XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké domme vraag misschien maar hoe weet ik dat er db killers in mijn uitlaten zitten?
Ik heb al wel gekeken of ze het e keurmerk hebben en dat hebben ze wel.
Wil namelijk Duitsland in en heb gehoord dat ze daar nogal streng zijn.

Edit:
Ik heb een mailtje gestuurd naar KGL racing met de vraag welke DB Killers ik moet hebben.
Dit was het antwoord:

[afbeelding]

Dus ik heb geen DB Killers nodig?

Als ie een e-keur heeft niet volgens mij.
 
Als ie een e-keur heeft niet volgens mij.

De reden dat ik twijfel is omdat ik deze foto op internet vind:

full


En dit is mijn demper:

full


Bij de bovenste afbeelding zie je nog een soort van tuitje in de opening, en dat heb ik zelf niet.
 
Heb je dan niet gewoon de variant zonder DB killer zonder het zelf te weten? Popnagels zien er uit als origineel. Dus demper is niet open geweest. Althans, zo lijkt het.
 
Staat er nergens een type nummer ingedrukt?

Ik heb een aantal nummers kunnen vinden.
60.4155
60.4156
Deze zitten allebei op een bevestigingsonderdeel, ééntje bij de linker demper en ééntje bij de rechter demper.

Een vierkant met e4 er in, op allebei de dempers. Daarachter staat 2188.
Op allebei de dempers staat ook P0001 JAMA.
 
De e4 betekend dat hij in nederland gemaakt is
Dat volgend nummer is een nummer voor welk merk en type de uitlaat is gemaakt

Die 'E' geeft aan, dat de landen binnen Europa elkaars regelgeving accepteren en respecteren. Dus een E4 demper wordt in Duitsland geaccepteerd

Als je in duitsland woon moet je een E1 keur hebben
 
Laatst bewerkt:
Ter aanvullen e4 betekend ook dat hij 'streetlegal' is (als je de db-killers erin laat zitten). Dus je kan er ook in Duitsland zonder problemen mee rijden.
 
Heb contact gehad met Bolski.nl.

Hallo Jop,

Ik heb je foto's nog eens goed bekeken.
Hier is geen DB killer voor, die zit er namelijk al in. Je kunt hem zo zien zitten.

Toendertijd was er een straatlegale versie en een race versie zonder DB killer (oftewel de ingebouwde killer). Omdat de raceversie €20,- goedkoper was koos iedereen voor die ;)

Blijkbaar zit er dus al een killer ingebouwd.
 
Zo begrijp ik het ook. Maar hij heeft wel een e4 keurmerk. Dus dan is hij toch legaal?

Volgens mij wel.
Uitlaten uit Nederland hebben de E-keur (de 4 staat voor NL). Duitsland heeft E1. In de EU hebben landen afgesproken dat ze elkaar regels accepteren. Dus een motor met NL kenteken en de E4 op de uitlaat is daar (net als in NL) toegestaan.

Maar ik kom wel vaker in Duitsland. Als je uitlaat niet te asociaal hard is en je rijd in de bebouwdekom niet te hard. Dan kijkt de politie niet eens naar je om.
 
Ik heb nu een week me DNA Stage 2 filter erop zitten samen met fuel mod akrapovic. Wat een vermogen pff. Had noet verwacht dat dna stage 2 zo'n verschil zou maken.

De volgende stap wat ik wil doen is ecu laten tunen bij otr. Betere ontsteking map, fuel map, o2 closes loop verwijderen, ventilator eerder aan en nog meer dingen.

Iemand toevallig al ervaring met ecu tuning bij otr?
 
...

*edit* reageerde op een bericht, terwijl de pagina nog niet ververst was...

Excuus
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een week me DNA Stage 2 filter erop zitten samen met fuel mod akrapovic. Wat een vermogen pff. Had noet verwacht dat dna stage 2 zo'n verschil zou maken.

De volgende stap wat ik wil doen is ecu laten tunen bij otr. Betere ontsteking map, fuel map, o2 closes loop verwijderen, ventilator eerder aan en nog meer dingen.

Iemand toevallig al ervaring met ecu tuning bij otr?

Lekker hè, en het geluid gaat er ook op vooruit.

Ik ben benieuwd wat je ervaringen straks zijn met de aangepaste ecu.

Heb er ook al eens over getwijfeld. Toen er toch voor gekozen om hem eerst af te laten stellen op de bank.
 
Ik ben ook heel benieuwd naar die ecu mapping. Hij kost €280 dus dan verwacht ik wel heel verschil. Ik had gelezen dat vooral alles soepeler gaat in de toeren en nog minder bokken en je kan lagete toeren rijden als nu. Ik had ze gemaild. En ze zeiden dat het vooral een opening is naar verdere tuning.

Dit is wat otr zegt op hun site:

"Due to different environment protection laws the Yamaha XT-660 models unfortunatelly are delivered with some electronic restrictions. What makes the politicans happy is a pain in the a... of each XT660 rider! Lots of surging, no possibility to adjust the complete fuel range with a Power Commander, no good ignition maps and some other major problems.
Also some more adjustments of the ECU are possible. We can reduce the anoying deceleration "popping", remove the immobilizer (recommendation for a RTW trip!), remove the "closed-loop" area, change the mappings... We do what you need!

A remap back to the stock state of the ECU is always possible!

For the remapping of the ECU we need your device for some hours here in our Cologne workshop.
Depending on the postage time you have back your ECU after a couple of days!
And you will not recogize your XT660 again - Promissed!!!

Please add your chassis number to the order form!

total control over the bike electric
more power and torque
better acceleration
new fuel tables
new ignition timing tables
changed Rev limiter at RP/m you want
lower fan starting temperature
disable deceleration fuel cut for perfect throttle response
disable O2 sensor and compensation maps
disable immobilizer function
remap to stock state possible
due to emission laws not street legal in Germany
absolutelly inconspicuous modification - but with great benefit
avaiable for all XT660 models - also the XT660Z and XT660ZA Tenere!"


Zoals het hier staat zou je het verschil duidelijk moeten voelen.
 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en had een vraagje. Ik wil mijn eerste motor gaan kopen en heb mijn oog gemunt op de xt660. Ik vroeg me dus af of iemand toevallig binnenkort zijn xt660 verkoopt. Het liefst rond de 15-25 dkm en het bouwjaar rond '06.

De motors die op mp staan vind ik vrij prijzig als ik kijk naar het aantal km's die ze erop hebben staan. Waar moet ik bijvoorbeeld ook nou op letten bij mijn eerste aankoop? Ik heb wel enkele goedkope xt660's gezien, maar via kentekencheck zie je dan toch weer vaak dat deze geïmporteerd zijn.

Bedankt alvast!😁
 
Vandaag op de dyno geweest met me xt.
En gemeten 54.7pk en 67.7nm ben hier zeer tevreden over aangezien fabriek af 45pk op achtwiel is (48pk krukas)

Mijn setup is: Akrapovic slip on, Dna stage 2, hiflo luchtfilter, ais geblockt, o2 sensor eliminator en fuel mod op 7.5k ohm. Stond iets te arm dus nu op 10k gezet.
 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en had een vraagje. Ik wil mijn eerste motor gaan kopen en heb mijn oog gemunt op de xt660. Ik vroeg me dus af of iemand toevallig binnenkort zijn xt660 verkoopt. Het liefst rond de 15-25 dkm en het bouwjaar rond '06.

De motors die op mp staan vind ik vrij prijzig als ik kijk naar het aantal km's die ze erop hebben staan. Waar moet ik bijvoorbeeld ook nou op letten bij mijn eerste aankoop? Ik heb wel enkele goedkope xt660's gezien, maar via kentekencheck zie je dan toch weer vaak dat deze geïmporteerd zijn.

Bedankt alvast!😁

Een xtx met 15 tot 20000km van 06 zul je niet snel vinden. En een xtx is aardig van waarde. Het blok is oerdegelijk. wr rijden xtx met 100000km rond en niks aan het handje.

Wat is er mis met een geimporteerde? Ik heb er ook 1 en mankeerd niks aan.
 
Een xtx met 15 tot 20000km van 06 zul je niet snel vinden. En een xtx is aardig van waarde. Het blok is oerdegelijk. wr rijden xtx met 100000km rond en niks aan het handje.

Wat is er mis met een geimporteerde? Ik heb er ook 1 en mankeerd niks aan.

Wat betreft een geïmporteerde motor, beschik je denk ik toch over minder accurate info. Je weet immers niet wat er in het buitenland mee gedaan is, qua onderhoud, echtheid van de km stand etc. Wat wel opvallend is, is dat de xt's in het buitenland vaak veel goedkoper uitkomen.

Laat ik het zo zeggen, ik ben opzoek naar een xt met eerlijke km's erop natuurlijk, nl of geïmporteerd. Ik weet niet hoe lang ik de motor wil houden, dus vandaar liever een lage km stand voor als ik de motor zelf ooit wil verkopen. Het bouwjaar het liefst vanaf 06'. Het liefst in de kleur zwart met aftermarket uitlaten eronder. Alssss er toevallig iemand is die z'n xt weg wilt doen, hoor ik het graag.
 
Wat betreft een geïmporteerde motor, beschik je denk ik toch over minder accurate info. Je weet immers niet wat er in het buitenland mee gedaan is, qua onderhoud, echtheid van de km stand etc. Wat wel opvallend is, is dat de xt's in het buitenland vaak veel goedkoper uitkomen.

Laat ik het zo zeggen, ik ben opzoek naar een xt met eerlijke km's erop natuurlijk, nl of geïmporteerd. Ik weet niet hoe lang ik de motor wil houden, dus vandaar liever een lage km stand voor als ik de motor zelf ooit wil verkopen. Het bouwjaar het liefst vanaf 06'. Het liefst in de kleur zwart met aftermarket uitlaten eronder. Alssss er toevallig iemand is die z'n xt weg wilt doen, hoor ik het graag.

goedemiddag,

de plannen zijn wel om de motor te verkopen eind van dit jaar, begin volgend jaar (eerst sparen voor een MT09). Wellicht is dit te laat voor je, maar denk geef het je toch mee. Bwjr 2004, km stand 22780. Prijs rond de 4750,-

Volgende opties:
Wave disc voor + achter
Olietemperatuur meter ipv oliedop
OTR dikkere uitlaatbochten
G&G dempers
Yamaha R1 achterlicht
Nieuwe ketting/tandwiel 45 achter (max 2k oud)
Nieuwe koppelingsdeksel
Venair koelslangen
Dubbel massa bougiekabel
Nieuwe spanningsregelaar
PWC USB 3
DNA filter stage 1 + 2
Cilinderkop geflowd stage 2(Crossblokrevisie) max 1k gereden
Kleppen gesteld/ingeslepen & seals vervangen (max.1k gereden)
Nieuwe pakkingen geheel motorblok (max 1k gereden)
Nieuwe koppelingsplaten + zwaardere veren (max 1k gereden)
Banden Michelin pilot power 3
Supermoto spatbord, vernieuwde kappenset (origineel grijs)
Standaard uitlaten/bochten aanwezig
57 pk bij 5988,3 RPM
bikepics-2673982-full.jpg

2004-yamaha-xt-660x

bikepics-2775266-full.jpg

bikepics-2776875-full.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan