Ducati 848 aankoopadvies

Jasper92

Rookie
19 sep 2016
3
0
ERMELO
Beste leden,
-

Ik ben van plan om een Ducati 848 EVO aan te schaffen, nu is mijn oog gevallen op een 2012 EVO. Echter twijfel ik aan de motor.

Ten eerste:
- De motor is van 2012 en heeft 7.000km gelopen. De verkoper geeft aan dat de remschijven voor vervangen zijn voor "EBC Wave" remschijven omdat de originele OEM Ducati schijven eigenlijk de remkracht niet goed aankan en dat deze beter zijn. Hij geeft aan dat deze 230 euro per stuk waren. Ook vind hij dit mooier ogen dan de OEM schijven.
De factuur weet hij niet zeker of hij deze in bezit heeft, hierdoor is dit dus ook niet goed na te kijken.

Echter heb ik de remschijven nagekeken en ik kan alleen dezelfde vinden op Aliexpress en Ebay. (Gemiddeld 150 euro per set)https://nl.aliexpress.com/item/Fron...lgo_pvid=c7dacaa2-2a1b-498f-ab13-daa2e68e5c61.
Op MLM parts staan wel bijna dezelfde van EBC, echter zijn deze niet identiek. Het lijkt dus erg op namaak.

Ik heb een foto bijgevoegd, graag zou ik jullie mening hierover willen hebben.
[DOCLIB=1294207,585ea50d944da1c4f68f8042f7104111,83559,0,0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn inderdaad geen EBC schijven. Maar zo op het oog de bekende bami schijven. En zo aan de gelaserde tekst te zien (op het hart van de schijf) gekocht bij een nl toko die chinese schijven voorziet van een eigen logo.
EBC heeft (zoals je zelf ook aangeeft) wel schijven die er een klein beetje op lijken.

De originele schijven zijn trouwens meer dan prima.
En eerste modellen van de 848 heeft wel matige remklauwen (vond ik). Maar de EVO met M4 monoblocks remmen gewoon goed...apart verhaal. Lage km stand en dan de prima standaard (oem brembo) schijven vervangen voor chinese bamischijven. Wel weten hoeveel ze kosten maar factuurtje is spoorloos.
 
Laatst bewerkt:
Zeer zeker dat de schijven origineel van Brembo zijn. Uiteraard andere kwaliteit en remeigenschappen dan een after market setje Brembo schijven (oro, t-drive, sbk). Maar ik ben er vrij zeker van :+ Heb hier nog een aantal setjes originele liggen namelijk.
 
Ik heb het bericht inderdaad aangepast, ik zal kijken of ik de originele tekst terug kan zetten. De factuur heb ik wel ontvangen en dit komt van HQ parts vandaan, opzich is het niet verkeerd maar het komt inderdaad wel uit China maar zijn uitvoerig getest door Hqparts.
 
Ja het komt allemaal uit China natuurlijk. Ik ga morgen kijken en als de rest in orde is ga ik het overwegen (niet voor het bedrag wat in de advertentie staat). Desnoods vervang ik de remschijf voor OEM schijven later. Voor de rest is het onderhoud up to date (alle facturen aanwezig).
 
Terug
Bovenaan Onderaan