Motorsjaal/neck tube zomer

silvester96

MF'er
18 feb 2016
41
5
Beste medemotorrijders,

Wie van jullie weet een goede neck tube of motorsjaal voor in de zomer? Ik heb een sportief alpinestars leren combipak dus daar moet het wel een beetje bij passen.
 
Ik heb een hele mooie van Wim ter Braake in Nijeveen gekregen. Voor niets! Prima voor de zomer. Een groen/grijze. Zeer sportief :]
 
full
 
Ik heb al jaren een buff die ik in de winter ook als sjaal gebruik op de trapfiets. Als het een beetje fris is en een balaclava met borst bescherming een overkill is, wil ik ook weleens de buff gebruiken op de motor. Wel vind ik de buff iets te veel van het goede op de motor in de zomer, dan gebruik ik gewoon een bandana. Blokkeert net voldoende wind maar blijft wel comfortabel.
 
Grappig, zat toevallig vanmiddag te denken dat ik eigenlijk iets van een sjaaltje/kraagje moet hebben voor de zomer. Heb wel een buff tube die ik op wintersport gebruik, maar daar ga ik echt niet mee rijden met 25+ graden. De dingen die hierboven gelinkt worden lijken mij ook vrij warm. Een koelende zomersjaal is zeker teveel gevraagd? :)
 
Grappig, zat toevallig vanmiddag te denken dat ik eigenlijk iets van een sjaaltje/kraagje moet hebben voor de zomer. Heb wel een buff tube die ik op wintersport gebruik, maar daar ga ik echt niet mee rijden met 25+ graden. De dingen die hierboven gelinkt worden lijken mij ook vrij warm. Een koelende zomersjaal is zeker teveel gevraagd? :)
Vochtige/natte zakdoek om je hals binden werkt prima bij 25+, flesje water mee als je wat langer rijdt, want het droogt wel na zo'n 20-30min
 
Laatst bewerkt:
Je hele motor vol met deflectors, fairing, handvatverwarming, zadelverwarming, koelende sjaals.....
Het wordt tijd voor een koekblik. Want het is hier te koud, te heet of te nat.
 
Grappig, zat toevallig vanmiddag te denken dat ik eigenlijk iets van een sjaaltje/kraagje moet hebben voor de zomer. Heb wel een buff tube die ik op wintersport gebruik, maar daar ga ik echt niet mee rijden met 25+ graden. De dingen die hierboven gelinkt worden lijken mij ook vrij warm. Een koelende zomersjaal is zeker teveel gevraagd? :)


Je hebt ook dunne tubes of buffs.
71P1huG6v4L._UX522_.jpg


Ook handig om vliegende insecten buiten te houden.
:)
 
Vochtige/natte zakdoek om je hals binden werkt prima bij 25+, flesje water mee als je wat langer rijdt, want het droogt wel na zo'n 20-30min

zelf neem ik altijd een minikoelkastje mee ipv een flesje water, bij een groter ritje een vrieskist, werkt prima bij 25+
 
Een simpele helmmuts gebruik ik al jaren. Als het koud is dan gebruik je deze zoals bedoeld. Als het warm is dan zet je hem gewoon op, draait m achterstevoren en trekt het dichte gedeelte naar beneden voor je keel zeg maar. Op manier heb je altijd een bescherming tegen invliegende insecten.

Gr

Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan