Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, onze Detox is op de gevoelige plaat vastgelegd.

En kijk eens hoe gelukkig hij er nu uit ziet met z'n Honda...



full
 
Ik ben erg gelukkig met mijn Japanse schone, ik heb gisteren heerlijk gereden. De hele dag genoten van de heerlijke grom uit de uitlaat en het gejank in mijn helm van 104 die al zijn regenkleding thuis had gelaten. :+
 
Het hele weekend met mijn dochter in Wales doorgebracht... voor 1 keertje de brommer niet gemist... vader-dochter weekend... héérlijk. *O*

Ondertussen heeft m'n dealer m'n Blauwe teruggebracht, eindelijk met al z'n beschikbare paardjes voorradig, zodat we morgen toch weer staan te trappelen om Ros Beieren te bestijgen... :Y
 
Nog effe en MF Oma kaapt het topic.
Iedereen verscholen in een Honda folder? Ach ja, ik snap het, het is ook niet niks. Ik ben gewoon uit de kast gekomen en openlijk mijn liefde voor de AT geuit. Ik snap dat ik daarmee wel wat teweeg heb gebracht......... sorry daarvoor. :$
 
Folder van AT heb ik al een tijdje :+ maar eerst nog wat kilometers op de F800 zetten. Hij is volgend jaar pas aan de beurt voor vervanging.
full
 
Nog effe en MF Oma kaapt het topic.
Iedereen verscholen in een Honda folder? Ach ja, ik snap het, het is ook niet niks. Ik ben gewoon uit de kast gekomen en openlijk mijn liefde voor de AT geuit. Ik snap dat ik daarmee wel wat teweeg heb gebracht......... sorry daarvoor. :$


Nee joh, maak je maar niet ongerust. Iedereen met een BMW is lekker op pad...

full
 
Mmmmmmmmm, gooi die HONDA folder nog maar niet weg...

Mijn nieuwe R1200GS LC heeft al van in het begin issues qua excessief mechanisch motorlawaai...

Mijn dealer, die de zaak ernstig neemt, heeft beide cilinderkoppen ondertussen reeds vervangen, maar zonder echte beterschap... ik word dat gesukkel -eerlijk gezegd- stilaan beu.

HONDA heeft voor mij geen echt alternatief, maar misschien moet ik toch maar eens in andere brochures gaan kijken... -O-
 
Laatst bewerkt:
Mmmmmmmmm, gooi die HONDA folder nog maar niet weg...

Mijn nieuwe R1200GS LC heeft al van in het begin issues qua excessief mechanisch motorlawaai...

Mijn dealer, die de zaak ernstig neemt, heeft beide cilinderkoppen ondertussen reeds vervangen, maar zonder echte beterschap... ik word dat gesukkel -eerlijk gezegd- stilaan beu.

HONDA heeft voor mij geen echt alternatief, maar misschien moet ik toch maar eens in andere brochures gaan kijken... -O-

Mijn 2017 is ook luidruchtig. Je hoort het als een geratel tijdens optrekken, of een bak vol met rammelende knikkers. Volgens de dealer gewoon normaal. Geluid lijkt overigens luider geworden te zijn na de eerste beurt (allicht andere olie?). Op andere fora zijn hier ook wel wat berichten over te vinden, ook daar vinden ze het normaal. :)
 
Ik heb grondig kunnen vergelijken met 2 andere 2017 boxermotoren (een GS en een RT) en de mijne speelt toch in een andere klasse qua geratel.... dat vooral zeer hoorbaar is bij vrijloop en bij lagere RPM, maar eigenlijk voortdurend aanwezig is... en het wordt erger...
 
Da's nie zo mooi Slijk. Mijn tactiek zou nu zijn negeren en voor het verlopen van de fabrieksgarantie weer inruilen. Mochten de rammels destructief zijn, dan mag de BMW boer ze later zelf oplossen.
 
Ik probeer mijn voorwiel (R1200GS 2009) eruit te halen. Echter krijg ik de ABS sensor niet los .
Het is toch gewoon 1 schroefje eruit halen en de sensor eruit trekken? (Heb gisteravond WD40 erop gespoten in de hoop dat het vandaag losser zou zitten maar helaas.)
Doe ik wat verkeerd of zit het gewoon muurvast?

Plaatje dat erop lijkt:
100_1584.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik begin nu te snappen waarom ik bij Breda dit bord al tegen kwam. :/

hearing-protection-required-notice-sign-s-5874.png


Aan de andere kant Slijk, welke motor heeft bij jou 4 jaar volgemaakt? Als jouw dealer vertrouwen heeft in het blok, accepteer dan het gerammel en kijk uit naar het moment dat je de sleutels inlevert bij de Honda boer. :+
 
Slijk..vervelend voor je..
Met de mijne (nog ? ) geen gedoe..wel duidelijk geluid uit het blok maar volgens de norm denk ik...

Ben overigens net terug van een tripje Lux..maar op de 1100s. Wat snort dat blok toch fraai..

Eigenlijk vreemd dat die 1100s uit 2005 smoother loopt dan een hyper moderne lc uit 2017 ( nep 2017)
 
Laatst bewerkt:
Maniac, als het geluid uit jouw TB je niet erg irriteert, vermoed ik dat de jouwe inderdaad binnen de (luide) norm blijft.

De demo's GS en RT die ik meekreeg tijdens de 10 dagen hersteltijd van de mijne klonken ook eerder luidruchtig, maar wel zoals ik het van de LC boxers gewend ben.

Het geratel van de mijne is echter bijzonder penetrant en verontrustend.

Normaliter vertrekt m'n blauwe GS einde juni naar Frankrijk, ter aflossing van m'n rode knar aldaar, maar dat ga ik beter nog maar effe niet doen... want we zijn nog niet aan het einde van het verhaal, vrees ik...
 
Ik heb grondig kunnen vergelijken met 2 andere 2017 boxermotoren (een GS en een RT) en de mijne speelt toch in een andere klasse qua geratel.... dat vooral zeer hoorbaar is bij vrijloop en bij lagere RPM, maar eigenlijk voortdurend aanwezig is... en het wordt erger...

Op zich klinkt jouw omschrijving gelijk aan hoe die van mij ook klinkt. Tot 4(,5)K RPM is het inderdaad het beste hoorbaar, rechts iets meer dan links. Heb je allicht een filmpje van het geluid?
 
Jep, en bovendien neemt het geluid enkel een beetje af wanneer ik optrek... maar keert het in alle hevigheid terug bij rijden aan een constante snelheid en zeker bij het vertragen ...

Bij jou ook en wat zegt jouw dealer ervan ?

De mijne erkent dat mijn GS (heel wat) luider klinkt dan andere boxers ... en toen was-ie, net ná de vervanging der cilinderkoppen, nog een stuk stiller dan nu, een week later...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan