Honda X-ADV

ja zou supergaa zijn om langs te komen met mijn gp1000.
mijn vrouw wrkt tot 16,00 en dus heb ik beide kinderen onder mijn gp vleugels 21-mei
 
Erg leuk: ik kijk nooit naar wielrennen maar zag dat dumoulin iets raars deed, dus ff gekeken.

En wat ziet m'n oog: bij de motoren zat ook n Honda X ADV
 
Voila,

De eerst 1300 km zitten erop.
Prijs eerste onderhoud een kleine 128 euro.

Nu mijn indruk van deze scooter, zeg maar S U V onder de motoren,
De eerste kilometers kalm aan doen om te wennen en de banden in te rijden van de motor/scooter.

Rijgedrag, voor mij stuurt deze neutraal en goed in zonder het onder stuur van de Integra en blijft haar lijn houden en correcties zijn goed uit te voeren zonder al teveel moeite, het stuur zelf ligt goed in de hand en is perfect van breedte, de handkappen beschermen je handen tegen de wind en regen voor zover er daar sprake van is.
Motor, kracht genoeg vooral de nm doen hun werk, het verbruik varieert van 3,2 tot 4 liter al naar gelang rijstijl en de omgeving waar je rijdt, in de stad verbruik ze het meest, autosnelweg het minste.

Banden zijn ook goed, ze bieden genoeg grip eens ze ingereden en op temperatuur zijn, ook een stukje grindweg kan je gerust meenemen in uw pad. ( persoonlijke keuze natuurlijk )

De remmen : goed en werken krachtig, abs voel je niet zo...

Vering, zacht en iets te zacht gedempt naar mijn keuze, is reeds harder gezet met de regeling op de vork.

Mijn helm past met gemak onder het zadel (Shark drak) met een paar handschoenen er nog bij ook.

De koffer vind ik wel handig en groot genoeg (35l) er past een helm in en regenkledij kan men erbij stoppen indien nodig.

Gisteren avond nog een ritje gedaan van zo een 130km in het gezelschap van een Honda VTR 1000 SP 1, mijn maat vertelde me dat de X adv zeer snel van de plaats gaat en dat ie toch redelijk mag doorgassen om bij te blijven op minder goed asfalt of beton baantjes.
het is toch een valse trage, het grote klappen snel thuis gevoel is wel aanwezig.

Ik ben dus verkocht aan deze Motor/scooter, zo dit is mijn eerste 1000 km

Mvg Bruno
 
Laatst bewerkt:
Geweldig Bruno!

Hoe is de leesbaarheid van het scherm?

Trek je veel bekijks?
Lachen als je met linkerhand los van t stuur bij n stoplicht wegtrekt denk ik.
Het verbruik is echt laag zeg! Oke, t is inrijden maar dan nog!
 
De info op het scherm/
links boven aan gemiddeld verbruik en actueel verbruik al naar gelang je gedrukt hebt op het linker knopje boven aan het scherm net onder het afdek kapje werkt samen met rechts onder: de tripmeters A en b en totaal kilometers die je afgelegd hebt, centraal is nog de toerenteller en snelheidsmeter te zien, rechts midden is er het volgende: buiten temperatuurmeter en de D/S /M/N weergegeven, midden onder is er nog de versnellings indicator, rechts midden uur, datum en benzine.
Eigenlijk een vrij goed dashboard uitstekend af te lezen in alle omstandigheden.

De meeste staan te kijken ja, wat een raar gebak is dat, tot dat je er mee rijdt, direct een glimlach, toch bij mij in ieder geval. Het zal niet iedereens favoriet worden, maar dit is een blijvertje in mijn garage.
 
Zo er staat nu 2250km op de teller, die echt super duidelijk is, gisteravond eerste maal in het donker. De achtergrondverlichting mag zelfs wat minder gezet worden. (wat ook kan)

Verbruik is echt wel goed.
Ik vind dan wel weer dat hij op de autosnelweg het meeste verbruikt bij 135-140km/h, 4L.
Landelijke wegen het minst of tenzij je echt erg sportief rijdt tussen 3,5 a 4l gaat het toch al goed vooruit. Getest in de Ardennen tussen andere motoren.
Stad, daar rij ik meestal rustig, maar start stop met veel gas zal altijd een hoger verbruik opleveren.
Max verbruik tot nu 4.1L op 100km.
Bv rustige rit samen met Tmax 2016 verbruik tmax 4.5 vs X-adv 3.2

Vering ingesteld. (78kg zonder motoruitrusting)
Vooraan een toer meer voorspanning en demping een toer meer dicht. Vorkpoten 0.5cm laten zakken.
Achteraan voorspanning 1 stand harder.
Wegligging is echt heel goed, dat merk je direct op slecht wegdek met opeenvolgende putten. Verkeersdrempel vlieg je gewoon over.
Bochten gaat heel goed, denk soms dat als ik die beschermbeugels zou monteren dat ze wel eens de grond zouden kunnen raken.:-)

https://www.overridemag.com/en/content/11910/honda-x-adv-on-road-off-road-by-override

Ketting, heb ik al moeten bijregelen, de kettingkast houdt de ketting wel goed beschermd. Riem was natuurlijk leuker.

Offroad ga ik er niet mee doen. Misschien wel brede onverharde wegen, rustig, wandelen zoals ze zeggen. Heb geen zin in steenslag enz.
Maar zie hier wat kan door een echte professionele trial rijder. Als je goed kijkt zie je dat de abs uitgeschakeld is, wat heel makkelijk kan zonder aan de zekering te moeten komen.
Na een minuut is het spannend.

Al een speciale versie in Spanje . Volledig wit zonder striping.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn nieuwe X-ADV opgehaald. Wat een zalige motor is dit! Ik zie het dagelijkse "commuten" helemaal zitten.
Ik had tot een paar dagen geleden een BMW C650GT.
Dit rijdt eigenlijk beter, OK ik moet toegeven, er is minder opslagruimte en je voelt wat meer wind maar deze motor voelt veel soepeler aan, is wendbaarder en remt ook beter. Ik heb er wel vertrouwen in.
full
 
Vandaag mijn nieuwe X-ADV opgehaald. Wat een zalige motor is dit! Ik zie het dagelijkse "commuten" helemaal zitten.
Ik had tot een paar dagen geleden een BMW C650GT.
Dit rijdt eigenlijk beter, OK ik moet toegeven, er is minder opslagruimte en je voelt wat meer wind maar deze motor voelt veel soepeler aan, is wendbaarder en remt ook beter. Ik heb er wel vertrouwen in.
full
 
Vandaag mijn nieuwe X-ADV opgehaald. Wat een zalige motor is dit! Ik zie het dagelijkse "commuten" helemaal zitten.
Ik had tot een paar dagen geleden een BMW C650GT.
Dit rijdt eigenlijk beter, OK ik moet toegeven, er is minder opslagruimte en je voelt wat meer wind maar deze motor voelt veel soepeler aan, is wendbaarder en remt ook beter. Ik heb er wel vertrouwen in.[afbeelding]

gefeliciteerd man, veel veilige km's ermee.
En deze automaat is ook super. heerlijk vind ik zelfs. Is wel een hoop geld voor dat 'ding', maar dan heb je ook wat. En heel veel bekijks denk ik zomaar..
 
Bedankt mannen!

Ik ben een doorrijder, dus heb ik meteen ook de Honda handvat verwarming laten plaatsen.
Heel netjes, knopjes aan het handvat. Valt niet op. De vijf standen (jawel 5!) worden weergegeven in het dashboard.
Vandaag van Brussel naar Antwerpen gereden, op de snelweg en door de stad file filteren.
Dat gaat voortreffelijk en de X-ADV toont zich zeer wendbaar.
Vanavond reed mijn zoon mee achterop, ik voelde echt geen verschil qua stabiliteit.
Ook niet toen hij opstapte. Dat was met de BMW C650GT wel anders...
Na afloop vond hij het ook een comfortable rit. De voeten zitten wel iets hoger van de passagier dan op de BMW maar het valt reuze mee.
En dat diepe geluid van de uitlaat is gewoon zalig!

Ik denk dat de X-ADV en ik het best wel met elkaar zullen vinden...
 
Bedankt mannen!
Ik ben een doorrijder...
:P

Eigenlijk niet eens goed vergelijkbaar met de BMW GT.
Natuurlijk zal die BMW een behoorlijk goede bescherming bieden tegen de elementen, en toevallig ook nog met verstelbaar scherm, daarnaast kan je met de GT ook best wel een mooi ritje maken.
Maar dit is toch een klasse apart, zwaarder maar toch ook nog ongeveer een twintigtal kilo lichter als de BMW.
Mogelijk zou je je mits je het fysiek aan kan ook nog thuis voelen op de CRF1000L Africa Twin met DCT ?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Al 3 Belgen hier op forum.
Alle 3 bullet grey.

Mijn topcase zit nog in de doos.
Rugzak gebruikt om eens te gaan werken

Voor 15 juli is de termignoni demper verkrijgbaar,$$
Er komt ook een up-map ,zou 5 pk leveren met de demper...zou hé.
 
:P

Eigenlijk niet eens goed vergelijkbaar met de BMW GT.
Natuurlijk zal die BMW een behoorlijk goede bescherming bieden tegen de elementen, en toevallig ook nog met verstelbaar scherm, daarnaast kan je met de GT ook best wel een mooi ritje maken.
Maar dit is toch een klasse apart, zwaarder maar toch ook nog ongeveer een twintigtal kilo lichter als de BMW.
Mogelijk zou je je mits je het fysiek aan kan ook nog thuis voelen op de CRF1000L Africa Twin met DCT ?

Mvg. Jan

Helemaal eens Jan!
Het is een klasse apart die Honda nota bene zelf heeft uitgevonden :}
Vrienden van mij reageerden van "goh, hij ziet er veel mooier uit in het echt dan op de foto's!".
Ik moet zelf ook toegeven, toen ik deze voor het eerst zag op de beelden van de EICMA 2015 als prototype, had ik iets van, "wat is dit?" maar toen ik 'm in het echt zag op het motorsalon van Brussel begin dit jaar werd ik wel enthousiast.
Ik heb zowel de NC750-X als de Integra proefgereden, maar de X-ADV stak er voor mij met kop en schouders boven uit.
Soepeler, comfortabeler en praktischer.
In Brussel zegt met "l'essayer c'est l'adopter", hem testen is hem aannemen(kopen), en dat klopt voor mij helemaal!

De Africa Twin schrikt me een beetje af, ik ben maar 1.73m groot en de Twin is best wel een hoge motor, maar misschien moet ik dat gewoon maar eens proberen.

Groeten,

Domi
 
Helemaal eens Jan!
Het is een klasse apart die Honda nota bene zelf heeft uitgevonden :}


Domi

Ze zijn alleen de cardan vergeten, :X zelfs op de Integra zit er geen. Een ketting is niet meer van deze tijd, en vooral niet op deze motorfietsen, of doe het net zoals BMW C650 GT dat is een gesloten systeem in een oliebad, waar je geen omkijken naar hebt. Een motor die tegenwoordig uitgebracht wordt met een cardan, is een zeldzaamheid tegenwoordig,en het is het beste systeem,vooral als je in weer en wind rijdt :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je bmw hebt gereden en een keer kapitale cardan schade hebt gehad dan denk je daar heel anders over.....
 
Ze zijn alleen de cardan vergeten, :X zelfs op de Integra zit er geen. Een ketting is niet meer van deze tijd, en vooral niet op deze motorfietsen, of doe het net zoals BMW C650 GT dat is een gesloten systeem in een oliebad, waar je geen omkijken naar hebt. Een motor die tegenwoordig uitgebracht wordt met een cardan, is een zeldzaamheid tegenwoordig,en het is het beste systeem,vooral als je in weer en wind rijdt :Y

Dat klopt wel maar met een beetje kettingolie om de twee dagen gaat je ketting al veel langer mee.
Een ketting is eenvoudiger en goedkoper, dus met een busje o-ring olie denk ik dat het wel gaat meevallen.
 
Als je bmw hebt gereden en een keer kapitale cardan schade hebt gehad dan denk je daar heel anders over.....

Ik heb de afgelopen vier jaar zoveel nare ervaringen gehad met de BMW C650GT zowel qua betrouwbaarheid, kosten van het onderhoud en competentie van de technici in de officiële BMW Motorrad garages (de laatste keer waren ze zelfs de motorolie vergeten te vervangen) dat de eenvoud van een ketting me wel meer vertrouwen geeft. Ik ben helemaal klaar met BMW, en vooral met hun scooters!
 
De handvatverwarming is heel netjes geïntegreerd. Het knopje licht op als je de verwarming aanzet en in het dashboard verschijnt het icoontje van de verwarming met een cijfer van 1 tot 5 wat de stand aangeeft.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan