Suzuki GS550E 1984 Anti Dive vork olie vervangen

Sweetlake

Rookie
26 mei 2017
5
0
Zoetermeer
Hallo, ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Suz GS550 uit 1984.
Mijn eerste project dit. Nu kom ik op een "dingetje" waar ik effe niet uitkom.
De vork is een zg. Anti Dive vork. Bij het vervangen van de remblokken en de keerringen in de vork, gelijk effe de vorkolie vervangen. De oude olie zat er waarschijnlijk nog in uit 1984 want zwart met klonten.
Maar....nergens kan ik terugvinden hoeveel olie er in moet. Wel een methode gevonden met meten en peilen maar mijn vork is van boven dicht.
In het boek dat ik heb staat een "normale" vork beschreven met de hoeveelheid olie, maar dus niet van een anti Dive vork.

Kan iemand mij vertellen hoeveel cc olie er in de vork moet?

Ja andere vork kan en het anti Dive verwijderen ook, maar ik laat het vooralsnog zitten.
 
Zou het wat uitmaken?
Het anti dive dingetjes is een klepje dat je demper dicht duwt als je remt. Ik zie geen volume verkleining of vergroting in het Suzuki anti duik systeem.
Ik zou er gewoon de standaard hoeveelheid ingooien voor die vorkdiameter.
 
Zou het wat uitmaken?
Het anti dive dingetjes is een klepje dat je demper dicht duwt als je remt. Ik zie geen volume verkleining of vergroting in het Suzuki anti duik systeem.
Ik zou er gewoon de standaard hoeveelheid ingooien voor die vorkdiameter.


Is toch echt een andere vork, ik hou de 223ml aan. Bedankt voor je reactie.
 
Omdat de bovenkant dicht is, als in geen opening, als in dicht/plat. Ja bijzonder, weet het..

Meer suzuki's van die bouwjaren hebben dat, er zit een ijzeren plug in met om die plug een D of O ring om af te dichten.
De ijzeren plug zit met een clipje vast in de vorkbuis.

Maak de bovenkant van die plug maar eens heel goed schoon, waarschijnlijk zie je dan een clipje zitten, de ijzeren pluggen gaan vaak vast zitten, sla er een keer met een drijver of stuk ijzeren as op met een hamer, als de plug dan "los" zit kun je de plug met een dop ofzo iets indrukken en de clip loswippen met een haakje of klein schroevendraaiertje.

*Ik neem dat het niet deze vork is?
Suzuki GS550ES3 1984 (E) USA (E03) FRONT DAMPER (MODEL F/G) - buy original FRONT DAMPER (MODEL F/G) spares online
Daarvan kun je de dop namelijk uitdraaien.

Groeten en succes ermee.
 
Meer suzuki's van die bouwjaren hebben dat, er zit een ijzeren plug in met om die plug een D of O ring om af te dichten.
De ijzeren plug zit met een clipje vast in de vorkbuis.

Maak de bovenkant van die plug maar eens heel goed schoon, waarschijnlijk zie je dan een clipje zitten, de ijzeren pluggen gaan vaak vast zitten, sla er een keer met een drijver of stuk ijzeren as op met een hamer, als de plug dan "los" zit kun je de plug met een dop ofzo iets indrukken en de clip loswippen met een haakje of klein schroevendraaiertje.

*Ik neem dat het niet deze vork is?
Suzuki GS550ES3 1984 (E) USA (E03) FRONT DAMPER (MODEL F/G) - buy original FRONT DAMPER (MODEL F/G) spares online
Daarvan kun je de dop namelijk uitdraaien.

Groeten en succes ermee.



Idd niet die vork. Bedankt voor je reacties, ik ga de boel goed schoonmaken en op zoek naar de de plug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan