Maximaal zichtbaar op de weg !

Ja... Want wie zijn de mensen die die tekst tot zich nemen? Precies die mensen die toch al op zitten te letten, oftewel die mensen voor wie die tekst niet nodig is.
 
Ik zie al wat het probleem was: je had geen tekst op je fluor :N
Oh en je gebruikte je voorrem nooit.


2 dagen in de regen op een platte kar van de berger/sloper in Litouwen.....
Die Pro-Lite's van EBC remden prima maar, net als de schijven op een LeMans, gauw "bruin"...





Je kunt ook een dikke claxon monteren
post-8974-0-61125800-1444121336.jpg




Of gele H4 opzetglaasje envia Ali een setje LEDs
dlrl4_zpsw6thbftj.jpg



dlrl5_zpscroghqdp.jpg
 
Als ze je koplamp al niet zien, wat kan er dan nog meer opvallen?
Een stroboscoop misschien?
 
We hebben daar in het verleden topic(s) over gehad waar we allerlei
suggesties gedaan hebben, met plaatjes en alles er bij.
Kan het alleen niet zo snel terugvinden.
 
Volgende tekst vind ik wel leuk, zelf bedacht:

"Zie je mij nu ? "
"2 tellen afstand houden a.u.b."
"Pas op! Ik rem voor zebrapaden"
"Geen afstand houden is niet zo fraai"
"Ik val op"
"Ben je cool ? Houd dan afstand !"
 
Volgende tekst vind ik wel leuk, zelf bedacht:

"Zie je mij nu ? "
"2 tellen afstand houden a.u.b."
"Pas op! Ik rem voor zebrapaden"
"Geen afstand houden is niet zo fraai"
"Ik val op"
"Ben je cool ? Houd dan afstand !"

Ben bang dat je geen volle zalen gaat trekken
 
Dan vind ik "Thx 4 seeing me" nog de beste.
Degene die me daadwerkelijk gezien hebben, zullen lachen en een goed gevoel hebben van: Ok, die dankjewel heb ik verdiend, want ik zag hem.
En degenen die het lezen, maar me niet gezien hebben, voelen zich misschien een heel klein beetje schuldig en zullen hopelijk wat beter opletten.

Het idee ontstond eigenlijk om de automobilisten alerter te maken op motards.
Ik begrijp de opmerking om er niets op te zetten, zodat ze niet afgeleid worden, maar uiteindelijk zijn degenen die het kunnen lezen de mensen die ik al gepasseerd ben. En dan kan een "awareness" berichtje geen kwaad, vind ik.
Het linkerhandje of -voetje gaat toch ook vaak omhoog hoor, om die mensen die netjes naar links gaan te bedanken.
 
Als motorpolitieagenten met de volledige discoinstallatie in werking over het hoofd gezien worden, dan zal een tekst op een fluohesje niet helpen, overigens, die tekst/tekening bedekt dan de fluo, dus ben je nog minder opvallend.
 
Hoe goedbedoeld al die acties in het verleden ook zijn geweest om onze zichtbaarheid als zwakkere verkeersdeelnemer te verbeteren (fluohesjes en/of -helmen, verlichting aan, verboden stroboscooplampjes, whatever).....
het heeft niet echt wat geholpen..; men kijkt gewoon niet goed of zoals mijn natuurkunde-docent het ooit zei:" je ziet wel maar registreert niet"
Er worden net zoveel zwart geklede verlichtingloze rijders aan-/platgereden als fluodragende verlichtingvoerenden..

Anticiperen blijft de beste oplossing, al zal je dat ook niet in elke situatie gaan redden; er blijven mensen ineens oversteken, afslaan of achteruit rijden zonder om zich heen te kijken..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan