Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Mijn eerste ervaringen na 200km.
Eigenlijk weinig negatiefs. Vind alleen de gasrespons toch wel schokkerig. Beste laat het zich in engels vertalen met: throttle response not very smooth.
Op internet is dit een iets wat vele xsr900 rijders vinden.
Op youtube mooi filmpje over ECU flash.
Basic zonder speciale mappings.
Dit zou grote verbetering brengen. Ben verder niet op zoek naar extra pk' s etc...
Iemand ervaring met dit fenomeen? Zijn er adressen in NL?
Power commander ga ik niet doen.

Graag jullie ervaring
 
Gefelie met de xsr JNY. Mijn ervaring is dat na het inrijden de schokkerigheid wat minder wordt, of misschien is het wel gewenning. Het is in ieder geval vele malen beter dan de eerste generatie mt09 daar kon ik echt niet mee leven.

Meer vermogen heeft hij absoluut niet nodig. Ik heb nog een k&n filter en boosterplug liggen maar hou hem voorlopig orgineel met standaard uitlaat. Wel getest, hij wordt minder schokkerig maar loopt ook uiteraard te rijk en te weinig tegendruk van het luchtfilter tegenover de standaard uitlaat. Daardoor reageert hij net iets vertragend op het gas waardoor hij stukke moeilijker te lanceren is.

Op mijn xsr700 heb ik hetzelfde kn filter en boosterplug (6% rijker mengel), op het open Delkevic systeem maakte dit hem echt een serieus agressief kanon: in zijn 2 bij 2000toeren en nog geen half gas: achterwiel als een gek. Helaas gaat de enorme luide uitlaat gewoon tegenstaan en heb daar een akra tweedehands op gevonden. Mijn indruk daarvan is maar matig zowel prestaties als geluid is bijna identiek als orgineel, dat noemen ze namelijk ook 'gehomologeerd' . (In zijn 2 nu met vol aan het gas draaien met geluk vanaf 4500tpm tilt hij zijn voorwiel pas op) Maar ik denk dat de kathalisator een hoop lage toeren power tegenhoud die wil ik eruit halen.

Ben wel benieuwd naar een flash voor de 900 op zich.
 
Wel leuk maar hier zie ik echt niks geen verschil aan dat moet je ervaren. Meer vermogen heeft echter bijna een nadeel voor de geometrie van deze machine, het moet vooral bruikbaar op de weg kunnen komen. Na van 3 naar 4 met 170km/u komt hij nog los als je op het goede moment schakelt. Ik vind hem zelf steeds beter rijden, het kan gewenning zijn maar volgens mij rijd hij steeds minder hakkerig in lage toeren.
 
Ik ben bij deze video vooral afgegaan op de uitspraken van de bereider. Deze geeft aan dat de ecu flash een enorme verbetering brengt. (Smoother throttle)
Is ook het enige dat ik verbeterd wil zien.
Misschien moet ik eerst maar eens 1500km rijden en kijken ofchet vanzelf beter wordt.
 
Het zal komen omdat ik hiervoor een dikke tweecilinder (KTM 990 SMT)had die - als we het toch over gasrespons hebben - bepaald niet soepel was :+

Ik vind de XSR daarmee vergeleken zijdezacht ;)

Van de week bij Pajic in Gendringen geweest en de standaard pot+ demper laten vervangen door een Akra. Het naaimachinegeluid nu vervangen door een prachtige donkere brom, zonder dat het al te opvallend is.
Al een paar honderd kilometer daarna ermee gereden, en (voor mij)geen merkbaar verschil in rijden / prestaties.
Zal van de week wel een paar foto'tjes plaatsen van het resultaat.
 
De nieuwe demper geplaatst door Mile Pajic:

Vóór:
360.jpg


Tijdens:
360.jpg



Ná:

360.jpg


360.jpg
 
Tip:
Zwart plastic bovenkant van de tank krast snel.
Een simpele oplossing is zelfklevende beschermfolie van 3M. Onopvallend, goedkoop en eenvoudig te vervangen.
Naar mijn idee mooier dan alle beschikbare tankpads.
 
Nu ruim een maand in bezit en bevalt erg goed zuinig fijn motor karakter echter contactslot zit niet handig en weinig ruimte om iets onder de buddy te leggen.
 
Hoe loopt hij ermee? Leuk geluid zeker?


De eerste (schatting) 40-50 km onderin wat 'kortademig'/ hortend-en-stotend, maar daarna als een zonnetje. Vermoed dat het motormanagement die tijd nodig heeft gehad om eraan te wennen.(althans...dat maak ik mezelf wijs)
Ben er inmiddels al twee keer mee de kleine bergjes (Eifel + Lux) mee in geweest. Mooie roffel, geen merkbare dipjes en alleen bij snel gas terug wat geplof zonder dat het hinderlijk is.
Een mooie donkere brom met de db-killer erin. Stuk zonder gereden maar daar werd ik zelf gek van :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan