thermostaat x-city

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.109
9.267
Deventer
Waar vindt ik een thermostaat voor mijn x-city?
Vindt hem enkel bij cmsnl, voor 66.50 :o :o
Elders een betere (goedkoper) adresje?
Op www krijg ik helemaal geen hits.

Scoot werd nogal warm bij lekker weer, ik verdacht de waterpomp, maar daar bleek na demontage nix mis mee.
Toen de hele scoot uit elkaar om bij de thermostaat te komen, in een pannetje water, en blijft dicht, dader gevonden.

Kan ik de oude pakking van de water pomp gebruiken bij terug montage? of is dat vragen om ellende? Als dat lukt, kan de waterpomp retour, anders heb ik dus 30,-- euro betaald voor een pakking :( :( en de rest ongebruikt
 
Kwalitatief gelijkwaardige aftermarket vervangingsonderdelen bij motorfietsen zijn schaars als het niet om slijtagedelen gaat. Ik geef je dus weinig kans vwb een aftermarket thermostaat. Pakking van de waterpomp hergebruiken zou kunnen, als het een o-ring is die onbeschadigd en niet vervormd is. Als het echt een pakking is moet je die gewoon vervangen.
 
Dank je Tommy
Kan morgen nor ff een belletje doen naar diversen, vandaag besteld is zaterdag leveren, morgen bestellen ook, dus dat maakt geen verschil.

Valt me gewoon op dat ik ze echt nergens vindt.
 
X7 :t
Thermostaat 20,-- :+
Verzendkosten 20,-- :(

Maar nog steeds een stuk goedkoper :Y

En vooruit betalen of paypall creditcard :N :N

Ik heb een nieuwe te koop voor 2,- incl verzenden. Maar ja, enkel via paypal...

Wat is je complete eisenpakket? Dat helpt ons met tips geven :)

Lokale scooterbedrijf al benaderd, if dealer?
 
Hoi Martell,

Heb geen creditcard en geen paypall, mijn voorkeur is ideal, maar vooruit betalen kan/mag ook.
Vooruit naar D kost extra tijd, en levertijd bij hun is al 4 dagen, heb m'n scoot dagelijks nodig, dus da's lastig.

Mijn vaste garage bel ik morgen ff, maar dat had ik al geschreven. Hemelvaart waren ze dicht, heeft bellen niet zo'n zin.

Ga morgen een paar belletjes doen, en anders die van 65,--, het is dan maar zo.
Deventer <> Arnhem op de fiets is ook niet wat voor een week.
 
Gaat dat goed? Thermostaat huis heeft geen pakking, wordt afgedicht door rubber van thermostaat, denk dat hij er flink op gaat lekken. Of ik moet de thermostaat slopen en enkel de rubber ring plaatsen.
 
Rubber kon ik gewoon van de thermostaat halen,zonder te slopen ;)
Boel in elkaar gezet zonder thermostaat, vol met kvs (gechecked dat de waterpomp draait, ja!) ff stationar zonder dop, tot het eruit bubbelde. Alles dicht en kappen gemonteerd.
Testritje van ca 2 km door de stad, dat stationair stilstaan wordt hij wel erg snel veel te warm.

Wat nu, ik weet het niet meer.
 
Rubber kon ik gewoon van de thermostaat halen,zonder te slopen ;)
Boel in elkaar gezet zonder thermostaat, vol met kvs (gechecked dat de waterpomp draait, ja!) ff stationar zonder dop, tot het eruit bubbelde. Alles dicht en kappen gemonteerd.
Testritje van ca 2 km door de stad, dat stationair stilstaan wordt hij wel erg snel veel te warm.

Wat nu, ik weet het niet meer.

Als je zonder thermostaat rijdt, gaat je kvs altijd naar je radiator en zou je brommer dus kouder blijven: hij zal moeilijker op temperatuur komen. Heb je het nu dichtgemaakt, ipv open? Wordt je radiator wel warm? Zit je vuldop wel op het hoogste punt van je circuit? Er kan nog lucht in je radiator zitten als die hoger staat, dan zal je moeten ontluchten op dat punt (soms schroefje, anders slang even los).

Verder: motor afzetten bij t stoplicht ;)
 
Rubber kon ik gewoon van de thermostaat halen,zonder te slopen ;)
Boel in elkaar gezet zonder thermostaat, vol met kvs (gechecked dat de waterpomp draait, ja!) ff stationar zonder dop, tot het eruit bubbelde. Alles dicht en kappen gemonteerd.
Testritje van ca 2 km door de stad, dat stationair stilstaan wordt hij wel erg snel veel te warm.

Wat nu, ik weet het niet meer.

De ventilator slaat wel aan? Of zit die er niet op?
 
Als je zonder thermostaat rijdt, gaat je kvs altijd naar je radiator en zou je brommer dus kouder blijven: hij zal moeilijker op temperatuur komen. Heb je het nu dichtgemaakt, ipv open? Wordt je radiator wel warm? Zit je vuldop wel op het hoogste punt van je circuit? Er kan nog lucht in je radiator zitten als die hoger staat, dan zal je moeten ontluchten op dat punt (soms schroefje, anders slang even los).

Verder: motor afzetten bij t stoplicht ;)

Hohoho, meestal is het zo dat als je de thermostaat eruit laat dat alles door de radiateur gaat. Maar niet altijd. Er zijn ook fietsen (F800 om maar wat te noemen) waarbij, als je de thermostaat eruit haalt, de vloeistof niet meer door de radiateur stroomt omdat de thermostaat in de radiateur zelf zit en je bij het verwijderen gewoon een directe verbinding creërt tussen de aanvoerslang en de afvoerslang vd radiateur.

Aka, eerst koelsysteemdiagram bekijken, dan pas het advies geven 'dat je prima kan rijden zonder'.
 
Laatst bewerkt:
Net ff weer de boel uit elkaar gehaald.
Slang bij de thermostaat los, zat niet veel lucht in, slechts de helft van het systeem :$ :$ O-) (is een ander topic :$ :$ )
FF slang los (die dunne bovenop) tot er vloeistof uit kwam,en dan gauw erop. Systeem afgevuld,test rondje met kappen eraf,en dan stationair tot de fan aanslaat,temp blijft een half streepje boven de helft,mooi koel dus.
Eerst mijn zoon naar judo brengen,daarna de boel weer ff in elkaar zetten.
Kan ik morgen weer ww :] :] :]
 
Fijn dat het opgelost is Martin.
Kan je weer lekker rijden met iene scootert.
Alhoewel dat met deze hitte ook geen pretje is lijkt me.
Op dit soort dagen ben ik blij met miene airco in het koekblik.
Fijne werkweek en veilige kilometers gewenst.
Vr Gr Erwin
 
Heb geen wphb.
Boven op de thermostaat zit een klein slangetje,is aan het andere eind het hoogste punt,deze los gehad en gevuld tot kvs eruit kwam,heb er nu wel vertrouwen in, eerste keerin de haast (moest met vrouwlief weg) helemaal niet ontlucht,gewoon kvs in gekieperd(beetje dom)
 
Terug
Bovenaan Onderaan