[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Hoe zijn de carburateurs? Grondige schoonmaak is nooit verkeerd.

De carbs zijn uit elkaar gehaald en doorgespoten met remmreiniger dus voor zn doen is die wel schoon, uiteraard zit er nog wel afstelwerk in maar eerst een kloe voor de brainstormers onder ons.

Vandaag is de gs gestart zonder problemen, mn broertje heeft ermee gereden en hij gaat gewoon naar de 150 kmh zonder moeite, hij stotterd niet en heeft ook geen last van een slippende koppeling(was al bekent maar raar dat dat ook af en toe is). Dit gaf ons wel hoop voor de gs en gaat er toch wel wat meer onderhoud voor gegeven worden. -edit- er word standaard op PRI gereden juist omdat de benzine kraan niet 100 is.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat de MFMM pas is geweest, maar komen gs500 rijders af en toe eens samen om een ritje te maken en naar elkaars gsje kijken?
 
Ik weet dat de MFMM pas is geweest, maar komen gs500 rijders af en toe eens samen om een ritje te maken en naar elkaars gsje kijken?

Als ik de OP mag geloven dan gebeurde dat vroeger wel.
De afstand is wel killing voor zoiets maar je bent natuurlijk altijd welkom in Groningen :+
 
Laatst bewerkt:
Veenendaal ligt mooi in het midden :+

Ik weet het, ik baal er nog steeds van :/. Als er een paar man d'rbij komen ben ik zeker bereid om 200km te rijden.

Heb eergisteren nog 265km aan 1 stuk gereden, had het wel weer opnieuw kunnen doen na een uurtje rust. ik kreeg al zitpijn na 30 km :X
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, ik baal er nog steeds van :/. Als er een paar man d'rbij komen ben ik zeker bereid om 200km te rijden.

Heb eergisteren nog 265km aan 1 stuk gereden, had het wel weer opnieuw kunnen doen na een uurtje rust. ik kreeg al zitpijn na 30 km :X

Over een paar maand de september meeting toch?
 
Ik weet het, ik baal er nog steeds van :/. Als er een paar man d'rbij komen ben ik zeker bereid om 200km te rijden.

Heb eergisteren nog 265km aan 1 stuk gereden, had het wel weer opnieuw kunnen doen na een uurtje rust. ik kreeg al zitpijn na 30 km :X

200km aan een stuk door aan het gas hangen is volgens mij op geen enkele motor echt comfortabel te noemen. Had vrijdag ook een heel stuk op de kawa, en ook zadelpijn.
 
Vandaag nog gereden en thuis weer getankt ( met 233km op de trip meter zonder reserve ), ruim 1 op 23 :P. Met die E10 benzine.
 
Hier een foto van mijn nieuwe aanwinst:
6DcBzvN.jpg

GSXR 750 K6

Ik zal nog zo af en toe meelezen maar ik zal vrij weinig hier posten want mijn gs'je is de deur uit.

:]
 
Gaan jullie dan samen op de gs500 of heeft zij ook een eigen motor? Ik ben erg benieuwd naar jullie kampeer/vakantie ervaringen.
Zij was op eigen motor. Ik had een roltas van 60L en zij zadeltassen van 15L en hier zat alles in (tent, slaapzak/-matje, kleding, kookspullen, olie, etc.). Voornaamste leerpunt voor ons is dat je langer dan één nacht moet gaan :p. Je kan in Luxemburg (wij zaten in Enscherange) in ieder geval leuk rijden!
 
Nice motor :t

Afgelopen dagen (hemelvaart) heerlijk in Duitsland gereden. In totaal ruim 1800km gereden, beetje zadelpijn aan het eind. :W Wel met de Bandit 1250 :$
Overigens, met deze motor een gemiddelde gehaald van 1:20.3 :t :}

Wel nog wat aan mijn GSje gedaan voor ik weer naar het werk moet.

Ik miste mijn spanningsmetertje. :(
Nog een plekje verzinnen en dat is gelukt.

002_zpstaqoxwns.jpg


Hoeveel kun je kwijt op een naked? :+

Test_zpsb69hrgcw.jpg


En het werkt!

008_zpsx5exp1zq.jpg


Overigens geen extra kabel aangesloten/getrokken. Gewoon direct naar de controls.
De min aan de schakelaar van de toeter en de plus aan de schakelaar van grootlicht. Werkt perfect!

Marc
 
Nice motor :t

Afgelopen dagen (hemelvaart) heerlijk in Duitsland gereden. In totaal ruim 1800km gereden, beetje zadelpijn aan het eind. :W Wel met de Bandit 1250 :$
Overigens, met deze motor een gemiddelde gehaald van 1:20.3 :t :}

Wel nog wat aan mijn GSje gedaan voor ik weer naar het werk moet.

Ik miste mijn spanningsmetertje. :(
Nog een plekje verzinnen en dat is gelukt.

[afbeelding]

Hoeveel kun je kwijt op een naked? :+

[afbeelding]

En het werkt!

[afbeelding]

Overigens geen extra kabel aangesloten/getrokken. Gewoon direct naar de controls.
De min aan de schakelaar van de toeter en de plus aan de schakelaar van grootlicht. Werkt perfect!

Marc

Dacht dat je al eerder een spanningsmeter erop had zitten? Een met blauwe leds boven de tellers oid.

Ben zelf ook weer aan het knutselen met mijn Arduino toerenteller. Mijn analoge teller of de kabel begint slecht te worden en het wordt nu eindelijk eens tijd om die versnelling indicator in gebruik te nemen.
 
@ Kapitein Koek: Klopt! Die zat aan de kuip vast, en de kuip is er niet meer. Dus wat anders verzonnen met een (nog kleinere) DC metertje van ebay.

@ Isaac: Scottoiler E systeem. Het vacuüm systeem van de gewone scottoiler heb ik eerst gehad, maar in de winter was de olie zo dik dat er niets meer liep door vacuüm / zwaartekracht. Dit E systeem pompt elektrisch en werkt ook in de winter is mijn ervaring.

Marc
 
Laatst bewerkt:
zijn er ook GS rijders die een kleine tocht willen maken in de omgeving van Limburg? ik heb namelijk nog nooit zoiets gedaan en wil het graag eens doen. iedereen is welkom.
 
heb zelf nog een limburg route in de wacht staan dus misschien kunnen we dat combineren. 90km in 2,5uur

route1.jpg
 
Jaa lijkt me heel leuk!
Ik hoop volgende week donderdag te slagen dus het liefst een week of 2 er na.
Dan kan ik vtv nog even naar de testbank :p
 
zijn er ook GS rijders die een kleine tocht willen maken in de omgeving van Limburg? ik heb namelijk nog nooit zoiets gedaan en wil het graag eens doen. iedereen is welkom.
heb zelf nog een limburg route in de wacht staan dus misschien kunnen we dat combineren. 90km in 2,5uur

route1.jpg

Wanneer gaan we?
Jaa lijkt me heel leuk!
Ik hoop volgende week donderdag te slagen dus het liefst een week of 2 er na.
Dan kan ik vtv nog even naar de testbank :p

-O- Hehe, opper ik dit gisteren houdt iedereen hun mond :/

Maar ik ben er zeker bij *O* :^

Kapiteinkoek, hoe wil je 90 km in 2,5 uur doen? Ik moet me al inhouden om boven een uur te blijven voor zo'n afstand.

Heb er wel veel zin in :Y
 
-O- Hehe, opper ik dit gisteren houdt iedereen hun mond :/

Maar ik ben er zeker bij *O* :^

Kapiteinkoek, hoe wil je 90 km in 2,5 uur doen? Ik moet me al inhouden om boven een uur te blijven voor zo'n afstand.

Heb er wel veel zin in :Y

bier
 
Terug
Bovenaan Onderaan