Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Jongens ff een vraagje met name aan monstro en marc.
Olie peilen wat is de beste procedure ? Ok wielen op de grond en motor rechtop horizontaal dat is duidelijk, maar wat gaat eraan vooraf ?
Voordat je gaat rijden of motor start kijken ? Kan dus zijn dat motor hiervoor enkele dagen niet gereden heeft.
Of motor starten dan stop 5 minuten wachten en dan checken.
Tussen beide procedures zit er zeker 4-5 mm level verschil.
Dus wat is de juiste procedure ?

Ik hoor het graag.
 
Iemand een adres voor zo'n reservoir? :)

Ga het toch maar aanschaffen,gaat warm worden/blijven :P
 
Laatst bewerkt:
Steeds weer erg lekker weer gelukkig!
full
 
3030 kilometer sinds 30-03-2017 :]
Vandaag op bezoek geweest bij Monstro voor gevulde koek en koffie :9 en uiteraard wat nuttige info :)
Ook via deze weg : bedankt Monstro
 
Voor iedereen die het eerdere bericht gemist heeft:
we willen een Moto Morini bijeenkomst organiseren in Zwolle bij Stretta
Graag even je beschjkbaarheid inviullen via de volgende link

http://www.busybees.nu/deelnemer?u=11852&l=rermee

Zoals het er nu bij staat lijken 17 juni, 22 july en eventueel 9 september de meest waarschijnlijke data.

verdere details volgen nog
 
Jongens ff een vraagje met name aan monstro en marc.
Olie peilen wat is de beste procedure ? Ok wielen op de grond en motor rechtop horizontaal dat is duidelijk, maar wat gaat eraan vooraf ?
Voordat je gaat rijden of motor start kijken ? Kan dus zijn dat motor hiervoor enkele dagen niet gereden heeft.
Of motor starten dan stop 5 minuten wachten en dan checken.
Tussen beide procedures zit er zeker 4-5 mm level verschil.
Dus wat is de juiste procedure ?

Ik hoor het graag.

Zover ik weet : Op een vlakke ondergrond met koude motor peilen.
Warme olie zet uit en nadat je gestart hebt is olie omhoog gepompt naar de cilinder koppen (vandaar het wachten,terug lopen van de olie naar het carter/onder blok))
 
Laatst bewerkt:
Jongens ff een vraagje met name aan monstro en marc.
Olie peilen wat is de beste procedure ? Ok wielen op de grond en motor rechtop horizontaal dat is duidelijk, maar wat gaat eraan vooraf ?
Voordat je gaat rijden of motor start kijken ? Kan dus zijn dat motor hiervoor enkele dagen niet gereden heeft.
Of motor starten dan stop 5 minuten wachten en dan checken.
Tussen beide procedures zit er zeker 4-5 mm level verschil.
Dus wat is de juiste procedure ?

Ik hoor het graag.


Olie peilen koud en rechtop.

Gr marc
 
Voor iedereen die het eerdere bericht gemist heeft:
we willen een Moto Morini bijeenkomst organiseren in Zwolle bij Stretta
Graag even je beschjkbaarheid inviullen via de volgende link

http://www.busybees.nu/deelnemer?u=11852&l=rermee

Zoals het er nu bij staat lijken 17 juni, 22 july en eventueel 9 september de meest waarschijnlijke data.

verdere details volgen nog

Lijkt gezellig te worden, groot aantal deelnemers ( in vergelijk met vorige bijeenkomsten )
Helaas niet in bezit van een Morini,

Aanmelden Ja / nee
 
Maar wel altijd gezellig en daar gaat het om.

Ik zou vandaag afreizen naar het Westerwald. Helaas nieuwe accu die ik dinsdag had binnengekregen kaduuk - dus geen schnitzel voor Monstro :(
 
Maar wel altijd gezellig en daar gaat het om.

Ik zou vandaag afreizen naar het Westerwald. Helaas nieuwe accu die ik dinsdag had binnengekregen kaduuk - dus geen schnitzel voor Monstro :(

da's minder -O-
fabricagefout of.....lader?
 
In de nieuwe motoplus staat een artikel over de Corsaro zz.
Ze waren er in mijn optiek erg positief over! Lijkt een mooie toekomst te worden voor Morini, gun het ze van harte!
 
Beste Morini rijders,
In overleg met Marc van Stretta zal op 9 september een Morini bijeenkomst plaats vinden.
Volgens busybees kunnen dan de meeste van ons.
Bovendien hebben we dan een zomer met mooie (motor)reizen gehad om over te praten.
De details zullen nog nader worden uitgewerkt en bekend gemaakt worden.


Tot in september en veel (veilige) km's !!!
 
Even een warme douche voor : Pechhulp auto | Wegenwacht® van ANWB
en voor Pompen en motoren en uiteraard voor MonstroMorini

De 1e omdat ik afgelopen zondag na een dagje ducati club races iop assen met lekkage stil kwam te staan ter hoogte van beilen,met wat later bleek ,een door geschuurde olie koeler leiding
De man van de van de ANWB heeft met speciale tape het gat gedicht en heb ik,rustig aan,de reis van dik 220 kilometer naar huis kunnen komen ,dus dank :t

De 2e voor dit bedrijf dat op maat,ter plekke,en klaar terwijl je wacht en voor weinig,staal omvlochten slang ,2 koppelingen en 4 dicht ringen,voor 35 euro en men denkt met je mee :) :t

Als laatste (maar not least) onze Rob :) ,voor het mij regelmatig ter zijde staan met vragen (nu ook weer) en klaar staan met enkele lekkere bakken koffie en koeken. :t :t

En ik kan weer rijden, :Y nu reeds 3775 kilometer :P :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan