesties?
 
Die van Healtech werkt prima. Ik blijf van mening, gevalletje "Picnic" Willem (zoals wij dat in de IT zeggen).
"Problem in chair not in computer". Vervangen computer hier door "motor" :)

Van alle MF'ers met die quickshifter ben jij volgens mij de enige geweest bij wie er problemen zijn ontstaan en zoals ik het zie is dat volkomen logisch.

Wanneer je zo'n ding op je motor installeert en je configureert niets dan vind ik dat je weinig recht van spreken hebt als de boel naar de klote gaat.

Je hebt quickshifters waarbij je niets hoeft in te stellen en je hebt quickshifters waarbij dit wel moet. Als je er dan 1 koopt waarbij dit wel moet en je doet dit niet dan ligt dat niet aan de quickshifter.

Ik ben van mening dat die Healtech een hele goed instapper is. Laat dat ding wel goed afstellen als je dat zelf niet kan of wilt doen. En als je dat niet wilt koop er dan 1 waarbij het niet hoeft (die kosten meer uiteraard).

Ik heb nu een Translogic waarbij je niets hoeft in te stellen. Ik kan nu niet zeggen dat die beter vind dan mijn vorige Healtech. Die sensor afmonteren alleen, maar eenmaal goed gemonteerd heb je daar geen omkijken meer naar.

Mijn Translogic schakelt ook gewoon kut wanneer je onderin de toeren er mee wil schakelen.... Daarnaast zijn de instellingsmogelijkheden beperkt tot enkel de kill time. Het ding kost bijna 2 keer zoveel als een Healtech qse en het is niet zo dat je daar in het gebruik ook maar iets van merkt.

Wanneer je een beetje op straat gaat lopen klooien is een dure HM of Translogic naar mijn mening zonde van je geld.
 
Laatst bewerkt:
Mitchell ,

Wij van Mona blijven niet in herhaling vallen over de Healtech.

Heb er genoeg over geschreven een HM of Translogic zijn betrouwbaarder.

Jij hebt de jouwe ook weggedaan :P
 
Laatst bewerkt:
Waarom die Njet :+
Daar zit weer een Dynojet kastje aan. :+

Maar het is wat TurboO zegt, een paar slechte ervaringen (hier op MF: vocht bij de ene, slecht werken bij de ander) maakt nog geen feit.

Maar misschien is Dynojet ook een beetje achter aan het raken in dit digitale tijdperk.
Er zijn meer methoden om je motor af te stellen.
Dus neem lekker een losse en bewezen quickshifter.
 
Laatst bewerkt:
Mitchell ,

Wij van Mona blijven niet in herhaling vallen over de Healtech.

Heb er genoeg over geschreven een HM of Translogic zijn betrouwbaarder.

Jij hebt de jouwe ook weggedaan :P

Niet omdat die zo slecht was. Voor het bedrag waarvoor die weg is gegaan heb ik mijn huidige Translogic over kunnen nemen.

Ik was gewoon benieuwd naar andere ervaringen. :)
 
Ik ben met turboO eens. Willem heeft gewoon door z'n eigen onkunde de boel naar de kloten geholpen en het is nu zijn persoonlijke missie geworden om overal waar 'healtech' en 'quickshifter' in voor komt er negatief over te gaan lopen miepen.

Nieuwe versie van de healtech quickshifter is overigens al makkelijker te gebruiken en hoef je niet alles meer zelf (killtimes per toerental range) in te stellen. Kan wel, hoeft niet. Even de setup wizard volgen (wellicht even bij tunen -> sensor niet te gevoelig, cut-off niet te kort of veels te lang) en voila..

Ik rij in ieder geval al twee jaar zonder problemen rond met de healtech quickshifter. Dus ik zou hem wel aanraden. Maar een Translogic zal uiteraard vast ook wel goed zijn :)
 
Goedemorgen,

Wil graag dit topic even gebruiken als het mag voor jullie ervaring en gedachte.
Wil graag een QC op een SV650 monteren voor Circuit gebruik en soms straat gebruik, nu zit ik erg te twijfelen tussen een translogic vs healtech


Translogic is best prijzig maar blijkt wel erg goed te werken, plug en play gemaakt voor je type motor dus geen extra stekkers van losse kabelbomen die voor storingen kunnen zorgen(vocht), bij gebruik QC worden niet alle cilinders in een keer uitgeschakeld maar een voor een voor een soepele onderbreking, de sensoren worden veel gebruikt bij standaard motoren (Triumph BMW)


Healtech is leuk geprijsd, gemakkelijk te monteren en een hoop opties met de app zoals kill time enz, losse kabelboom misschien iets meer storingen gevoelig maar het Healtech kastje is mooi mee te nemen naar je volgende motor, maar is deze echt geschikt voor Circuit gebruik, ik lees hier veel goede reacties over healtech daar zal het niet aan liggen, maar de geen zie ze op de motor plaatsen zijn dat straat gebruikers of ook echt circuit gebruikers.

Wat denken jullie zou een Healtech het overwegen waard zijn om te gebruiken voor circuit gebruik voor de SV650.
 
Ik heb van beide merken een qs gehad en met beide op het circuit gereden. Weinig verschil in dat opzicht.

Beide plug en play en beide mee te nemen naar een volgende motor (indien deze dezelfde kabelboom heeft).

Ik zou zelf doorsparen en voor een Translogic of HM gaan vanwege het feit dat je er niets aan hoeft af te stellen. Het kan wel, maar het hoeft niet. Sowieso hoef je de gevoeligheid van de sensor niet af te stellen.

Dat maakt een instapmodel als die van Healtech niet slecht! Je betaalt wat minder en het vraagt daarom wat meer werk van jezelf.

Je hebt ook de HM Superlite. Dat is het instapmodel van HM welke ongeveer dezelfde prijs heeft als de Healtech. Deze gebruikt dezelfde sensor als de HM Plus (die rond dezelfde prijs zit als het goedkoopste Translogic model).

Dat is misschien nog wel de beste keuze. Weinig afstelmogelijkheden, maar dat heb je bij dat model niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van beide merken een qs gehad en met beide op het circuit gereden. Weinig verschil in dat opzicht.

Beide plug en play en beide mee te nemen naar een volgende motor (indien deze dezelfde kabelboom heeft).

Ik zou zelf doorsparen en voor een Translogic of HM gaan vanwege het feit dat je er niets aan hoeft af te stellen. Het kan wel, maar het hoeft niet. Sowieso hoef je de gevoeligheid van de sensor niet af te stellen.

Dat maakt een instapmodel als die van Healtech niet slecht! Je betaalt wat minder en het vraagt daarom wat meer werk van jezelf.

Je hebt ook de HM Superlite. Dat is het instapmodel van HM welke ongeveer dezelfde prijs heeft als de Healtech. Deze gebruikt dezelfde sensor als de HM Plus (die rond dezelfde prijs zit als het goedkoopste Translogic model).

Dat is misschien nog wel de beste keuze. Weinig afstelmogelijkheden, maar dat heb je bij dat model niet nodig.

Je betaald de helft minder :P
Healtech €299

Translogic €629,00 (nieuwe model)

zit nogal een prijsverschil in, als ze het bijde net zo goed (na goed afstellen) dan is healtech wellicht toch nog wel de moeite waard,

las wel dat de nieuwe Translogic ook met terug schakelen de ontsteking onderbreekt standaard en dat kon nog wel eens vervelend zijn.
 
Laatst bewerkt:
Waarom kan dat vervelend zijn? Lijkt mij dat je daar niets van merkt. Bij het opschakelen onderbreekt die ook continu of je nu wel of niet de koppeling er bij pakt. Wanneer je de koppeling gebruikt merk je dat niet.

Wat betreft de prijs;
Dat is denk ik de reden waarom men een Healtech koopt.

Kijk ook eens naar HM. Die hebben ook een "instapmodel" en het middelste model is goedkoper dan een Translogic.

Op mijn circuitmotor heb ik er nu 1 van HM, maar ik heb er nog niet mee gereden.
 
Laatst bewerkt:
Je betaald de helft minder :P
Healtech €299
Goedkoop is ........................ O-)
Translogic €629,00 (nieuwe model)

zit nogal een prijsverschil in, als ze het bijde net zo goed (na goed afstellen) dan is healtech wellicht toch nog wel de moeite waard,

las wel dat de nieuwe Translogic ook met terug schakelen de ontsteking onderbreekt standaard en dat kon nog wel eens vervelend zijn.


Ga voor de Translogic en koop die dan rechtstreeks bij Translogic a 460 euro ;)

Of neem de HM.
 
Waarom kan dat vervelend zijn? Lijkt mij dat je daar niets van merkt. Bij het opschakelen onderbreekt die ook continu of je nu wel of niet de koppeling er bij pakt. Wanneer je de koppeling gebruikt merk je dat niet.

Wat betreft de prijs;
Dat is denk ik de reden waarom men een Healtech koopt.

Kijk ook eens naar HM. Die hebben ook een "instapmodel" en het middelste model is goedkoper dan een Translogic.

Op mijn circuitmotor heb ik er nu 1 van HM, maar ik heb er nog niet mee gereden.

Las alleen maar dat ze het de geen het vervelend vond, knijpt je koppeling in zakt het toeren, schakeld en onsteking onderbreekt kreeg die een beetje een aan/uit effect beetje bokkend idee, maar zal ook wel wennen zijn.

In ieder geval wel bedankt voor je reactie :) ga er nog eens over denken

silvester96 bedankt voor het gebruiken van je topic *D
 
Las alleen maar dat ze het de geen het vervelend vond, knijpt je koppeling in zakt het toeren, schakeld en onsteking onderbreekt kreeg die een beetje een aan/uit effect beetje bokkend idee, maar zal ook wel wennen zijn.
Dat is dan iemand met een los voetje of de motoriek loopt niet helemaal zoals bedoeld. :+
Hoe lang is de ontsteking normaal onderbroken met terug schakelen?

Misschien kan Ritzen er wel ride by wire opzetten.
Een SV650 met auto blipper. :9~ :+
 
er moet tussengas gegeven worden om veilig te kunnen terug schakelen (veilig voor de bak)

als je electronica daar niet op voorzien is, is dat vervelend ;)

Is dat ook nodig bij het opschakelen? Daar onderbreekt die namelijk ook bij elke keer schakelen. Ook als je wel de koppeling gebruikt.
 
Dat is dan iemand met een los voetje of de motoriek loopt niet helemaal zoals bedoeld. :+
Hoe lang is de ontsteking normaal onderbroken met terug schakelen?

Misschien kan Ritzen er wel ride by wire opzetten.
Een SV650 met auto blipper. :9~ :+

Ritzen kan niets met een 2004 model ;( dan moet het persee een >2007 model zijn die blijken een ander ECU te hebben.
alles kan natuurlijk als er maar genoeg €€ zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan