Kawasaki Z1000R (2017) - Aansluiten TomTom Rider 450

sparksnl

MF'er
27 mei 2017
39
1
Eindhoven
Hoi mede motorfanaten!

Ik heb een TomTom Rider 450 gekocht, waarvan ik de bijgeleverde houder graag wil aansluiten op de accu, zodat de rider netjes wordt opgeladen tijdens het rijden.

Op het WWW lees ik nogal wat afwisselende verhalen. De één zegt dat je de draden rechtstreeks op de accu kunt aansluiten, de ander zegt dat dit uit den boze is en dat je de - draad op een schakelpunt moet aansluiten. De houder is overigens al voorzien van een ingebouwde zekering.

Indien de houder op een schakelpunt aangesloten dient te worden, op welke schakeldraad kan ik deze het beste aansluiten? Wellicht handig te vermelden dat de Z1000R (2017) LED koplampen heeft. Ik heb begrepen dat je de houder hier beter niet op kunt aansluiten i.v.m. storingsgevoeligheid?

Heeft iemand dit al eerder gedaan bij een (nieuw model) Z1000? Ik kan weinig HOW-TO materiaal vinden op het WWW. Plaatjes / video's zou top zijn!

Alvast bedankt! *O*

Gr. SparksNL
 
Beste is aan een geschakelde draad leggen waar je enigszins goed bij kan. Als je van plan bent om meerdere accessoires aan te sluiten dan kan je er voor kiezen om een apart kastje te maken, via 1 geschakelde draad stuur je een relais aan, de andere twee rechtstreeks van de accu, zo belast je het bestaande systeem niet en kan je met wat dikkere draden een eigen systeem maken waar bijv. ook schijnwerpers, gipro, handvatverwarming etc. op kan.

Wegwerken in een plastic behuizing en uiteraard naar stroom afzekeren.
 
Ligt er niet ergens een loze stekker net zoals bij deze: TomTom Rider 400 voedingskabel geschakeld maken

Dat durf ik niet te zeggen. Ik hoop eigenlijk dat iemand met een Z1000 (geen SX) me dit kan vertellen. Dat scheelt mij weer een hoop kapjes e.d. los schroeven *O*

Edit: Net even onder het zadel gekeken. Hij zit wat verstopt, maar ik heb een loze connector gevonden. De vraag is of dit een geschakelde draad is. Ik heb geen voltmeter (ben ICT'er, geen elektricien }) )

5cn0cx.jpg


15303mg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan