Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

18 mm rise lijkt mij een heel eind het originele.
Ik heb deze. Ik gok op 50 mm rise (hart-op-hart) , dus het ziet er nog wel een beetje origineel uit.
Is een Tommaselli stuur. Als je het nummertje wilt weten zoek ik het even op.[afbeelding]

Ja wil ik wel. Dat ziet er al beter uit. Ik kom uit op een 18 CM rise. Meet gewoon vanaf de onderkant van het stuur tot bovenkant. Ik weet niet of ik dit goed doe btw.
 
18 mm was een typo, moest 18 cm zijn natuurlijk.
Het stuur op de eerste foto is de Tommaselli 023200121E0.
De '0' zijn nullen. De rise is zo'n 5 cm.
De originele buisstuur van de SV650N lijkt er als twee druppels water op, en die vind je ook nog wel eens op MP.
Het scheelt al enorm veel in zitpositie tov de originele hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Ja wil ik wel. Dat ziet er al beter uit. Ik kom uit op een 18 CM rise. Meet gewoon vanaf de onderkant van het stuur tot bovenkant. Ik weet niet of ik dit goed doe btw.


Ik zal morgen even kijken ik heb nog een tomaselli liggen(nieuw) een halfhoge. plaats hier wel een fotootje ,o.k?
 
Geen tomaselli ,maar wel nieuw 71 cm breed ,5 cm omhoog.zo van t schap ;)

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ben een tijdje geleden weer thuis gekomen van de Z-dag bij Nol, wat een prachtige Zed's bij elkaar zeg, :} Was er al om 11.15, en om 12.15 weer vertrokken naar huis, heb Roger helaas gemist, was er nog niet toen ik kwam, maar zag zijn Z1000 wel staan vlak voor ik vertrok... :X
Eerst wat foto's die ik gemaakt heb, ook van de grotere broers van de Z650.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

Ben goed geslaagd bij Willem, allerlei onderdelen gekocht die ik miste, maak zo wel een foto ervan. En een parts catalogus voor de Z650B, die werd afgegeven bij Willem, die zou er wel iemand blij mee kunnen maken zei ie, dat was ik dus, *O* Kreeg ik voor niks mee, topkerel!

Groeten, Coert :W
 
Laatst bewerkt:
full

De spullen die ik bij Willem gekocht heb en het boekje dat ik voor niks kreeg.
:)
 
Zeker weten, en heerlijk weer erbij!
Zit nu tevreden met een biertje onder het zonnescherm in de tuin te genieten :P .
Fijne dag, :t
 
om 11.15, en om 12.15 weer vertrokken naar huis, heb Roger helaas gemist, was er nog niet toen ik kwam, maar zag zijn Z1000 wel staan vlak voor ik vertrok... :X
Eerst wat foto's die ik gemaakt heb, ook van de grotere broers van de Z650.
Jammer dat het weer niet gelukt is elkaar te treffen. Waarschijnlijk was ik net even binnen dan of zo. Echt heel druk was het niet en is het ook niet meer geweest, dus wel bijzonder dat we elkaar niet hebben gespot. Ik heb tot 14:30 gewacht, maar toen had ik de hoop opgegeven en ben ik maar afgedropen. Maar je hebt mooie spullen gescoord inderdaad. Succes met de wederopbouw verder. Volgende keer beter. Gaat dat dan de zomer-meet-and-greet met de SV's worden ???
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook jammer Roger...Ik heb een hele tijd bij Willem gestaan, onderdelen uitzoeken en kletsen.
Heb je Z1000 goed staan te bekijken, maar dat stuurtje wat ik bij me had zou niet gepast hebben zag ik wel, te weinig ruimte tussen het middenstuk voor je tellers.
Even goed een fijn weekend! :)

Dat zou goed kunnen Roger, alleen weet ik niet wanneer de meeting van de SV's is nog, jij wel?
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook jammer Roger...Ik heb een hele tijd bij Willem gestaan, onderdelen uitzoeken en kletsen.
Heb je Z1000 goed staan te bekijken, maar dat stuurtje wat ik bij me had zou niet gepast hebben zag ik wel, te weinig ruimte tussen het middenstuk voor je tellers.
Even goed een fijn weekend! :)
Volgende keer beter.
Een mooi passend stuur uit een geheel loop ik wel een keer tegenaan.
Ik heb jouw airco wel benijd. Thermisch lekker was het niet echt te noemen in en op de motor. 8-)
CheerZ :t
 
Laatst bewerkt:
Het was een mooie dag, veel mensen gesproken maar ook niet aan iedereen toegekomen je komt soms niet weg als de verhalen los komen. :t
 
Het was een mooie dag, veel mensen gesproken maar ook niet aan iedereen toegekomen je komt soms niet weg als de verhalen los komen. :t

Dat is zo, ik heb jou ook gezien, met je mooie Z900, je had die witte Arai RX7GP toch? Zag er Rob op staan ipv Arai.
Was een prima dagje! :t
 
Even ter correctie Roger het is nog steeds een z650 en geen z750
Helaas heb ik je dit jaar niet getroffen bij Nol bikker, ben wel geweest maar was er pas rond twee uur
Goed dat je de link hebt geplaatst naar mijn project roger maar jammer voor jou zit er niet meer het oir contact slot op hahaha al maakt dat niet zo veel uit denk ik. We moeten toch eens een keer iets afspreken zo dat jij je eerste zee een keer kan bekijken
Mooi dat je dit topic hebt gestart, Coert.

Zoals beloofd bijgaand mijn eerste Z.
Hangt nog altijd bij mij aan de muur, naast mijn huidige iets grotere Z ;)[afbeelding]

De Z650 is nu van Ron vdS en inmiddels ge-upgrade naar Z750 zoals in restauratie kawasaki z650 b2 is te leven en te zien.
Mijn eerste gemotoriseerde tweewieler heb ik vorig jaar nog mogen zien op de Zed-dag bij Nol Bikker.

Ron zelf heb ik helaas niet getroffen op de meeting. Mogelijk dit jaar.
Ik heb nog een sleuteltje van zijn motor, dus als ik zijn motor even start als ik 'm de volgende keer zie staan zal ik Ron vrij snel ontmoeten, denk ik ;)
Het sleuteltje (de originele) mag ie hebben.

Succes met de Z650 en met het topic!
 
Ga dit topic zeker volgen coert
Leuk dat er weer een enthousiaste z650 bezitter is die de moeite neemt zijn ervaringen te delen.
Als je op de link klikt die Roger sv ge plaats heeft kun je bekijken hoe ik de b2 heb aangepakt.
Heb ook nog een c3.

Er is ook een ander forum voor z 650 bezitters die link stuur ik je wel
 
Even ter correctie Roger het is nog steeds een z650 en geen z750
Helaas heb ik je dit jaar niet getroffen bij Nol bikker, ben wel geweest maar was er pas rond twee uur
Goed dat je de link hebt geplaatst naar mijn project roger maar jammer voor jou zit er niet meer het oir contact slot op hahaha al maakt dat niet zo veel uit denk ik. We moeten toch eens een keer iets afspreken zo dat jij je eerste zee een keer kan bekijken
O, ik dacht begrepen te hebben dat je er een cilinderblok en kop van een 750 op had gezet. Verkeerd begrepen of onthouden dan, of het is iemand anders geweest. Dat laatste doen we een keer. Voor de volgende meeting een concrete tijd afspreken misschien ;). Zedze allemaal!!
 
Ga dit topic zeker volgen coert
Leuk dat er weer een enthousiaste z650 bezitter is die de moeite neemt zijn ervaringen te delen.
Als je op de link klikt die Roger sv ge plaats heeft kun je bekijken hoe ik de b2 heb aangepakt.
Heb ook nog een c3.

Er is ook een ander forum voor z 650 bezitters die link stuur ik je wel

Leuk dat je het ook volgt Ron, heb je topic al voor een stuk doorgenomen.

Ik ben op internet wel z650.proboards.com tegen gekomen, bedoel je die misschien?
Groeten, Coert, :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan