The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag even het achterwieltje eruit gehaald na een ritje! De Michelin Pilot Road zal vervangen worden door een Bridgestone BT021 althans dat setje geef ik af bij de motorboer. Meteen de achterbrug beetje schoon gemaakt.(in de shurgard)

n8PGDdx.jpg
 
Het was een goedkoop bandje en ze worden bij mij altijd vierkant. Het gaat me meer om de bolling dan om het soort rubber. Naar regen prestaties kijk ik niet want ik rij niet in de regen. Ben ik voor 75 inc wisselen klaar.
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort ook weer een storm een rode dit keer.
u9ua0xzal7hbn.jpg

Beetje slechte foto in het echt veel mooier.

Nu ben ik met de remmen aan de voorkant bezig geweest.
Zuigertjes eruit schoongemaakt en weer terug gestoken ging allemaal goed.
Echter ik krijg met geen mogelijkheid enige druk er loopt wel vloeistof uit de niple via het knijp in handel niple open en dicht.

Nu twijfel ik of ik de ringen wel goed terug in de klauw heb gedaan er leek in ieder geval een brede en een smallere kant aan te zitten. De smallere kant heb ik naar buiten laten wijzen zodat ze gelijk lagen met het alu van de klauw. Moeten ze misschien toen andersom?
 
dunne ring moet buiten, want dat is de stofring[inkeping aan de binnenkant.
Dikke ring aan de binnenkant, die houd de remvloeistof binnen. Deze heeft geen inkeping oid.
Of begrijp ik je verhaal nu niet?
 
Heb de ringen wel op de goede plek zitten.
Alleen leek het bij de ringen de binnenste die de vloeistof binnen houden dat daar een binnen en buitenkant opzaten. Deze leken taps te lopen. Dus aan de ene kant kleiner qua diameter dan aan de andere kant.
 
volgens mij zijn de binnenste ringen niet taps maar gewoon recht zeg maar.
Ben het nl nog niet anders tegengekomen bij mijn vorige fietsen.
 
Ik krijg ook nieuwe wiellagers, motorboer belde op dat het sterk aan te raden was om ze nu te vervangen want ze lopen niet geheel vrij meer. Ik dacht zelf dat het iets stroever ging door dat buisje in het midden maar ik geloof m!

Weet iemand hoeveel NM de moer gaat van de achteras?
 
volgens mij zijn de binnenste ringen niet taps maar gewoon recht zeg maar.
Ben het nl nog niet anders tegengekomen bij mijn vorige fietsen.

Ben maar even naar motorzaak in de buurt gereden km verderop.
Zat lucht bij de rempomp...

zb2ut7civigcu.jpg

Nieuw handvatten. Morgen even koppelingvloeistof verversen.

bgcvlmcleknrw.jpg

Wat een beetje belgom niet doet voor de knalpupen
 
Laatst bewerkt:
Zijn mooie handvatten 👍. Ik zal ook eens kijken voor nieuwe. De mijne zijn ook ah verslijten na bijn 20 jaar..
 
zijn mooie :t
zag ze ook met geanodiseerd alu voorbijkomen[ook van baracuda], die zijn helaas een stuk duurder -O-
Aan de andere kant, wat is duur.
Zojuist weer geld uitgegeven voor een Cardo scala rider Freecom 4 headset.
Dan kunnen de vrouw en ik fatsoenlijk met elkaar communiseren.
De oude ebay china set had wat last van vocht, slechte verbindingen en accuduur was wat schraal.
 
Laatst bewerkt:
Net gereden met andere achterband, nieuwe wiellagers en nieuwe transmissie rubbers. Je voelt het meteen van die lagers! Terwijl er volgens mij geen voelbare speling op zat met achterwiel in de lucht.

Ik heb de bout van de achteras goed vast, ongeveer zoveel als een wielbout van de auto. Ik vond ergens op het interweb 108NM omgerekend van 80lbs.
 
met de aanpassing van deze 3 achterband, nieuwe wiellagers en nieuwe transmissie rubbers , kun je niet alles toeschrijven aan alleen de wiellagers lijkt me.
Is het lager van de kettingwieldrager ook vervangen?
 
Nee, maar die draait zo soepel als een nieuwe. Net nog gecheckt voor montage.
-
Oude transmissiedempers waren ook niet echt op.
Je kon het tandwiel niet zomaar heen en weer wiebelen.
Wel zijn de oude rubbers vrij hard waar de nieuwe zachter aanvoelen, meer als rubber.
 
Laatst bewerkt:
iig fijn dat het spul vernieuwd is, dan zit je ook prettiger op de motor.

edit,

en ja, olie is gewisseld en dat is incl filter jongens.
Toch maar meegepakt, tevens een nieuw voorbandje a la bridgestone S20 :t
Ging 4 liter olie in , en das genoeg.
Morgen richting neeltje jans, kibbeling halen
en ik denk dat het briljant heet gaat worden :/

edit, ;)
briljant heet was het dus echt niet.
Aan zee is het altijd koeler, en dat was gisteren dus zeker.
400km gereden door brabant en zeeland, moeten we vaker doen.
:]
 
Laatst bewerkt:
De storm heeft een lekker rondje mogen brullen afgelopen weekend.
Donderdag naar de Eifel geweest. Motorhotel GuS. En tot gisteren daar verbleven.
Lekker gestuurd aangevuld met lekker eten en goed bier!
En qua weer perfect. Eerder nog te warm!

Vond de storm een fijne fiets om mee te rijden daar. Heerlijk met die hoeveelheid koppel! :]
 
precies wat je zegt Jordy, een hele fijne fiets in dat soort omstandigheden.
1 grote speeltuin aldaar, vooral als er wat hairpins aankomen :9~
Wij gaan over 3 weken naar [15/18 juni]naar westerwald Google Maps met de club.
Hoop dat we mooi weer hebben en ook een beetje door kunnen rijden.
Alles goed gegaan met rijden daar Jordy?
 
Laatst bewerkt:
Ja ging lekker!
Schitterende wegen, goed asfalt!
En VTR heeft zich probleemloos gedragen. Ondanks dat de afstelling niet helemaal optimaal is op het moment. Ze ploft iets te enthousiast af en toe. Maar daar komt met een beetje geluk deze week verandering in!
 
Ik heb nu enkele weken een Mitras achterband onder de Storm hangen. Fijn bandje! De brommer is makkelijk de bocht om te drukken. Geeft veel vertrouwen :)

De levensduur is dus nog een vraag, maar tot dusver veel voor weinig (zacht prijsje). Dus voor wie nog een nieuw bandje nodig heeft: het proberen waard *D
 
bestaat zo n band ook uit 2 delen? [loopvlak harder, zijkant zachter]
85 euro is geen geld tov bijv de 130 euro kostende T30 van bridgestone.
 
Heren..
Zoals het jullie misschien al is opgevallen. Mijn storm is zwart met rode stickers..

Nu zijn de velgen niet meer moeders mooiste.. en zit er aan te denken om ze te laten coaten.
Alleen twijfel ik of ze wel weer zwart moeten worden.

Al heeft iemand suggesties op tips, let me know :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan