Klein gaatje in dynamodeksel lekt

Racer88

MF veteraan
29 sep 2006
4.881
1
Vld
Hi,

Mijn motor heeft wat valschade op de dynamodeksel. Er zaten, volgens mij, gelaste proppen oid op die er niet mooi uitzagen. Nu wilde ik deze wat gladder schuren en het deksel opnieuw spuiten. Helaas heb ik net iets te ver door geschuurd, want een dag na het schuren zag ik dat er zit een klein druppeltje olie begon te vormen bij een heel klein gaatje.

Met wat zou ik dit op kunnen vullen? Ik heb geen lasapparaat en kan ook niet lassen.

Heb zitten kijken naar een kneedbaar metaal of titanium. Ik heb verder ook geen idee hoe heet dat deksel wordt en of dat soort middelen dan ook wel blijven plakken/zitten.

Wie kan mij op weg helpen?
 
Het is het standaard dynamodeksel van een gsxr 600 k4

Ik denk dat het aluminium is, maar weet het niet zeker.

Om het lekken te stoppen heb ik er nu even tijdelijk kneedbaar epoxy opgedaan, maar dat zal denk ik niet houden als het warm wordt.

Het gaatje is overigen 1 bij 1 milimeter
 
Laatst bewerkt:
Het is het standaard dynamodeksel van een gsxr 600 k4

Ik denk dat het aluminium is, maar weet het niet zeker.

Om het lekken te stoppen heb ik er nu even tijdelijk kneedbaar epoxy opgedaan, maar dat zal denk ik niet houden als het warm wordt.

Het gaatje is overigen 1 bij 1 milimeter
Als je dat op de juiste manier hebt geplaatst, blijft dat gewoon zitten.
 
Na het met 2 componenten kneedbaar epoxy te hebben gedicht heb ik nu pas een rondje gemaakt. Helaas wordt het materiaal toch te zacht en lekt langzaam weer.

Het epoxy dat ik eerste keer voor nood gebruikt heb is niet voor metaal trouwens, is voor gaten in muren e.d.

Volgende poging is met kneedbaar metaal voor hoge temperaturen oid
 
Laatst bewerkt:
Na het met 2 componenten kneedbaar epoxy te hebben gedicht heb ik nu pas een rondje gemaakt. Helaas wordt het materiaal toch te zacht en lekt langzaam weer.

Het epoxy dat ik eerste keer voor nood gebruikt heb is niet voor metaal trouwens, is voor gaten in muren e.d.

Volgende poging is met kneedbaar metaal voor hoge temperaturen oid

_O- _O-


Ik heb speciaal alu kneed spul ervoor.Zou dat enkel gebruiken voor noodgevallen.

Koop gewoon op Marktplaats of Ebay een goed gebruikte. :t
 
Na het met 2 componenten kneedbaar epoxy te hebben gedicht heb ik nu pas een rondje gemaakt. Helaas wordt het materiaal toch te zacht en lekt langzaam weer.

Het epoxy dat ik eerste keer voor nood gebruikt heb is niet voor metaal trouwens, is voor gaten in muren e.d.

Volgende poging is met kneedbaar metaal voor hoge temperaturen oid
Epoxy repair van Griffon, bij de bouwmarkt
 
Als ik zo vlug even kijk op het internet kosten die dynamodeksels ook niet een fortuin. Zie hier en hier.
Naar mijn mening kun je hem dan beter vervangen ipv proberen te 'lijmen'.
Precies ook wat Willem zegt, dat kneedbaar alu lijkt me meer wat voor echte noodgevallen.
 
Ik heb een hoop jaren geleden kneed metaal grkocht van griffon of bison. Ruim 2 jaar mee rond gereden, nooit gaan lekken. Goed spul moet ik zeggen :9
Inmiddels heb ik het gewoon laten lassen en bijgewerkt :D
 
Vind rond de 100 euro veel geld. Daar doe ik liever wat onderhoud voor (iedereen heeft zijn eigen portomonnee natuurlijk). Het lekte verder zo minimaal dat ik het dus ook zonde vindt. Maar heb nu idd kneedmetaal van Bison erop dat is echt keihard geworden en voorlopig lekt het ook niet meer. :) voorzichtig beetje bijschuren en hittebestendige verf die ik nog heb erop. Mocht het ooit weer gaan lekken, dan zal ik er toch aan moeten geloven om een nieuwe te kopen, maar denk niet dat dit nog snel gaat lekken :).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan