Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Timmelsjoch heb ik vorig jaar gereden en geen problemen ondervonden. Je moet daar toch ook een kassa passeren en ook daar geen enkele opmerking.
Misschien komt de informatie voort uit de beperkingen voor caravans en, de tekens op de kaart en de interpretatie daarvan. Ik zal daar eens op gaan zoeken. Er is in veel landen nauwelijks iets bekend over de aanhanger achter de motor, en zeker niet in Europees verband. Als ik iets vind koppel ik hier wel even terug.
 
Laatst bewerkt:
Voor degene die al wat voorpret willen hebben.
de Ronde van Italië zit vanaf morgen in de Dolomieten
Morgen in de Ronde van Italië doen de renners de Stelvio en Umbrailpas aan.
Donderdag 3 van de 4 passen uit de Sellarunde *O*
 
Ik ga vanaf woensdag een paar dagen de Dolomieten in.. vind de weersvoorspelling nou niet echt om over naar huis te schrijven..
 
Ik vertrek 9 juli naar Oostenrijk.
Nu zit ik niet heel ver van de Timmelsjoch en zou ik in principe ook in 1 dag de Sella Runde kunnen doen.
Nu ben ik beetje route aan het samenstellen en kwam ik dit weggetje tegen: Google Maps

Iemand een idee welke pas dat dit is?
 
Ik vertrek 9 juli naar Oostenrijk.
Nu zit ik niet heel ver van de Timmelsjoch en zou ik in principe ook in 1 dag de Sella Runde kunnen doen.
Nu ben ik beetje route aan het samenstellen en kwam ik dit weggetje tegen: Google Maps

Iemand een idee welke pas dat dit is?


Geen idee, volgens mij is het niet een echte pas

full
 
Vorige week zondag mocht ik de Stelvio om 6.30 oprijden, wat een genot, er is dan werkelijk nog niemand op de weg. En dan zijn die 48 bochten opeens wel erg leuk om te rijden.
 
Inderdaad, we hebben nu de luxe dat we eerst een soort "sneak preview" kunnen doen voordat we gaan. Scheelt echt veel, de ene of de andere weg.
En over rustig aan en pas rijden, ik kwam dit filmpje tegen.
Zo kun je de Timmelsjoch ook ervaren. Voor de beleving rijdt hij hem nog een keer, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je toevallig deze weg hebt uitgekozen?
De Eggentaler Schlucht, een ravijn. Het mooiste gedeelte is in 2008 afgesloten omdat de weg te gevaarlijk was voor de tegenwoordige tijd.
Ik heb de oude weg nog gereden met de auto Motorradtour in Südtirol - Dolomiten: Die Eggentaler Schlucht

Nope is niet de Eggentaler Schlucht.
Maar moet in de route gaan schrappen waarschijnlijk. Huben-Timmelsjoch-Sellarunde-Timmelsjoch-Huben is al meer dan 400km :o
 
Ik weet niet of je toevallig deze weg hebt uitgekozen?
De Eggentaler Schlucht, een ravijn. Het mooiste gedeelte is in 2008 afgesloten omdat de weg te gevaarlijk was voor de tegenwoordige tijd.
Ik heb de oude weg nog gereden met de auto Motorradtour in Südtirol - Dolomiten: Die Eggentaler Schlucht

Terugkomend hierop. Het zou wel deel van die Slucht kunnen zijn.
Is die weg helemaal afgesloten, of deels?? En heb je link op google maps oid. Ik kan hem na lang zoeken niet vinden.
 
De gevaarlijkste en waarschijnlijk mooiste stukken worden omzeild door 2 nieuwe tunnels, staat bij dat filmpje of in de tekst.
 
In het filmpje zie je hem rond de 1:00 een tunnel inrijden, om enkele seconden later rechtsaf de schlucht op te rijden. In Google Streetview goed te zien hier vanuit de nieuwe tunnel. En bij 2:56 rijdt ie de nieuwe tunnel in, tot aan de rotonde richting Bozen. Hier in Google Streetview komt ie uit denk ik.
Wat de schlucht dus deze straat maakt, voor zover die nog op maps staat. In Bing Maps op vogelvlucht kan je vanuit de lucht het asfalt ook nog zien liggen.

Ik ga zelf 25 juli voor het eerst die kant op, nog nooit in Italië geweest op de motor. Ik ga ervan genieten, en dank iedereen in dit topic voor de vele goeie ideeën die ik voorbij heb zien komen. Zoals het omzeilen van de ss241 met de ls132 eerder aangegeven op deze pagina, top! (zeker gezien ik in Bolzano verblijf en hem anders tenminste 3x zou moeten rijden, met mijn uitgestippelde routes)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij begint de weg als Via Val d'Ega bij Kardaun, vlakbij Bozen.
In Bing Maps zie je de weg inderdaad lopen slingerend tussen 2 bergen. Even later kruist deze de 241 en volgens ze elkaar globaal. De weg slingert wel de hele tijd tussen de bergen en langs het water.
Hoe de situatie toen was en nu is, en wat de 241 er mee te maken heeft, dat weet ik niet precies. Dan zou ik vanalles in het Duits door moeten lezen.
Zo te zien is het filmpje nog de oude weg met 2 tunnels in aanbouw.

Ik las zoiets dat de kloof 4 km lang is en dat de oude weg hierdoor ging, en nu gaat de weg nog door een klein gedeeelte, een km ofzo.
Wat ik er zo gauw van gelezen en begrepen heb is de oude weg er gewoon nog wel, maar een paar gevaarlijke kmters zijn eruit gehaald dmv tunnels.
 
Ik heb onze route ook zo goed als klaar. Het eerste deel, via Frankrijk, Crest, de route Napoleon als leidraad, de Middellandse zee kust, doorsteek vanaf Genua en de Dolomieten doen we met zijn vieren. In de Dolomieten zijn er keuzes genoeg om een mooie dag te sturen, op ons gemak.
Dan is voor onze medereizigers de vakantie bijna voorbij en gaan die via een motorcamping in Frankrijk weer huiswaarts.
Wij gaan dan nog even zuidelijker. Kroatië is dan het doel, kust en eilanden heen en via een aantal Nationale parken, Slovenië en Oostenrijk terug naar de omgeving Salzburg.
Daar gaan we de grensroute Duitsland/Oostenrijk rijden, die in 2013 in de toerspecial van Motoplus heeft gestaan.
4JmUvLESmLfEBimOe3Mr4aHZeEw41sh6JXPVW2FFt5-zoT2jAUTcMhh-uKasfa5uRc8aeMpiZfMQ4DvvKgjvEdMQ0bSNcxvP35EgiR8cdX3GW0CA8kQAHNHjYx8JcdKwZy4KJDyfV6xzmPf2O6D9aHcyKHVjvwfZFC1dpeFbdwaupcOD4ae45RIANG9s7EHJ8_FIISQ8BZhMLSwPKXarTf_19ItK59HXdNfXuLVj81ooQft96uxvqpLkEP3fBQ45lgxP6z1PRYVgaKpk-o0OZiesh02TrpmjIYVuorDm7vNUzw4nIq45ka0NAbom4W741cdKaAtBDG8sIKKp6o8jiNI7miPT4NCNm0lAdQMSf5BOyhWWZNNGiLy0ibFm4ddHgbDep1DnkOo0W8Tl3VJw-QNbZnDV_xs7RhVbHPK0Ld1ak9fXhA0id3on4XH4BnH1tYstxTxAEbszb22aDA_s0j-4opbFzgtJNrwP3lTiMrYZfHA-jDRpposh3ytrEIBEpDUAA_-_UK4n2f_GlCh7zpFX832mH_Y8DOIK7Ku5P8lA4Vm43s3hx1zMxhp8QAiYTRfcvb0lsjOV-HXnP-YN63uY5t6NHvHF-slG738T_0KScKk29yAv7oIOVMerUG5k7jGoQOUzsHWcNTAtUFssdBKSPyHDcvWow9hHuSTFLQ=w1344-h840-no
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan