Kwastert aan de TRX 850!

Het inductie relais in binnen. En het blijkt dat ik zelf ook wel als bobine kan dienen. :o

KLIK

Maar wat me tegenvalt is de starttijd, 1,5 seconde.
Ik betwijfel of dat lang genoeg is om de meter benzineslang tussen de pomp en de carburateurs en de vlotterbakken vol te pompen. De ervaring bij de XJ leert dat daar soms, bij warm weer en na een week stilstand toch wel 8 tot 10 seconden over heen kunnen gaan voordat de pomp op druk afslaat.

Wat zou er op tegen zijn om de pomp ook rechtstreeks met de plus draad bij op de startknop aan te sluiten. Zodat bij starten altijd de pomp loopt?

Of om zelfs het toch al het aanwezige tijdschakelrelais (€8) te gebruiken. Deze via het contact aan te sluiten en dan de pomp een 10 seconden te laten lopen?
 
Start signaal naar de startmotor kun je toch ook gebruiken naar een relai met overname contact.
Zoals ieder krachtstroom aangedreven motor word aan gezet
 
Nou, ik heb van het elektra gebeuren maar vast een prefab setje gemaakt. Dat is een gepruts met die draadjes, en ik weet van mezelf dat wanneer ik het span aan het opbouwen ben ik daar toch het geduld niet voor heb O-)
De verlichting en knipperlichten heb ik van voldoende draad voorzien. Ook is er voorzien in een 12 volt stopcontactje voor in de bagageruimte. En de draad tussen box en motor is een 13-aderige aanhangerkabel, en die ga ik binnenkort al maar vast aansluiten op de draadboom van de TRX.

full



Ik heb het inductie relais ook in de box gelijmd, net als de wago klemmen. Ik heb nu transparante klemmen, die werken nog fijnen dan die welke in de RX1 zitten.

Ik ga nog een tuimelschakelaar op de TRX plaatsen waarmee ik het inductie relais kan overbruggen. Voor het geval dat de pomp langer werk heeft om de carbs te vullen, en als test mogelijkheid. Het is een push-off-push schakelaar, dus vergeten uit te zetten is niet mogelijk O-)

full
 
Laatst bewerkt:
De klemmen kun je ook in 5 voudige krijgen let je ook op de draad dikte en de zekeringen voor de massa kun je ook een aaardrail gebruiken
Het is voor mij een heel stuk rijden anders kwam ik je helpen
Nou, ik heb van het elektra gebeuren maar vast een prefab setje gemaakt. Dat is een gepruts met die draadjes, en ik weet van mezelf dat wanneer ik het span aan het opbouwen ben ik daar toch het geduld niet voor heb O-)
De verlichting en knipperlichten heb ik van voldoende draad voorzien. Ook is er voorzien in een 12 volt stopcontactje voor in de bagageruimte. En de draad tussen box en motor is een 13-aderige aanhangerkabel, en die ga ik binnenkort al maar vast aansluiten op de draadboom van de TRX.

[afbeelding]


Ik heb het inductie relais ook in de box gelijmd, net als de wago klemmen. Ik heb nu transparante klemmen, die werken nog fijnen dan die welke in de RX1 zitten.

Ik ga nog een tuimelschakelaar op de TRX plaatsen waarmee ik het inductie relais kan overbruggen. Voor het geval dat de pomp langer werk heeft om de carbs te vullen, en als test mogelijkheid. Het is een push-off-push schakelaar, dus vergeten uit te zetten is niet mogelijk O-)

[afbeelding]
 
De klemmen kun je ook in 5 voudige krijgen let je ook op de draad dikte en de zekeringen voor de massa kun je ook een aaardrail gebruiken
Het is voor mij een heel stuk rijden anders kwam ik je helpen

Als je heeeeeeeeel goed kijkt zie je dat de massa en nummers 1 en 2 inderdaad 5-voudige klemmen zijn. En voor de massaverbindingen zou ik een aardrail kunnen gebruiken. Of kroonsteentjes. Lasdoppen. Tyrips met plakband. Maar ik heb er voor gekozen om er ook wagoklemmen voor te gebruiken.

Zekeringen zijn wat mij betreft overbodig. Ik doe feitelijk niks anders dan de draadjes tussen de betaande lampjes wat verlengen en een benzinepomp toevoegen. Dus waarom moet daar nu weer een extra zekering tussen. Want ik ga wel verbindingen ná de originele Yamah zekeringen leggen natuurlijk ;) Extra zekeringen: Alleen maar kans op extra storingen.

En wat is een eind rijden. Het is van daar naar hier net zo ver als van hier naar daar O-)

Ik snap wel dat je graag wilt helpen aan het opbouwen van de TRX. Wie wil dat nu niet........


:+
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb ik net het idee van de Wago klemmen van je gejat ga je het nog mooier maken! Dit is voor een normaal mens toch niet bij te houden?
 
ziet er weer doordacht uit. netjes. hoe gaat het met jullie voorwielophanging? ben zeer benieuwd hoe jullie die uitdaging gaan aanpakken.
 
Zo, das lang geleden dat hier wat gebeurde! Dat heeft allerlei redenen, vooral het ontbreken van tijd O-)

Maar er zijn alweer plannen. Natuurlijk het ombouwen van het span, maar de TRX staat in Vasse en op het moment kan ik er niks aan doen. En ook Erwin heeft diverse beslommeringen, dus hebben we gewoon wat meer geduld.

Toen ik laatst met Ehe en Slijptol rondje Sauerland, Westerwald en EGT gedaan heb, kwam ik er achter dat een wat kleiner bagagevak ook best handig is. Telefoon, oordoppen, portemonee of een krentebol, voor dat soort zaken. En ik had al wel eens bij Ehe naar de tank van de Goldwing gekeken. Die had daar een opbergvakje. Voor van alles en nog wat.

En omdat de benzine bij de TRX toch niet in de tank komt, maar in de bak tank, heb ik wel ruimte. Tot zover het idee! Nu de uitwerking nog.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan