[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Tsjonge, net een heerlijk ritje achter de rug. Wat was dat weer heerlijk genieten :]. Lekker over de snelheid achter een politiebusje lopen knallen 8-)Net tijdens een rit een paar keer gestopt bij stoplichten, stationair liep ie erg goed :) . Toerental bleef mooi rond de 1750-1800 hangen. Ik kijk nog wel of het gebeurt of niet.

Als de motor goed warm is moet je het toerental op ongeveer 1300 a 1400 afstellen en er daarna niet meer aan komen.
 
Als de motor goed warm is moet je het toerental op ongeveer 1300 a 1400 afstellen en er daarna niet meer aan komen.

Gisterenavond nog gereden, toen kwam het meer voor dan bij de eerste rit. Toerental schommelde veel, daalde van van ~1750 naar 1500 en bleef dan weer 3 sec op 2100 staan. :/

Ik denk dat als ik 'm lager in toeren laat draaien dat ie af kan slaan als ik bij een stoplicht sta voor langer dan een halve minuut.

Valse lucht check ik straks met WD40 op die paar plekken te spuiten.

Over een uurtje ga ik de bout eruit slijpen ;)
 
Gisterenavond nog gereden, toen kwam het meer voor dan bij de eerste rit. Toerental schommelde veel, daalde van van ~1750 naar 1500 en bleef dan weer 3 sec op 2100 staan. :/

Ik denk dat als ik 'm lager in toeren laat draaien dat ie af kan slaan als ik bij een stoplicht sta voor langer dan een halve minuut.

Valse lucht check ik straks met WD40 op die paar plekken te spuiten.

Over een uurtje ga ik de bout eruit slijpen ;)

Succes met slijpen *O*

By the way, pak een deo-achtige brandstof in plaats van wd-40 voor het testen, dan wordt de bende niet zo vet

--
Ik ga straks een mooi groot rondje doen en neem een boormachine bitje mee om de perfecte luchtafstelling te vinden :+
 
Laatst bewerkt:
Succes met slijpen *O*

By the way, pak een deo-achtige brandstof in plaats van wd-40 voor het testen, dan wordt de bende niet zo vet

--
Ik ga straks een mooi groot rondje doen en neem een boormachine bitje mee om de perfecte luchtafstelling te vinden :+

Bedankt :). Mijn gs500f is al erg vet hoor O-). Deodorant zal ik dan maar gebruiken :t. Bedoel je de airmixture screw? Succes ermee!
 
FYI: voor degenen die toevallig ook een Delkevic (350mm met dB killer erin) & Lunchbox K&N filter willen steken:

Main jet: 150
Naald: (niet meer zeker) standje 3 of 4 (naald komt dus hoger = rijker).
Stationair: 40

Bougies zijn mooi koffiebruin en trekt overal mooi door. Wat betreft ari/fuel stelschroef: deze staat momenteel op 3 turns out, maar deze moet ik nog goed afstellen tbh.

Wat is er uiteindelijk veranderd:
- Engine braking is verminderd.
- Trekt veel beter (zeker onderin).

Filmpje volgt nog hihi.
 
@IsaacR: ik heb exact hetzelfde gehad met een afgebroken uitlaat (hier zat een afgebroken stalen boor in door vorige eigenaar).

Hetgeen wij gedaan hebben:
- Kobaltboren
- Tegelboor (uit wanhoop)
- Gewone stalen boren

Gebruik gewoon veel snijolie, traag boren, redelijk wat druk zetten. Mocht er bij jou ook staal inzitten: gebruik dan af en toe een beitel om stukjes staal af te breken. Good luck :)
 
:} *O* B *O* A *O* S *O* S *O* I *O* E *O* :}

Gelukt :Y

full

full

full


Heb er na het slijpen flink op moeten slaan met de voorhamer. Uiteindelijk een oude boor gebruikt als doorslagpen en één uiteinde van de bout kleiner moeten maken dan de doorgang. En ja hoor, langzaam maar zeker, met een hoop geweld ging ie eruit *O*.

Op het laatste bleef de boor vast zitten in het gat, had ik misschien met een boor die dwars uit het blok stak naar huis moeten rijden :')

Op de terugweg lekker op het gas om te testen of ie het wel goed deed of niet :9, ging wel lekker met één bil van het zadel knallend door de bochtjes })
 
Laatst bewerkt:
Zo en alweer een nieuw topic, laat ik ff leuk van start gaan.

Mn broertje zn gs heeft kuren, er is een tik bijgekomen wat naar ons weten haast 100% zeker van de klepstoters af komt, dit moet dus echt gedaan worden maar in de tussentijd zijn we erachter gekomen dat de gs er geen moeite mee heeft om zo'n 800ml tot 1L blokolie om de 1000km mee te drinken.
Ook wilt de gs juist uitvallen ipv omhoogschieten in toeren als er remmenreiniger over de carbs word gespoten.

Al met al zou het kunnen zijn dat de nokkenas is verschoven/timing veranderd door weet ik veel wat voor reden?
 
:} *O* B *O* A *O* S *O* S *O* I *O* E *O* :}

Gelukt :Y

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb er na het slijpen flink op moeten slaan met de voorhamer. Uiteindelijk een oude boor gebruikt als doorslagpen en één uiteinde van de bout kleiner moeten maken dan de doorgang. En ja hoor, langzaam maar zeker, met een hoop geweld ging ie eruit *O*.

Goed om te horen dat het gelukt is! Leuk dat je foto's plaatst.
Op het laatste bleef de boor vast zitten in het gat, had ik misschien met een boor die dwars uit het blok stak naar huis moeten rijden :')

Op de terugweg lekker op het gas om te testen of ie het wel goed deed of niet :9, ging wel lekker met één bil van het zadel knallend door de bochtjes })
 
Zo en alweer een nieuw topic, laat ik ff leuk van start gaan.

Mn broertje zn gs heeft kuren, er is een tik bijgekomen wat naar ons weten haast 100% zeker van de klepstoters af komt, dit moet dus echt gedaan worden maar in de tussentijd zijn we erachter gekomen dat de gs er geen moeite mee heeft om zo'n 800ml tot 1L blokolie om de 1000km mee te drinken.
Ook wilt de gs juist uitvallen ipv omhoogschieten in toeren als er remmenreiniger over de carbs word gespoten.

Al met al zou het kunnen zijn dat de nokkenas is verschoven/timing veranderd door weet ik veel wat voor reden?

Dat verbruik is hoger dan dat van een gemiddelde frituurpan -O- lijkt mij een gevalletje zuigerveren?

Uitvallen zegt hetzelfde als omhoogschieten, valse lucht.
 
Zo en alweer een nieuw topic, laat ik ff leuk van start gaan.

Mn broertje zn gs heeft kuren, er is een tik bijgekomen wat naar ons weten haast 100% zeker van de klepstoters af komt, dit moet dus echt gedaan worden maar in de tussentijd zijn we erachter gekomen dat de gs er geen moeite mee heeft om zo'n 800ml tot 1L blokolie om de 1000km mee te drinken.
Ook wilt de gs juist uitvallen ipv omhoogschieten in toeren als er remmenreiniger over de carbs word gespoten.

Al met al zou het kunnen zijn dat de nokkenas is verschoven/timing veranderd door weet ik veel wat voor reden?

Kan prima zijn dat jij er nog het oudste blok in hebt zitten en die kan flink tikken, vooral als hij nog koud is. Dat zijn niet de klepstoters maar de nokkenas zelf en dat hoort er gewoon bij :P
 
Hier is ie dan, met kuip er weer op *O*

Oew wat een mooie *D })
full



@kapiteinkoek zet je 'm in de OP? lekker hoog bovenaan, dan kopen de twijfelaars sneller zo'n mooie gs500f :+
 
Laatst bewerkt:
Kan prima zijn dat jij er nog het oudste blok in hebt zitten en die kan flink tikken, vooral als hij nog koud is. Dat zijn niet de klepstoters maar de nokkenas zelf en dat hoort er gewoon bij :P

Het is inderdaad een oudje maar wel na "92 geloof ik(zwart goude met slingshot op de kappen).

De pest is is dat ie onder het rijden nu wil uitvallen, athans hij valt gewoon uit. Wat is nou eigenlijk het beste om mee te beginnen? Want het is mn broertje zn vaste vervoer en in de aankomende week gaan we zijn project voor nood in elkaar bouwen zodat hij naar zn werk kan(wat dus eigenlijk ogeknapt moet worden)
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een oudje maar wel na "92 geloof ik(zwart goude met slingshot op de kappen).

De pest is is dat ie onder het rijden nu wil uitvallen, athans hij valt gewoon uit. Wat is nou eigenlijk het beste om mee te beginnen? Want het is mn broertje zn vaste vervoer en in de aankomende week gaan we zijn project voor nood in elkaar bouwen zodat hij naar zn werk kan(wat dus eigenlijk ogeknapt moet worden)

Blok lijkt me een revisie nodig om het olieverbruik te verhelpen. - Zoveel verbruik kan toch alleen maar door (versleten) zuigerveren komen?

Zou je uitvallen onderweg beter kunnen beschrijven? Snelweg tempo? Als die goed warm is?
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een oudje maar wel na "92 geloof ik(zwart goude met slingshot op de kappen).

De pest is is dat ie onder het rijden nu wil uitvallen, athans hij valt gewoon uit. Wat is nou eigenlijk het beste om mee te beginnen? Want het is mn broertje zn vaste vervoer en in de aankomende week gaan we zijn project voor nood in elkaar bouwen zodat hij naar zn werk kan(wat dus eigenlijk ogeknapt moet worden)

Ik had zelf ook zo veel olie verbruik (misschien nog wel meer). Stukken minder nadat ik de uitlaat goed heb vastgezet want die zat blijkbaar niet helemaal goed vast aan het blok.


Ander vraagje, heeft iemand ervaring met een GSX600F schokbreker in de GS500? Past 1 op 1 maar vraag me af of het wel fijn rijdt (en met iemand achterop?).
 
Ander vraagje, heeft iemand ervaring met een GSX600F schokbreker in de GS500? Past 1 op 1 maar vraag me af of het wel fijn rijdt (en met iemand achterop?).

De GSX600f vering weet ik niet, wat ik wel heb is de r6 vering (2001 dacht ik). Die houdt het wat stugger en sportiever, zeer aangenaam zou nooit voor een ander kiezen, ook al zou deze hetzelfde kunnen aanvoelen als de gsx600f.
 
Blok lijkt me een revisie nodig om het olieverbruik te verhelpen. - Zoveel verbruik kan toch alleen maar door (versleten) zuigerveren komen?

Zou je uitvallen onderweg beter kunnen beschrijven? Snelweg tempo? Als die goed warm is?

Het uitvallen is als er tot op heden nog maar 30kmh gereden kan worden en dan moet er gas gegeven worden, hij stopt gewoon en op de koppeling aan krijgen lukt dan ook niet. Toen mn broertje thuis was van dat ritje kon die 5 minuten doorstarten voordat er leven in zat
 
Het uitvallen is als er tot op heden nog maar 30kmh gereden kan worden en dan moet er gas gegeven worden, hij stopt gewoon en op de koppeling aan krijgen lukt dan ook niet. Toen mn broertje thuis was van dat ritje kon die 5 minuten doorstarten voordat er leven in zat

Hoe zijn de carburateurs? Grondige schoonmaak is nooit verkeerd.
 
@stefan, als je de carbs gaat of wilt laten schoonmaken heb ik een goed adres voor je. Zowel ultrasoon reinigen als reviseren voor een mooie prijs.

-

Vandaag getankt, bleek het dat ik 1 op 23 heb gereden, niet gek.
 
@stefan, als je de carbs gaat of wilt laten schoonmaken heb ik een goed adres voor je. Zowel ultrasoon reinigen als reviseren voor een mooie prijs.

-

Vandaag getankt, bleek het dat ik 1 op 23 heb gereden, niet gek.

niet gek? Als je nog zuiniger wil dan moet je hem gewoon in de schuur laten staan 8-)
 
Even een kampeer testje met de GS, voordat we echt op pad gaan.
Op billen van beton na is hij top voor lange afstanden :t

Meer mensen die gaan camperen deze zomer met gs?
11hwajn.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan