ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

BTW:
Zijn er nog mensen hier die kunnen fotoshoppen en dat met de zzr voor mij wil doen?

Zit er dus aan te denken om de voorvork te polijsten, maar ook een deel van het frame (het stuk frame onder de benzinetank aan beide kanten, tot aan de lasnaad schuin overdwars).
De motor heeft over het algemeen vrij neutrale kleuren en wil 'm een iets frissere/flitsende look geven!
Evt ook nog met witte wheelstriping erop geshopt, als het kan ;)
Hier een foto (van google gehaald, maar volgens mij is dit ook echt MIJN motor toen ie nog te koop stond bij de dealer xD)
160009230_1_big.jpg


Hier ziet bv. de voorvork er netjes uit, maar in werkelijkheid zit er wel wat aanslag op die ik er niet af kan poetsen.
 
Ik denk dat als je de verf eraf haalt en gaat polijsten, dat binnen no time je frame roestbruin/alluminiumcorrosiewit is in plaats van mooi zilver.


Overigens is die van mij weer de weg op met gereviseerde klauwen. Motortje rijdt een stuk makkelijker de garage uit nu!
 
Ik denk dat als je de verf eraf haalt en gaat polijsten, dat binnen no time je frame roestbruin/alluminiumcorrosiewit is in plaats van mooi zilver.


Overigens is die van mij weer de weg op met gereviseerde klauwen. Motortje rijdt een stuk makkelijker de garage uit nu!

Dat zal zo'n vaart toch niet lopen? Ik heb eens die beugels vd achter voetsteunen op mijn oude honda cbr125r eens kaalgeschuurd en met belgom behandeld, dat ging ook prima die 2 jaar dat ik erop reed. Ook nu wil ik het weer met belgom behandelen, wat ook een beschermlaag biedt.

Op dat stuk frame waar ik mogelijk wil polijsten is al een stuk verf weg, dus daarom overweeg ik meteen dat hele stuk te polijsten.
 
Lees al een tijd uit interesse mee. Heb 11 jaar kawa gereden, sinds november overgegaan naar Honda en Bmw.
Heb bij te koop nog diverse onderdelen gezet die nog in de schuur lagen.
Heb ook nog een grote bak met allerlei bevestiging mareriaal etc voor de knutselaars die nog iets origineels zoeken.
 
tekst +onderdeel nummers staan in de te koop folder.

Nee ik mis de kawa niet, rij nu een r1200s.
Een 100% ander gevoel dubbele cc / bijna dubbel koppel....
 
Hoi, ik ben op zoek naar wat advies. Ik heb een Suzuki gsx1100f. Die gebruik ik veel voor woonwerk en de langere ritten te maken met de vrouw achterop, koffersetje erbij en knallen maar. Ik ben nu aan het orienteren voor een opvolger voor de suzuki.
De wensen zijn:
-kofferset
-duo moet goed achterop kunnen(eis)
-een beetje bochten kunnen nemen
-genoeg power. Met volle bepakking met duo door de eifel lijkt me dat geen overbodige luxe.

Ik heb op verschillende motoren gereden en meestal als de duo een beetje comfortabel zit vind ik de motor te saai rijden en als ik de motor sportief genoeg vind rijden begint ze te klagen dat ze niet lekker achterop zit.
Ik heb nog nooit op een zzr1100 gereden, maar het lijkt me geschikte fiets.

De grote vraag is: zit een duo een beetje comfortabel achterop?

Verder zie ik de vraagprijzen nogal ver uit elkaar liggen, de goedkoopste is 600 met 69dkm voor een 1100 uit 97, maar ze durven ook 2250 te vragen voor eenzelfde motor uit 93 met 50dkm. Wat is de catch? 2250 is teveel, dat is duidelijk. Waar moet ik specifiek op letten bij de aankoop?
 
Ik kan je niet helpen met specifiek ZZR1100 dingen, maar ik zit er soms ook een beetje naar te kijken. Als de ZZR600 is afgeschreven is het wel een leuke upgrade.
Het prijsverschil zit hem vaak in hoe de motor er bij staat. Een goed onderhouden motor uit 93 met 50dkm is natuurlijk meer waard dan een slecht onderhouden motor uit 97. Vooral met wat oudere motoren kan dat nogal veel schelen.

Power lijkt me dat het wel goed moet komen. De ZZR1100 heeft meer vermogen beschikbaar dan de GSX1100f. Waarom gaat die weg eigenlijk?
 
Power lijkt me dat het wel goed moet komen. De ZZR1100 heeft meer vermogen beschikbaar dan de GSX1100f. Waarom gaat die weg eigenlijk?
Ik heb nog een motor, een aprilia Falco streetfighter waar ik al 3 jaar verliefd op ben. Mijn vrouw wilde ook graag mee met ritjes achterop, maar de falco is daar niet geschikt voor, zeker niet als je bepakking mee wilt nemen voor een lang weekend eifel oid. Maar de falco blijft! dus zei ze: 'dan koop je er toch een motor bij om uit te proberen of we het wel leuk vinden?' Ze had het nog niet uitgesproken of de gsx stond voor de deur.(ze zou zich maar bedenken toch?)
Ik heb voor 600 euro een gsx met zijschade gekocht, 39000km en goed onderhouden. Dat uitproberen zijn we nu wel klaar mee, daarom ben ik op zoek naar een motor voor iemand met een duo en nu een iets nieuwere en geen schade. Het budget is nog wel wat beperkt, dus kwam de zzr als optie boven drijven.
 
Laatst bewerkt:
Ja, de 1100 is volgens mij wel een van de betere budget reiskanonnen. Staan er volgens mij genoeg te koop, en of de vrouw het zadel comfortabel genoeg vind kan ze alleen zelf vertellen. Ik zou zeggen, ga er gewoon lekker mee rijden en dan zie je het zo.
 
Heb volgens mij veel goede verhalen gehoord over de 1100. Geschikt voor duo, genoeg comfort en power etc
Evt nog naar de zzr1200 kijken? Is wel wat duurder
Ik zou iig de 1100 proefrijden want die schijnt aan al je eisen te voldoen!
 
Ik heb nog een motor, een aprilia Falco streetfighter waar ik al 3 jaar verliefd op ben. Mijn vrouw wilde ook graag mee met ritjes achterop, maar de falco is daar niet geschikt voor, zeker niet als je bepakking mee wilt nemen voor een lang weekend eifel oid. Maar de falco blijft! dus zei ze: 'dan koop je er toch een motor bij om uit te proberen of we het wel leuk vinden?' Ze had het nog niet uitgesproken of de gsx stond voor de deur.(ze zou zich maar bedenken toch?)
Ik heb voor 600 euro een gsx met zijschade gekocht, 39000km en goed onderhouden. Dat uitproberen zijn we nu wel klaar mee, daarom ben ik op zoek naar een motor voor iemand met een duo en nu een iets nieuwere en geen schade. Het budget is nog wel wat beperkt, dus kwam de zzr als optie boven drijven.
wat mag het kosten? want als je duo goed wilt rijden en bagage mee dan zou ik voor een dl650 vstrom gaan. super stuurfietsen, mooi licht en zit super voor beide personen.
 
wat mag het kosten? want als je duo goed wilt rijden en bagage mee dan zou ik voor een dl650 vstrom gaan. super stuurfietsen, mooi licht en zit super voor beide personen.
Ik heb op een dl650 gereden en ik vond hem wel een beetje saai rijden, maar dat komt misschien omdat ik hem met mijn falco vergeleek met 120pk. Bovendien heb ik een kleine lichamelijke beperking waardoor ik niet makkelijk op een hoge motor kan stappen, vandaar eigenlijk dat de zzr in beeld kwam. Budget is altijd een Dingetje bij mij, ik denk rond 1500, maar koop net zo lief een motor voor 500 met een defect, lekker ff sleutelen en weer rijden. Ik denk dat ik er maar eens op ga testrijden eerdaags.
 
Als nieuweling hier op het forum (al wel een voorstel post gemaakt) wil ik graag een beroep doen op jullie hulp.

Na jaren niet meer gereden te hebben heb ik vorig jaar weer een '93-er ZZR600 gekocht, om weer mee te beginnen en dan verder te zien.

Door wissel van baan en een verhuizing als gevolg hiervan heeft het oude beestje maanden buiten gestaan met als gevolg dat tankdopslot niet meer open wou en contactslot er moeizaam op contact te krijgen is.

Via Aliexpress spareparts gekocht en tankdop(slot) ondertussen met succes vervangen.
Bij mijn poging te beginnen aan het vervangen van het contactslot en de kroonplaat los te halen gelijk al een inbusbout kapot gedraaid en dus niet verder kunnen gaan.

Ben zelf niet de handigste en beschik waarschijnlijk ook niet over het juiste gereedschap dus de vraag aan jullie, wie kan en wil me hier mee helpen dit voor elkaar te krijgen? Zoals al gezegd, het nieuwe contactslot heb ik al. Gaat dus nu om het loshalen van de handel, slot vervangen en weer monteren.

Ik woon zelf in Helmond dus als je een beetje in de buurt woont zou dat fijn zijn. Grotere afstand hoeft ook niet perse een probleem te zijn, dan moet ik er een leuk dagje toeren van maken.

Ik zie jullie reactie's graag tegemoet.
 
GeJee, stuur even PB. Ik woon ook in Helmond en heb hier het werkplaatshandboek liggen van de ZZR600. Ik wil wel even een avondje mee helpen.
 
Iemans heel toevallig een platgereden/sloop 1100 met goed blok staan? En niet al te veel km (50k max preferabel).

De 10 heeft weer een donorblok nodig :+
 
Als nieuweling hier op het forum (al wel een voorstel post gemaakt) wil ik graag een beroep doen op jullie hulp.

Na jaren niet meer gereden te hebben heb ik vorig jaar weer een '93-er ZZR600 gekocht, om weer mee te beginnen en dan verder te zien.

Door wissel van baan en een verhuizing als gevolg hiervan heeft het oude beestje maanden buiten gestaan met als gevolg dat tankdopslot niet meer open wou en contactslot er moeizaam op contact te krijgen is.

Via Aliexpress spareparts gekocht en tankdop(slot) ondertussen met succes vervangen.
Bij mijn poging te beginnen aan het vervangen van het contactslot en de kroonplaat los te halen gelijk al een inbusbout kapot gedraaid en dus niet verder kunnen gaan.

Ben zelf niet de handigste en beschik waarschijnlijk ook niet over het juiste gereedschap dus de vraag aan jullie, wie kan en wil me hier mee helpen dit voor elkaar te krijgen? Zoals al gezegd, het nieuwe contactslot heb ik al. Gaat dus nu om het loshalen van de handel, slot vervangen en weer monteren.

Ik woon zelf in Helmond dus als je een beetje in de buurt woont zou dat fijn zijn. Grotere afstand hoeft ook niet perse een probleem te zijn, dan moet ik er een leuk dagje toeren van maken.

Ik zie jullie reactie's graag tegemoet.
Ondertussen weer een superfijn contactslotje in mijn ZZR600, dankzij alle tijd en inspanning van forumlid Clank. Kan nu weer met een gerust hart een stuk gaan toeren en dan de motor stallen zonder bang te hoeven zijn hem dan niet meer op contact te kunnen krijgen.

Beloning in de vorm van een kratje Hertog Jan komt er aan.
 
En mocht iemand er zelf mee aan de slag gaan:

Als de motor niet start met het nieuwe contactslot, moet er nog een 100 ohm weerstand tussen de grijze draad. Dan doet ie het een heel stuk beter.

Kratje Hertog zie ik wel verschijnen!
 
Hoi mannen/vrouwen,

Ik heb een ZZR1100 "92 gekocht en ja, er zit een oliemodificatie op om het derde bigend van extra olie te voorzien.

Nu wil ik daar eigenlijk een setje givi koffers tegen aan zetten, maar weet iemand of die beugels überhaupt nog te koop zijn?

Gr.

Update:koffer/bagagerek bij roukama gekocht. Nu nog een set koffer.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag mijn eigen landrecord verbroken met de ZZR600.

Ik was toch in Duitsland en moest naar huis. Zo'n 200 km rijden. Zolang de snelweg vrij was het gas open getrokken in de 6e versnelling. Precies 200km/h op de gps gehad (220km/h op de teller). Daarna moest het gas weer dicht, er was verkeer te zien in de verte.

Verder de hele rit naar huis gewoon flink doorgereden waar het kon. Kruissnelheid op 180, sommige stukken wat langzamer vanwege werkzaamheden of overig verkeer.

Toen ik thuis kwam even getankt om het verbruik te meten: 1 liter voor 19 km. Vind ik totaal niet slecht!


Wél moet ik erbij zeggen dat 200 wel echt achterlijk hard gaat. Helemaal als je het op de motor aan het doen bent.
 
Hallo,

Heeft iemand nog een werkplaatsboek van een ZZR 1100 liggen die niet gebruikt wordt?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan