KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Thanx. Ik heb dezelfde ram houder, vind het alleen geen porum om dat aan mijn stuur te hangen :9. Ik wil eigenlijk alleen de bal ergens gemonteerd hebben, maar moet nog even kijken waar en hoe.
 
Mijn fiets lust wel olie zo te zien, in 700 km is het oliepijl gedaald van het bovenste streepje naar het midden. Is dit normaal? Nu staat mij bij dat ik hier gelezen had dat ze allemaal wel olie lusten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi, heeft er iemand toevallig een km teller unit liggen voor de ktm smc ?
Met minimaal 7.000 km :)
Moet mijn motor importeren maar staan net weinig km,s op.
Zou hem graag lenen voor een paar tientjes.
Mvg
 
Ik heb nog een 2008 teller met vochtprobleem, staat als het goed is 6k op maar dit heb ik zelf nooit gechecked. Mocht je hem willen lenen dan kun je hem ophalen in Amsterdam, gratis natuurlijk.
 
Mijn fiets lust wel olie zo te zien, in 700 km is het oliepijl gedaald van het bovenste streepje naar het midden. Is dit normaal? Nu staat mij bij dat ik hier gelezen had dat ze allemaal wel olie lusten.

Inmiddels weer thuis. Na 1300 km is er ongeveer 1/3 van de olie tussen de streepjes verdwenen. Ik weet niet hoeveel ml dat is maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat ktm niets doet als je niet over de liter per 1000 km heen gaat
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook zo'n bal monteren op een bout van je stuur bevestiging.

Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken, kost iets van €15.

Inmiddels weer thuis. Na 1300 km is er ongeveer 1/3 van de olie tussen de streepjes verdwenen. Ik weet niet hoeveel ml dat is maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat ktm niets doet als je niet over de liter per 1000 km heen gaat

Dat is nog te overzien. Bij mij is er de laatste 100 km 1/4 verdwenen, niet echt normaal naar mijn idee. Als het goed is zit er tussen de lijntjes ongeveer 300 ml verschil. 1 L op 1000 km is belachelijk en schandalig te noemen.
Maarja bij een nieuwe motor verwacht je geen olie verbruik van + 100 ml op de 1000 km. Als dit dadelijk met de nieuwe olie na de 1000 km beurt aanhoud dan gaan de dealer en ik toch een serieus probleem hebben :X.
 
Inmiddels weer thuis. Na 1300 km is er ongeveer 1/3 van de olie tussen de streepjes verdwenen. Ik weet niet hoeveel ml dat is maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat ktm niets doet als je niet over de liter per 1000 km heen gaat

Welk oliemerk en specificaties gebruik je?
 
Voorheen putoline aangezien de lokale ktm dealer die verkoopt. Deze dagen met motorex 10w50 omdat ik die bij de filters mee besteld heb op internet.

-O- Hoort 10W60 in...

Dat dacht ik ook, maar dit was een combi met de filterset. Ik heb het wphb erbij gepakt en daar staat duidelijk 10w50 of 10w60. Zou niet uit mogen maken dus
 
Laatst bewerkt:
In de OP staan een aantal mensen die de laatste tijd niet meer hebben gereageerd in het topic:
- Fuse
- broaap
- hdegroot
- Isdatzo
- joeyverveer
- Josss
- MajectiC
- Peter VB
- Ranx
- RG690smc-R
- RR-Neliz
- sjorrit
- Sputnick
- tetsu


Zijn jullie nog actief? meelezen?

Jazeker!

Je kan ook zo'n bal monteren op een bout van je stuur bevestiging.

Dit heb ik ook. werkt perfect en is een stuk mooier als een losse ram mount. Plus dat mijn navigatie precies in het midden van mijn stuur zit.
 
Laatst bewerkt:
Klopt Dan word de motor als nieuw aangemerkt.
Kan je geen gebruik maken van de aftrek schaal.

Zeekakkelobbes je hebt een pb!


De ktm is thuis,
Is een ktm smcr 690 uit 2014 geworden met 4800km op de teller :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan