Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik weer terug denken aan Kim Newcombe ,de nieuw zeelander die zo veel moois met dit blok heeft gedaan in de GP's en er helaas mee verongelukte.
Als oude fan van Kim, kan ik deze docu aanbevelen ga er wel even goed voor zitten.

Misschien wel leuk om de geschiedenis van dit blok in de GP's te zien, en zijn rijden/ mede constructeur.

Love, Speed and Loss | Television | NZ On Screen
:t
 
Laatst bewerkt:
~
Moet ik weer terug denken aan Kim Newcombe ,de nieuw zeelander die zo veel moois met dit blok heeft gedaan in de GP's en er helaas mee verongelukte.
Als oude fan van Kim, kan ik deze docu aanbevelen ga er wel even goed voor zitten.

Misschien wel leuk om de geschiedenis van dit blok in de GP's te zien, en zijn rijden/ mede constructeur.


Hoi Rob

Erg leuk om dit te zien,ik zal de link doorsturen naar de eigenaar van het span!

ps dit span rijd ook de bikersclassic in spa,tuurlijk gaan we,echtgenote en ik,kijken !
 
Laatst bewerkt:
\
Moet ik weer terug denken aan Kim Newcombe ,de nieuw zeelander die zo veel moois met dit blok heeft gedaan in de GP's en er helaas mee verongelukte.
Als oude fan van Kim, kan ik deze docu aanbevelen ga er wel even goed voor zitten.

Misschien wel leuk om de geschiedenis van dit blok in de GP's te zien, en zijn rijden/ mede constructeur.


Hoi Rob

Erg leuk om dit te zien,ik zal de link doorsturen naar de eigenaar van het span!

ps dit span rijd ook de bikersclassic in spa,tuurlijk gaan we,echtgenote en ik,kijken !


Ja Jos, mooi HE? een pracht eerbetoon aan deze coureur en het merk.
Zal de eigenaar van dit blok vast wel waarderen. :W
 
Moet ik weer terug denken aan Kim Newcombe ,de nieuw zeelander die zo veel moois met dit blok heeft gedaan in de GP's en er helaas mee verongelukte.
Als oude fan van Kim, kan ik deze docu aanbevelen ga er wel even goed voor zitten.

Misschien wel leuk om de geschiedenis van dit blok in de GP's te zien, en zijn rijden/ mede constructeur.

Love, Speed and Loss | Television | NZ On Screen
:t


De documentaire over John Britten die op deze site staat is ook zéér de moeite waard trouwens.
 
Rob had het over Mike Hailwood (die ik gelukkig meerdere keren heb zien rijden) en die zou op de NSU hebben gereden. Dat is iets wat ik me niet kan herinneren, maar mocht Mike een NSU racer hebben gereden, dan zal dat de Rennmax geweest zijn en die was veel sneller dan de Sportmax.

Nope, Mike reed in het begin van z'n carriere toch echt met een Sportmax. En die waren bepaald niet langzaam hoor, H. P. Müller werd er in 1955 zelfs wereldkampioen mee.
Tuurlijk waren de Rennmaxen nog sneller, maar dat waren pure fabrieksfietsen.
 
Ik zag het in de link die Rob had gepost. Het moet in het begin van Mike's carriere zijn geweest, met een motortje van 30 pk, is nu nauwelijks voor te stellen.

Toen ik mijn rijbewijs had begon ik met een Jawa en de volgende motor was een NSU Max. Die kocht ik voor 100 gulden omdat hij totaal gedemonteerd ergens lag en ik haalde hem op met de bakfiets van mijn buurman de groentenboer.
Het moet ergens in 1963 of 64 zijn geweest en ik vond het een fantastische motor.

Het was nog een vroege Max met de monoshock en vooral dat systeem met de schuifstangen voor de nokkenas was uniek.

Zonde van zo'n fabriek dat ze het niet hebben gered. De RO80 was zijn tijd ver vooruit en de Prinz had een heerlijk motortje. Ik heb er nog een in een Norton Featherbed gebouwd.
 
Dit weekend trial gaan rijden in La Bresse.
Elke dag een andere. Uitbater lijkt smaak te hebben..

full

full

full

full

full

full


Hoewel?

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan