Ducati Multistrada 1200 Topic

ik zou zelf dat balhoofd willen controleren of die op de juiste spanning staat, maar is blijkbaar enkel met een speciale tool te benaderen?
 
gisteren mijn remblokken gedemonteerd, de boel ingespoten met break cleaner en met ultralicht schuurpapier de schijfrem gekuist

Bij het demonteren heb ik wel mijn velgen een beetje gekrast....heel dom van mij, maar had hij gedaan wat hij moest doen had ik dit allemaal niet meegemaakt

soit, mijn bevindingen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

als dat geen slijtage is dat moet vervangen worden, weet ik het niet!

zijn antwoord met foto:
Je remmen zijn zeker niet versleten , deze zijn nieuw niet veel dikker dan dat hoor.
Kan zijn dat er een beetje speling zit op je balhoofd of inderdaad de schijven maar dat zou raar zijn zo plots.

[afbeelding]


Geen woord gerept over de garantie die ik nog voor de aankoop bij dezelfde dealer heb aangevraagd!
De maat is vol, ik ga polsen bij een andere dealer, want als je zo een antwoord krijgt, kan die evengoed de pot op om eerlijk te zijn!


Vandaag dan ermee gereden, te kort eigenlijk en niet op autoweg, dus niet helemaal representatief...maar had de indruk dat het minder vibraties waren, maar ze waren wel voelbaar.
Ik vermoed dat het gewoon licht aan de oneven slijtage van de remblokken links-rechts en niet zozeer aan gebogen remschijven.

Hoe dan ook ga ik morgen een micrometerje kopen om te zien of er grote verschillen zijn.
[afbeelding]

Welke dealer?
 
aaaaaargh dak da nu pas weet!!! :)

Maar, toch hartelijk dank voor de info!
Een gewaarschuwd man in dit geval...is te laat :) maar kan erger voorkomen denk ik dan maar.

Ik had al een mail klaarstaan om naar Jackie te sturen, maar ging wachten tot morgenmiddag op het finaal antwoord van Hautekiet....

Maar nu denk ik waarom wachten tot morgen, gewoon Jackie al laten weten dage wilt switchen naar hem.

PS heeeel erg benieuwd naar de 'verhalen'
shoot! (via pm maar)


PS 2
Duc Gent heeft de rep, al dan niet just, duur te zijn...
Ik ken letterlijk iemand die met moeite kms maalt op zijn oude Monster, om de 2 jaar alstij komt op onderhoud, telkens een beurt van 1000 euro...
Das ook nie correct, die rekent elke 2 jaar desmo prijzen aan.
Die gast weet er zelf de ballen van en denkt datta normale service prijzen zijn want ja, tzijn Ducati's...
 
Laatst bewerkt:
aaaaaargh dak da nu pas weet!!! :)

Maar, toch hartelijk dank voor de info!
Een gewaarschuwd man in dit geval...is te laat :) maar kan erger voorkomen denk ik dan maar.

Ik had al een mail klaarstaan om naar Jackie te sturen, maar ging wachten tot morgenmiddag op het finaal antwoord van Hautekiet....

Maar nu denk ik waarom wachten tot morgen, gewoon Jackie al laten weten dage wilt switchen naar hem.

PS heeeel erg benieuwd naar de 'verhalen'
shoot! (via pm maar)


PS 2
Duc Gent heeft de rep, al dan niet just, duur te zijn...
Ik ken letterlijk iemand die met moeite kms maalt op zijn oude Monster, om de 2 jaar alstij komt op onderhoud, telkens een beurt van 1000 euro...
Das ook nie correct, die rekent elke 2 jaar desmo prijzen aan.
Die gast weet er zelf de ballen van en denkt datta normale service prijzen zijn want ja, tzijn Ducati's...

Onderhoud bij een Duc dealer is altijd duur, maar dat weet je op voorhand ;)
Ik ben al lang geleden opgehouden met vergelijken t.o.v. mijn eerste brommer (Kawa) :X
 
idd, weet ik no problemo

maar wat waren die verhalen dan?


heb ondertss antwoord gehad van de mechanicien en nu geeft hij wel toe dat ze idd wat minder zijn (mijn remblokken)
maar waarschuwde mij dat het een kostelijk lolletje zal worden als ik de blokken ga vervangen telkens ze op 60% staan.
+ zegt dat nieuwe remblokken bij hen 266 euro kosten...die rekent dus de volle pot Brembo prijzen aan.
Heb hem gevraagd of hij alternatieve blokjes heeft die goedkoper zijn

En hem deze link eens mooi doorgestuurd:
Brembo Brake Pads 07BB37LA for Ducati Multistrada 1200 S 2015

Daar kosten diezelfde blokjes 34 per paar, dus 70 euro...

Nuja, ik verwacht toch geen positief antwoord en aangezien ik ze er al uitgehaald heb, kan ik het eigenlijk zelf doen, nu met meer omzichtigheid en te beginnen met mijn velgen af te plakken.
 
Laatst bewerkt:
Daar wordt ik inderdaad ook altijd zuur van. Ik wil best betalen voor een vakman en ook best goed betalen voor een goede vakman, maar niet als ik het idee krijg dat ik het zelf beter kan... En die vakman mag ook best eens een steekje laten vallen (dat doen we allemaal wel eens) mits hij het maar toe durft te geven en netjes op lost. Dan krijgt hij de volgende keer gewoon weer een kans.

Maar proberen om de boel af te doen met 'dat is heel normaal hoor', 'u bent echt de eerste en enige die dat probleem heeft' en 'het is een kwestie van wennen' .... dan gaan bij mij de nekharen overeind. Meestal dienen dat soort uitspraken om gebrek aan interesse of deskundigheid te maskeren...
Mee eens..Als ik 72,50 ex btw moet betalen bij een Ducati dealer wil ik wel 100 % waar voor mijn geld . Zoniet ga ik ook mekkeren heel simpel.
Sta zelf voor heel wat minder per uur te werken en dat probeer ik ook netjes en goed te doen.

Zit nu bij Ducati Zaltbommel en tot nu toe netjes geholpen daar.
Vandaag weer terug van midweekje in de regio Oberhambach en onderweg ook even wat moeten vragen aan Zaltbommel en keurig geholpen.
Ik heb contactloos starten en dat stopte in Cochem en alleen met de pincode weer starten is dan vrij irritant.
De batterij van de bijgeleverde sleutel was leeg vlgs mij maar met geen mogelijkheid los te krijgen daar.Zaltbommel dus ffe gebeld en toen lukte het nog niet :N
Later in ons appartementje uiteindelijk wel.Ding zat loeivast .
Via de feesboekgroep ook veel respons gehad over onder andere het contactloos kunnen starten met de rode sleutel .Lukte me ook niet overigens dus binnenkort ffe vragen in Zaltbommel hoe dat moet.

Dag later tijdens het rijden...motor manegements lampje gaat branden en bleef branden.
Dat ben in bij de mts1000 wel gewend en loos alarm maar bij deze Enduro ?

Uiteindelijk toch maar 85 km doorgereden naar een Ducati dealer en direct geholpen..uitgelezen..2 kleine storingen gemeldt en ter plekke gereset.
Gisteren/vandaag geen brandend lampje meer.

Binnenkort voor de achterschokbreker / koppelingshuisrubber naar Zaltbommel en dan gelijk eea vragen over dat starten.
 
wat ik opvallend vind is dat ik hier, van vooral Nederlanders, meer steun krijg in mijn opmerkingen dan op de Vlaamse fora, waarin ik in tegendeel kritiek krijg op vanwege diezelfde opmerkingen op de dealer...
 
wat ik opvallend vind is dat ik hier, van vooral Nederlanders, meer steun krijg in mijn opmerkingen dan op de Vlaamse fora, waarin ik in tegendeel kritiek krijg op vanwege diezelfde opmerkingen op de dealer...
Wij zijn denk ik meer open en willen ook waar voor ons geld .
Daarnaast staan we natuurlijk bekend als zuinig duszz.. :+

Op feesboek krijg jij ook eerlijke tegen reacties las ik maar altijd opbouwend tot nu toe en niet de grond in schoppend.
Gewoon melden wat je ervaart en eerlijkheid duurt nog altijd het langst vindt ik dat moet een dealer ook goed beseffen.

Zo..ben weer weg om ffe te gaan werken.
Ducaties kosten geld he ! dus ik weet weer waarom ik nu weg ga o.a :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik wil me bij deze ook even weer voorstellen. Ik heb sinds vorige week ook een multistrada 1200s een rooie uit 2014 aangeschaft. En tjonge jonge wat een machine heerlijk. Altijd supersport machines gereden ( zzr 1100 , zrx 1100 foutje , cbr 1000f , fireblade 929 , 1000rr, 1198s ook een machtige machine maar voor mij erg vermoeiend en mijn duo ). Dus toch de keus gemaakt voor een multistrada 1200s en nog geen seconde spijt. Dit afgelopen weekend gelijk een circuit dagje gedaan in Lelystad op het politiecircuit en zeer goed bevallen. Stuurt zeer goed en power zat. Nu had ik nog een vraag hoe jullie de zwarte kappen van bijvoorbeeld de luchthappers goed houden. Of is dat niet nodig, geen verkleuring of iets dergelijks. En het zwarte beschermkapje van de uitlaat is bij mij iets verkleurd. Die wou ik deze winter gaan spuiten maar ik weet niet welke kleur het is gewoon mat zwart of is het antreresiet kleurig ? Verder een machtige machine heel erg verrast door deze bike zo goed als hij is.
 
Welkom hier Cecinello. Het is idd een feest om te rijden.

Ondertussen dient zich bij de mijne een volgend probleem(pje) aan: een knakkerig trillen vanuit het voorwiel... donkerbruin vermoeden dat het voorwiellager naar z'n grootje is ... bij km-stand 10.500 -O-

Controle bij stilstand geeft niks: geen voelbare speling of hoorbaar gekraak. Wiel draait ook soepel rond. Maar dat is natuurlijk anders dan een lager belasten tijdens het rijden...
 
de blokjes zijn binnen! :)

IMAG0799.jpg


Mijn maat die effe op men Duc mocht zitten
IMAG0794.jpg

IMAG0796.jpg
 
remblokjes vervangen en de pistons gekuist
IMAG0803.jpg


Trillingen blijven...moet nog es testen op de snelweg in hoeverre het al dan iet verbeterd is of niet.

Dusjah, volgende stap zal eens een bezoekje brengen aan de dealer om te checken op verbogen schijven.
 
Ha Noser,

Wat was je ongeveer kwijt en was dat bij een dealer? Ik heb binnenkort hetzelfde, en dan ook nog met banden.... mag ook via PB natuurlijk.
 
:?
Geen idee, dezelfde als de originele vermoed ik ;)
okee..Misschien wil je het niet zeggen dat hoeft dan uiteraard ook niet of per pb eventueel maar wat betaal je dan voor een set incl. montage voor een mts 1200.
 
Terug
Bovenaan Onderaan