Honda Hornet Forum Deel 21

Hallo ik heb jaren op een yamaha xjr1200 gereden en moest hem vorig jaar wegens hoge kosten verkopen.
Ik ben altijd opzoek geweest naar een hornet maar kon er geen vinden dus kwam ik op die xjr geen spijt van gehad maar was best zwaar.
Ik heb nu sinds 2 maanden een 900 hornet .
Hij bevalt mij prima lekker licht en wentbaar.
Ik zal dit forum weer veel gaan volgen.
 
Laatst bewerkt:
Zal de linkjes van wphb in OP even nieuw leven inblazen :)
Volgens mij moet alles het doen.
Voor de 600 hebben we nooit een goede WPHB kunnen vinden volgens mij. Wellicht dat er 1 van een ouder model je wel veel opweg helpt. Zal niet superveel veranderd zijn volgens mij.
 
Volgens mij moet alles het doen.
Voor de 600 hebben we nooit een goede WPHB kunnen vinden volgens mij. Wellicht dat er 1 van een ouder model je wel veel opweg helpt. Zal niet superveel veranderd zijn volgens mij.

Ik zal vanavond thuis eens goed kijken inderdaad... (Zit nu op het werk... foei... en heel veel webpagina's zijn geblokkeerd... Stelletje paranoide Amerikanen...)

Op mn aller- allereerste motor in 10 weken nu 3500 km op de teller er bijgezet... En dat in een periode met 0,0 vrije tijd... _O- (tijd maken, woon-werk, hier en daar een toertochtje mee pikken)

Dan zal ik toch ook maar eens de onderhoudsintervallen op moeten gaan zoeken... _O- _O-
 
Ja, pc34 of 36, is deel van dat nummer.
Staat op het typeplaatje, en bovenop (als ik me niet vergis) de koppeling, dus op het blok

Dan zou ik alleen die van het typeplaatje nemen. Ik heb hiervoor een CBR 600 gehad, de pc31 om precies te zijn maar op het blok stond pc25, het vorige model. Ik dacht eerst even dat het blok ooit vervangen was maar bij navraag bij Honda bleek die code op het blok toch te kloppen.
 
Hallo luitjes,
Ik was de laatste jaren niet meer zo actief op motorforum, maar ik wou met toch hier even afmelden.
De Hornet is ingeruild voor een Fireblade.
Bedankt voor de info, gezelligheid, de meetings en ik lees natuurlijk hier wel af en toe nog mee.

Groetjes,

Erik
 
Goedenavond mede Hornet rijders,

Ik ben Björn, 28 jaar en woon in Schijndel. Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een mooie blauwe Honda CB600FA Hornet uit 2008 met nu bijna 16.000km op het klokje. Heb al een tijdje meegelezen in dit topic, maar vond het toch tijd om me ook even te melden onder de Hornet rijders.

Verder over de motor, niks aparts eigenlijk. Er zit een renthal stuur op, sc-project demper ( zonder db-killer, geluid valt mee omdat de kat er nog tussen zit) een k&n luchtfilter en striping op de velgen.
Natuurlijk willen jullie een foto zien dus bij deze:
30k59cl.jpg


Hoop ook via het MF mensen uit de omgeving te vinden om zo spontaan is mee af te spreken en lekker stukje te gaan rijden. Natuurlijk ook om mede Hornet rijders te ontmoeten.....

Was wel ff genoeg voor nu,, Groetjes !!
 
Hallo luitjes,
Ik was de laatste jaren niet meer zo actief op motorforum, maar ik wou met toch hier even afmelden.
De Hornet is ingeruild voor een Fireblade.
Bedankt voor de info, gezelligheid, de meetings en ik lees natuurlijk hier wel af en toe nog mee.

Groetjes,

Erik
Veel plezier ermee!
Welk model Fireblade?

Je hebt de 900 toch wel tijdje gehad geloof ik ;)
:W
Goedenavond mede Hornet rijders,

Ik ben Björn, 28 jaar en woon in Schijndel. Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een mooie blauwe Honda CB600FA Hornet uit 2008 met nu bijna 16.000km op het klokje. Heb al een tijdje meegelezen in dit topic, maar vond het toch tijd om me ook even te melden onder de Hornet rijders.

Verder over de motor, niks aparts eigenlijk. Er zit een renthal stuur op, sc-project demper ( zonder db-killer, geluid valt mee omdat de kat er nog tussen zit) een k&n luchtfilter en striping op de velgen.
Natuurlijk willen jullie een foto zien dus bij deze:
30k59cl.jpg


Hoop ook via het MF mensen uit de omgeving te vinden om zo spontaan is mee af te spreken en lekker stukje te gaan rijden. Natuurlijk ook om mede Hornet rijders te ontmoeten.....

Was wel ff genoeg voor nu,, Groetjes !!
Welkom! :W :]
Ziet er goed uit! Leuk kleurtje.

Kom zelf niet uit die hoek, maar wellicht andere wel.
 
Goedenavond mede Hornet rijders,

Ik ben Björn, 28 jaar en woon in Schijndel. Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een mooie blauwe Honda CB600FA Hornet uit 2008 met nu bijna 16.000km op het klokje. Heb al een tijdje meegelezen in dit topic, maar vond het toch tijd om me ook even te melden onder de Hornet rijders.

Verder over de motor, niks aparts eigenlijk. Er zit een renthal stuur op, sc-project demper ( zonder db-killer, geluid valt mee omdat de kat er nog tussen zit) een k&n luchtfilter en striping op de velgen.
Natuurlijk willen jullie een foto zien dus bij deze:
[afbeelding]

Hoop ook via het MF mensen uit de omgeving te vinden om zo spontaan is mee af te spreken en lekker stukje te gaan rijden. Natuurlijk ook om mede Hornet rijders te ontmoeten.....

Was wel ff genoeg voor nu,, Groetjes !!


Welkom! Mooi kleurtje, die zie je niet zo vaak. Ik kom zelf uit omgeving Tilburg dus wellicht komen we elkaar eens tegen.
 
Hoi ik ben nog steeds opzoek naar een Zwarte hornet
Bij motoport (uithoorn denk ik) staat nog een zwarte, gezien op 'mega' motortreffen;

Wat wisselvallig weer getroffen laatst :+

kD4tlVs.png

WJkkhEa.jpg
Levert wel leuke en keer wat andere plaatjes op, toch ;)
En ga ervan uit dat je de buitjes netjes bent voorgebleven met de Hornet? :]
Veel plezier ermee!
Welk model Fireblade?

Je hebt de 900 toch wel tijdje gehad geloof ik ;)
:W

Klopt, bijna 7 jaar. Geweldige motor was dat.
Nu een 2001 fireblade
Dit was de Hornet:
full
Is het nog steeds :+ :t
Jaaaa, die met die danmoto piepkes...!

2001 Blade is gaaf! Zijn mooie kleurstellingen van :Y
 
Ben zelf overigens van het weekend nog even aan het klussen geweest... })

 
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu wil ik ook graag gebruik maken van de aanwezige kennis. Komende week wil ik naar mijn eerste motor gaan kijken en mijn oog is gevallen op een CB900F.

Nu heb ik er 3 op mijn lijstje staan, maar de kilometerstanden lopen nogal uit een. En daar heb ik een vraag over.

1) 27200km (grijs, vp €3250 excl garantie)
2) 38100km (grijs, vp €3650)
3) 45300km (zwart, vp €3690, enkele opties seatcover, carbon knippers, superbike stuur)

Alle 3 hebben ze een bouwjaar van 2004 en zijn het geen rare buitensporige kilometerstanden.
Maar ik vraag me af hoeveel km het motorblok zonder al te grote problemen aan kan?

Zijn er nog specifieke CB900F zaken waar ik op moet letten als ik ga kijken?

Alvast bedankt!


Wat een bedragen voor een motor uit 2004...
 
900 is weer in trek, denk ik. Zie je ook aan de nieuwere naked's (MT09/Z900). Niet direct te vergelijken natuurlijk... maar toch.
 
De 900s van nu hebben iets meer moeite met in- en uitademen in vergelijking vrees ik...

Wel flinke bedragen inderdaad, voor motoren van 13 jaar oud!

Levert wel leuke en keer wat andere plaatjes op, toch ;)
En ga ervan uit dat je de buitjes netjes bent voorgebleven met de Hornet? :]

Die eerste helemaal, bij die tweede net een randje miezerregen meegepakt :+ moest wel flink door boenderen :X

Wat zou een zwarte Honda Hornet uit 2011 (bijna precies zoals op m'n foto's, minus de buddy seat cover) met 43Mm op de teller, progressieve Hyperpro veren voor en Hyperpro emulsiedemper achter, Akrapovic, undertail nog opleveren?

trek ik er daarna wat vanaf voor wat schade die je nu niet ziet... :/

Heb trouwens ook nog een originele uitlaat en een originele demper met Hyperpro-wokkel liggen.
 
Laatst bewerkt:
De 900s van nu hebben iets meer moeite met in- en uitademen in vergelijking vrees ik...

Wel flinke bedragen inderdaad, voor motoren van 13 jaar oud!Die eerste helemaal, bij die tweede net een randje miezerregen meegepakt :+ moest wel flink door boenderen :X

Wat zou een zwarte Honda Hornet uit 2011 (bijna precies zoals op m'n foto's, minus de buddy seat cover) met 43Mm op de teller, progressieve Hyperpro veren voor en Hyperpro emulsiedemper achter, Akrapovic, undertail nog opleveren?

trek ik er daarna wat vanaf voor wat schade die je nu niet ziet... :/

Heb trouwens ook nog een originele uitlaat en een originele demper met Hyperpro-wokkel liggen.
Ik heb 114PK en 98Nm op het achterwiel staan, dus valt in mijn geval wel mee... })

Er staat een 2010 met 14K km voor 4700 te koop hier op het forum;
Te koop: Honda Hornet cb 600F naked bike - Motor-Forum

Maar geen idee van de staat.

Je extra opties/upgrades voegen over het algemeen amper waarde toe aan de verkoopprijs, sowieso niet wat ze los waard zijn...
 
Ik heb 114PK en 98Nm op het achterwiel staan, dus valt in mijn geval wel mee... })

Er staat een 2010 met 14K km voor 4700 te koop hier op het forum;
Te koop: Honda Hornet cb 600F naked bike - Motor-Forum

Maar geen idee van de staat.

Je extra opties/upgrades voegen over het algemeen amper waarde toe aan de verkoopprijs, sowieso niet wat ze los waard zijn...

Bij dealers gaan ze al voor in de 5k met vergelijkbare tellerstanden, 4k lijkt me realistischer als ik zo wat vergelijk. Maar ik hoef dan ook geen motorzaak draaiende te houden natuurlijk.

Heb zelf de middelen om de originele schokdemper weer terug te plaatsen, dat idee had ik in het achterhoofd als ik bij een dealer zou inruilen. Een particulier zou eventueel de meerwaarde nog wel in kunnen zin, mogelijk. Al heb ik totaal geen zin in een legertje testpiloten aan de deur :+

Eerst maar eens orienteren wat ik er voor terug wil, een betrouwbare speelse V-twin met ABS lijkt me het mooist... Qua motor kom je dan bij Europese modellen uit, maar qua betrouwbaarheid heb ik dan vraagtekens.
 
Laatst bewerkt:
Sinds 2 weken ben ik ook eigenaar van een honda hornet uit 2007.
Ik heb deze gekocht om dit jaar lekker op te rijden omdat ik mijn BMW f650gs dakar aan het verbouwen ben.
Wat een verschil van motor. Ik had niet gedacht dat ik dit zo leuk zo vinden. Hij is wendbaar en heeft natuurlijk veel meer vermogen.
Nu al 500km ermee gereden.

Nu had ik wel een vraag:

Hoe kan het dat de km teller niet klopt?
De teller ging tot 243 terwijl de max speed 224 zou zijn.
Ook reed ik vandaag achter een auto waarvan ik de teller kon zien en die stond op 130 terwijl die van mij op 150 stond..
Ook achter vrachtwagen staat die van mij op 100 terwijl een vrachtwagen vaak tussen de 85-90 zit.
Is dit normaal?
En hoe kan dit komen?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zal van de week even een foto plaatsen:-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan