Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Ah, dat zijn de kosten dus niet.. Alleen als dan blijkt dat niet goed loopt wordt het natuurlijk duurder.. Wat kwam er bij jou uit?

Zoals in een eerder bericht geschreven, kwam er bij mij uit dat mijn motor ietswat armer loopt als ik minder gas geef dan ongeveer een kwart. Maar nog binnen de tolerantie! Bij meer dan kwart gas rijd ie perfect en met volgas zelfs aan de rijkere kant. Onder het rijden merk ik ook vrijwel niets van het feit dat de catalysator weg is (geen onrustig lopen e.d.).

Het advies wat ik kreeg was niet afstellen. Dan gaat ook je lambda-sonde eruit en rijd ie enkel nog op de mapping. Wat opzich geen punt is, tenzij je de bergen in Italie in gaat! Hoog in de bergen = minder zuurstof in de lucht en zonder lambda-sonde merkt de motor dat niet meer.

Een powercommander kost zo uit mijn hoofd 350 euro ongeveer. Afstellen zal je rond de 150 euro kosten.

Vandaar dat ik mijne niet heb laten afstellen!
 
Zoals in een eerder bericht geschreven, kwam er bij mij uit dat mijn motor ietswat armer loopt als ik minder gas geef dan ongeveer een kwart. Maar nog binnen de tolerantie! Bij meer dan kwart gas rijd ie perfect en met volgas zelfs aan de rijkere kant. Onder het rijden merk ik ook vrijwel niets van het feit dat de catalysator weg is (geen onrustig lopen e.d.).

Het advies wat ik kreeg was niet afstellen. Dan gaat ook je lambda-sonde eruit en rijd ie enkel nog op de mapping. Wat opzich geen punt is, tenzij je de bergen in Italie in gaat! Hoog in de bergen = minder zuurstof in de lucht en zonder lambda-sonde merkt de motor dat niet meer.

Een powercommander kost zo uit mijn hoofd 350 euro ongeveer. Afstellen zal je rond de 150 euro kosten.

Vandaar dat ik mijne niet heb laten afstellen!

En als je toch bezig bent kun je nog een ander luchtfilter toepassen, misschien nog een luchtfilterbehuizingmod als je wilt. En daarna afstellen, anders blijf je bezig.
 
@ woody,
thanks voor je reactie:-)

Rempomp van welk type bedoel jij
zx10r of zx6?

Een mooie Brembo rempomp. Kost rond de €200 dacht ik (type moet ik ff nazoeken mocjt je dat willen weten). En idd zoals -TimP- juist opmerkte, staalomvlochten remleidingen.
 
Bedankt voor de update -Timp- ik hoor graag je bevinding.


Nou de cat vervanger zit er onder.

Hij was op een paar kleine puntjes na plug en play. De gaten waar de dempers in gaan zijn iets te krap. Dit is op te lossen door ze wat verder naar buiten te zetten. Ook moest ik een gat iets omboren voor de ophanging van mijn demper. Schijnt dat de z1000, waar deze cat ook voor bedoelt is, de dempers iets hoger heeft staan omdat er geen koffers op hoeven. Bij de z1000 zou je hier dus geen last van moeten hebben.

Al met al prima te doen dus en het geluid is een heel stuk beter zo. Veel meer als een sport fiets, een stuk rauwer. *O*
 
Hoi, weet iemand of je er überhaupt verschillen te vinden zijn tussen de kawasaki z750 modellen tussen 2007 en 2010?

Tevens iemand een tip waar een bellypan te kopen?
 
Nou de cat vervanger zit er onder.

Hij was op een paar kleine puntjes na plug en play. De gaten waar de dempers in gaan zijn iets te krap. Dit is op te lossen door ze wat verder naar buiten te zetten. Ook moest ik een gat iets omboren voor de ophanging van mijn demper. Schijnt dat de z1000, waar deze cat ook voor bedoelt is, de dempers iets hoger heeft staan omdat er geen koffers op hoeven. Bij de z1000 zou je hier dus geen last van moeten hebben.

Al met al prima te doen dus en het geluid is een heel stuk beter zo. Veel meer als een sport fiets, een stuk rauwer. *O*

Oeh Nice! ga er ook een bestellen!
 
Laatst bewerkt:
En weer wat nieuwe rode accessoires. Ik kom aardig richting het eindresultaat zo :)

IMG_3837.jpg


IMG_3859.jpg


IMG_3847.jpg


IMG_3860.jpg


IMG_3864.jpg
 
Hoi, weet iemand of je er überhaupt verschillen te vinden zijn tussen de kawasaki z750 modellen tussen 2007 en 2010?

Tevens iemand een tip waar een bellypan te kopen?

Tussen 2007-2010 zullen hier en daar wat updates zitten. Exacte verschillen staan vast wel ergens vindbaar met google. Ik heb zo geen idee.

Voor een bellypan of spoiler, ook even googlen als je een winkel zoekt. Veel bieden ongespoten aan en soms ook met spuit werkzaamheden.
Ik zou marktplaats e.d. in de gaten houden voor zoiets.
 
Wie heeft er (HEL) staal omvlochten remleidingen op zijn z750 zonder abs (bouwjaar 07 of later)?
Ik heb mijn achterleiding binnen gekregen en ben even aan het uitzoeken of ik wel de goede leiding gekregen heb en of ik eventueel het houderbeugeltje op de achterbrug nog kan aanpassen.

Kan iemand eventueel foto's maken en plaatsen?
 
Ik had ze wel aan de voorzijde van mijn ex z750.. Achter niet, want dat remt toch voor geen meter.
 
Wie heeft er (HEL) staal omvlochten remleidingen op zijn z750 zonder abs (bouwjaar 07 of later)?
Ik heb mijn achterleiding binnen gekregen en ben even aan het uitzoeken of ik wel de goede leiding gekregen heb en of ik eventueel het houderbeugeltje op de achterbrug nog kan aanpassen.

Kan iemand eventueel foto's maken en plaatsen?
heb een 2005 weet niet hoeveel de achter kant verschilt.
kan anders wel even foto maken als je wil
 
Laatst bewerkt:
De meeste zijn boven de 8k en nieuwere bj met facelifte.
De andere zijn niet interessant genoeg
 
Laatst bewerkt:
8k euro.
Budget is 5,5 a 6,5. Ben ook opzoek naar de 2010 en lager model, de rest trekken mij niet aan qua looks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan