Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik geloof dat hierboven de afbeelding niet embedded was...

full


Een paar features van de cartridge kit:
Linker vorkpoot instellingsmogelijkheid voor de ingaande demping
Rechter vorkpoot instellingsmogelijkheid voor de uitgaande demping
Beide vorkpoten instelling voor de veervoorspanning
De veren kunnen naar wens vantevoren afgestemd worden, afhankelijk van gewicht en rijgedrag.

Misschien is een Andreani cartridge kit ook een goede optie (de helft goedkoper) maar ken daar de kwaliteit niet van.
De Andreani heeft 25mm, de Öhlins 30mm piston diameter
 
z'n mt09 zal een nog heerlijkere gooi en smijt fiets worden met die kit.

En in Zwitserland wonen :O bofkont!
 
Erg gaaf!

Eerste week van juni ben ik de gelukkige om met 5 anderen 1 week in Italie te mogen rijden.
We hebben een paar mooie routes door de Dolomieten :)
Moet het helaas nog steeds met de originele vering doen. Maar dat mag de pret niet drukken :)
 
Zaterdag dan eindelijk mijn MT09 opgehaald :]

Wat een ongelooflijk fijne machine! Een verademing ten opzichte van mijn oude FZ8 *O*

[afbeelding]

Mooie bike, ik rijd zelf ook op een FZ8. Wat zijn voornamelijk de verschillen die je merkt ten opzichte van je oude motor? Ik zit zelf namelijk te kijken om ook de overstap te maken naar een MT-09 of een R6.
 
Net de MT09 besteld in night fluo, wat een heerlijke machine! Was na 30 seconden proefrit al helemaal verkocht! Je kan er heerlijk mee smijten en die CP3-motor is echt een pareltje :9~

Heb alles in B-modus gereden, maar zelfs dit is al geweldig in vergelijking met mijn oude CB 500 :) Je kan er ook goed stapvoets mee rijden, maar als je dan even het gas opentrekt gaat hij als een tierelier! Gaat echt heerlijk soepel allemaal!

Volgende week vrijdag komt hij binnen als het goed is, dan dat weekend lekker touren :]
 
Laatst bewerkt:
Goede keuze!
Ik heb de mijne in night fluo afgelopen woensdag opgehaald en ben inmiddels de 500 km gepasseerd. Ook tot 5600 toeren en in de b-modus valt er al genoeg plezier mee te beleven. Was op basis van de proefrit bang dat de achtervering te zacht was, maar het stuurt ook op hogere snelheden zeker niet minder dan de Shiver die ik had. Blij dat ik voor het 2017 model ben gegaan.

full
 
Ik heb toevallig gisteren een (vrij lang) filmpje gezien van een man die precies uitlegt hoe je het beste de vering af kan stellen. Volgens hem staat hij uit de fabriek op de zachtste stand. Ik vond het wel informatief

 
Ik heb toevallig gisteren een (vrij lang) filmpje gezien van een man die precies uitlegt hoe je het beste de vering af kan stellen. Volgens hem staat hij uit de fabriek op de zachtste stand. Ik vond het wel informatief



Bedankt voor het plaatsen.Nog niet alles bekeken, maar lijkt idd informatief.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

mijn eerste post in dit topic en hoop dat er in de nabije toekomst nog vele mogen volgen :)

Ik rijd momenteel op een kawa Z750R (vloeken in de kerk, sorry ;) ). Nu heb ik enkele weken geleden op het Yamaha event in Amsterdam gereden op het nieuwe model van de MT09 en ik was opslag verliefd, 3-cilinder blok, gewicht en zichthouden. Wat een genot!

Omdat ik deze voor nu nog iets te prijzig vind zijn mijn pijlen gericht op het "oude" model. Nu heb ik afgelopen zaterdag een kort testritje gemaakt op een MT09 uit 2014 met +- 20k op de teller. Nu vielen mij een aantal dingen op en wilde eigenlijk even checken of dat "erbij hoort" of dat dit alleen bij deze fiets het geval was. De betreffende fiets was zover ik kon oordelen nog helemaal standaard met een standaard uitlaat.

1- Aan van de linkerkant van de motor (kon niet goed beoordelen waar) hoorde ik een geluid dat ik niet kon plaatsen, geen ratel/tik in het blok maar meer een suizende geluid? ik weet niet goed hoe dit te omschrijven dus maar was benieuwd of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

2- Bij lage constante snelheden lijkt de motor te stotteren/ rijdt deze bokkig, omhoog/omlaag schakelen had weinig/geen effect. Nu snap ik dat de MT09 een 3 cilinder blok heeft dat iets rauwer kan lopen dan mijn 4 cilinder kawa maar dit voelde niet heel prettig. Het leek iets minder te worden toen de motor iets warmer werd maar nog steeds niet zoals ik zou verwachten. Is dit normaal?

De houding het gewicht en een 3-cilinder motorblok ben ik nog steeds erg over te spreken dus ben erg benieuwd naar jullie reactie!

Alvast bedankt :)
 
Over punt 1 heb ik weinig zinnigs te melden. Dat bokkige komt waarschijnlijk door de ride-by-wire en is een bekend punt van de eerste versies van de MT 09. Schijnt wel op te lossen zijn met een ECU flash, het 2015 model heeft daar minder last van heb ik gehoord.
 
Ik kan me ook helemaal niet vinden in bovenstaande.
Heb ook het 2014 model met 21.000 op de teller en de laatste reflash.
De motor reageert gewoon extreem op elke gasrespons maar dat is een kwestie van wennen.
Ga in B modus rijden en het is geheel over.

Mijn maat rijdt op een KTM 990 SMR 2 cillinder en die bokt echt bij lage snelheden.
Karakter van de motor.
Trap de MT 09 naar zijn 6 en je kan er gerust 60 km/pu over de dijkjes mee cruisen. Hij zal ook niet protesteren als je het gas open draait.

Kwa rijgeluiden moet je wel wat gewend zijn met je Kaeasaki :)
Ik heb in het begin een iets tikkende kettingspanner gehad,maar dat ging vanzelf over.
Er zijn er een aantal die hem moesten laten vervangen
Verder maakt de versnellingsbak in zijn 6 meer geluid dan in de andere versnellingen.
Dit doet elke MT 09 dus schijnt normaal te zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties, stemt positief om te lezen dat jullie jezelf niet herkennen in deze verhalen.

Wat betreft de rijmodi, de gasrespons van de MT09, het 3 cilinderblok ben ik me er zeker van bewust dat dit wat aggresiever reageert dan mijn huidige Kawa, dat is onder andere waar ik zo blij van werd! Het zelf ook nog een lichte KTM duke gehad als vervanging voor mijn brommer dus ben dat bokkige wel gewend maar dat was deze motor had voelde toch anders, het switchen van rijmodus deed daar weinig aan af.

Goed om te lezen dat het exemplarisch lijkt op basis van jullie reactie :)

@andy, je hebt het over "laatste reflash", bedoel je daarmee dat je de ECU opnieuw hebt laten programmeren met de de versie van een later model?

Ik heb de MT zeker nog niet afgeschreven na dit eerste ritje en ga binnenkort op een andere een testritje maken :D
 
Er is 1 reflash geweest van Yamaha voor de eerste MT 09's in 2015
Deze zorgde voor een iets soepelere gasrespons.
Dit heeft geen wonderen verricht.
Ik vind het zelf niet storend(en kom van een hele smeuige Z1000 af)

Het 2017 model schijnt hier wel grote stappen in te hebben gemaakt.
 
Er is 1 reflash geweest van Yamaha voor de eerste MT 09's in 2015
Deze zorgde voor een iets soepelere gasrespons.
Dit heeft geen wonderen verricht.
Ik vind het zelf niet storend(en kom van een hele smeuige Z1000 af)

Het 2017 model schijnt hier wel grote stappen in te hebben gemaakt.

Dat laatste kan ik bevestigen. Op mijn 2016 model reed ik veel Bmodus. Maar op mijn nieuwe 2017 gewoon standaard. Reageert echt beter/anders. Zelfs krappe rotondes mooi soepel.
 
Ik ben sinds kort in het bezit van een 2015 MT09, in Deep Armor paars. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met chiptuning/flashen van de ECU?
 
Laatst de Arrow uitlaat er onderuit gehaald om m te poetsen. Nu rijd ik alweer een paar weken rond met de originele uitlaat. Bevalt eigenlijk ook best :). Weet eigenlijk niet of de Arrow er weer onder komt. Iemand interesse om m over te nemen? Moet wel een goed bod zijn, anders blijft ie.. Het betreft een X-Kone met Arrow bochtenset.

[afbeelding]

Bij interesse graag een persoonlijk bericht.

Voor eenieder die dit interesseert.... de uitlaat is verkocht. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan