Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

HOI!

Hallo! :)

Ik kom even langswippen hier om 's even wat na te vragen. Ik zal een lang verhaal kort maken; ik heb nu sinds 3 jaar een Honda CBR 600 F3 uit 1995 (verlaagd gekocht, ik; vrouw, 1.62 kort en korte beentjes..)

Bevalt prima, maar met ruim 70.000 km op de klok én uitgekeken op de kleur wil ik wel wat anders! Nou heeft vriendlief zijn oog laten vallen op een Fireblade in de Repsolkleuren en wil ik graag zijn CBR 600 F4 uit 2000 overnemen (25.000 km, keurig onderhouden etc.)

Nou is zijn fiets alleen iets te hoog.. Ik kom nét aan de grond maar écht van harte gaat het niet. Heeft iemand ervaring met het verlagen van een F4? Komt daar veel bij kijken?

Ik hoor 't graag!
 
Informeer bij Hyperpro naar een streetbox of alleen een lagere veer.
Voor kan je de voorpoten ook een klein stukje door de kroonplaat laten zakken.
 
Informeer bij Hyperpro naar een streetbox of alleen een lagere veer.
Voor kan je de voorpoten ook een klein stukje door de kroonplaat laten zakken.

En voor de achterzijde is er een steun op de makt die ook je achterveer doet verlagen. Even googlen of idd informeren bij Hyperpro of HK of iets dergelijks. Succes!
 
HOI!

Hallo! :)

Ik kom even langswippen hier om 's even wat na te vragen. Ik zal een lang verhaal kort maken; ik heb nu sinds 3 jaar een Honda CBR 600 F3 uit 1995 (verlaagd gekocht, ik; vrouw, 1.62 kort en korte beentjes..)

Bevalt prima, maar met ruim 70.000 km op de klok én uitgekeken op de kleur wil ik wel wat anders! Nou heeft vriendlief zijn oog laten vallen op een Fireblade in de Repsolkleuren en wil ik graag zijn CBR 600 F4 uit 2000 overnemen (25.000 km, keurig onderhouden etc.)

Nou is zijn fiets alleen iets te hoog.. Ik kom nét aan de grond maar écht van harte gaat het niet. Heeft iemand ervaring met het verlagen van een F4? Komt daar veel bij kijken?

Ik hoor 't graag!

Ik zou eens bellen met de jongens van HK Suspension in Tiel.
Die hebben er echt verstand van om op een verantwoorde manier zaken aan te passen.
Je wilt namelijk wel dat de motor lekker blijft sturen en zo...
 
Ik heb zonet het remolie reservoir van mijn F4i opengemaakt om deze eens goed schoon te maken.

Bij het schoonmaken van het reservoir kwam ik een klein onderdeeltje tegen dat los in het reservoir ligt.

Gezien de maat en vorm hoort het bij het gat in de boden waar de olie naar de pomp gaat.

Wie weet hoe dit hoort te zitten.
full
 
HOI!

Hallo! :)

Ik kom even langswippen hier om 's even wat na te vragen. Ik zal een lang verhaal kort maken; ik heb nu sinds 3 jaar een Honda CBR 600 F3 uit 1995 (verlaagd gekocht, ik; vrouw, 1.62 kort en korte beentjes..)

Bevalt prima, maar met ruim 70.000 km op de klok én uitgekeken op de kleur wil ik wel wat anders!
Kleurtje van je CBR is wel de mooiste. *D
Ik heb precies dezelfde uitvoering. :+ Die van mij staat op 73000km.
En ja, stiekem wil ik toch ook wel andere fiets. :P
 
Iemand nog op zoek naar een CBR600F F3 uit 1996?
Die van mij gaat (wrs) in de verkoop. Heb een andere motor op het oog.
 
Ik denk dat ik meer richting all-road/toer ga. Heb nu bijvoorbeeld een V-strom op het oog.
Motor staat nu op dit forum bij Te koop aangeboden.
_O- _O- _O-

Ik zit aan exact dezelfde stap te twijfelen.

V-strom heeft dan grootste kans, oude type africa twin vind ik ook waanzinnig.
 
Goedeavond,
Na een hoop kilometers te hebben bijgeschreven op de cbr.
Heb ik net tijdens een ritje een storing gehad ( rood FI lampje )
Was toen de storing in beeld kwam aardig sportief aan het rijden.
Het eerst wat in me opkwam is langs de kant van de weg vloeistoffen checken.
Vloeistoffen waren nog prima in orde, rustig aan na huis gereden.
Motor afgezet en toen dacht ik ga en toch nog ff starte kijken of het lampje weer aangaat/blijft branden.
Rode FI lampje knipperde een paar keer en ging toen uit.
( inmiddels uurtje later weet ik nu dat dat het moment was dat de motor met mij communiceerd en me de storing probeerd te vertellen )
Hij knipperde ff "kort" en "lang", ik weet nu pas waar dat voor is...
Ik heb toen ook NIET geteld hoevaak ie "kort" en "lang" knipperde..

Hoe krijg ik deze storing weer in beeld?
De motor rijd nogsteeds prima :?
Geen enkel verschil, met voor de storing.
Kan ik gewoon verder rijden?
Iemand vaker hiermee temaken gehad, zo ja hoe opgelost.
Geen zin om weer voor een dure reparatie te hangen.
Hoop ook dat het meevalt.

( mocht ik die storing nogmaals krijgen weet ik dat ik moet opletten hoelang en hoevaak jet rode afI lampje knipperd voordat ie uitgaat !)

Nog fijn weekend allemaal.
 
Jij was toch diegene die ook al die aanrijding haf met je cbr?

Het zit je niet mee met dat ding....
 
Om mijn berichtje toch nog positief af te sluiten, hierbij een paar updates die eerdaags op de cbr komen.
d9o95.jpg

1fjtq1.jpg


Velgen goud laten poedercoaten, tandwielhouder laten stralen.
En een setje michelinn pilot road4 eronder laten monteren.

Deze upgrade stond voor juli geplant aangezien ik eerdaags een tijd weg ga.
Maar met de "Fi" storing derbij kan het zomaar nog eens een NOG duurdere maand worden.
 
Jij was toch diegene die ook al die aanrijding haf met je cbr?

Het zit je niet mee met dat ding....

Klopt jammer genoeg was ik dat ja.
Moet toegeven dat ik ook wel erg veel rij hoor.
Sinds dat ik hem heb (24maart2017) 8k kilometers bijgeschreven.
Dusja dat verklaard misschien het 1 en ander.
Centjes van dat ongeval ondertussen ook al gehad, en is een net bedrag uitgekomen.
Buschauffeur bekende schuld dus de afhandeling ging erg snel.
Maargoed ik blijf positief! :] :Y :t
 
Om mijn berichtje toch nog positief af te sluiten, hierbij een paar updates die eerdaags op de cbr komen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Velgen goud laten poedercoaten, tandwielhouder laten stralen.
En een setje michelinn pilot road4 eronder laten monteren.

Deze upgrade stond voor juli geplant aangezien ik eerdaags een tijd weg ga.
Maar met de "Fi" storing derbij kan het zomaar nog eens een NOG duurdere maand worden.
Ziet er mooi uit :Y

Ik wilde gisteravond nog even een rondje rijden maar kon mezelf niet motiveren om mijn volledige motorpak en zo aan te trekken met dit warme weer. Zonder pak rij ik niet.
 
Ziet er mooi uit :Y

Ik wilde gisteravond nog even een rondje rijden maar kon mezelf niet motiveren om mijn volledige motorpak en zo aan te trekken met dit warme weer. Zonder pak rij ik niet.

Ziet er zeker mooi uit!

Verder ken ik je probleem. Had gisteravond ook geen zin meer om m'n pak aan te trekken en dat ding uit de garage te slepen. Ben nog wel een rondje wezen hardlopen, maar dat was nog behoorlijk pittig met die warmte :/

Wie weet vanavond! Ben paar dagen geleden 's avonds nog even richting Posbank gereden en dat was toch wel errug fijn! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan