Het grote 900RR Fireblade topic DEEL 108

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet zeggen dat ik me verbaas over de fireblade qua wendbaarheid.
Ik heb niet zoveel zware motoren (600 SRAD Corona Alstare, VTR SP-1 en dan de Fireblade) dus ook niet zoveel ervaring met het rijden erop.
Eerste wat ik merkte is dat je wat harder moet remmen, goed je komt ook wat harder aanrijden, maar geloof dat de remmen bij veel 400's overcapaciteit hebben.
Je hoeft wat minder vaak te schakelen en ondanks leeg gewicht van 209 kilo voelt hij niet zwaar of log aan.
Verder is het een Honda dus ook na twee jaar stilstand was het benzine erin en meteen starten.
 
Moet zeggen dat ik me verbaas over de fireblade qua wendbaarheid.
Ik heb niet zoveel zware motoren (600 SRAD Corona Alstare, VTR SP-1 en dan de Fireblade) dus ook niet zoveel ervaring met het rijden erop.
Eerste wat ik merkte is dat je wat harder moet remmen, goed je komt ook wat harder aanrijden, maar geloof dat de remmen bij veel 400's overcapaciteit hebben.
Je hoeft wat minder vaak te schakelen en ondanks leeg gewicht van 209 kilo voelt hij niet zwaar of log aan.
Verder is het een Honda dus ook na twee jaar stilstand was het benzine erin en meteen starten.
Ik heb nog niet kunnen rijden op de fzr, maar dat zal ook wel even duren. Project heeft geen haast.
 
Toen ik mijn sp net had, vond ik wel dat ie een heel stuk lichter stuurde dan mijn blade. Maar was ook zeker erg tevreden over mijn blade :]
 
Ik woon in Berkel en heb nog bij Lautentis in Schipluiden gewerkt.

Klinkt bekend in de oren.. Volgens mij had mijn vriendin een paard staan ernaast. Zelf woon ik in Schiedam maar moet me gezicht even laten zien bij een babyfeestje.. even kinderachtig doen, zingen, taart naar binnen schuiven en met gierende banden wegrijden :+
 
Toen ik mijn sp net had, vond ik wel dat ie een heel stuk lichter stuurde dan mijn blade. Maar was ook zeker erg tevreden over mijn blade :]

Heb nu geen 16 inch voorwiel dus heb niet dat gevoel van lichter sturen. Met de vorige Blade wel het gevoel gehad dat hij makkelijk om te leggen was. Voelde vorige M&G bij jou thuis weinig verschil met jouw SP en mijn huidige Blade. Alleen het wegrijden was lastig. |(
Dat hok van Benno's vader was niet om te leggen. :N }) Moest je echt dwingen.

Maar had al eens eerder met een SP gereden. Eerste keer gelijk bij snelweg opdraaien knietje aan de grond. Had er geen erg in zo makkelijk ging dat. Stuurt mega zo'n SP. Onderschatte stuurfiets.

Eergister nog voorrijder gespeeld. Kreeg in de laatste sessie van een cursist haar gloednieuwe Triumph RX mee. Stuurt ook mega. Maar had al eerder met een Street Triple gereden en kon toen en voorwielslip corrigeren. Makkelijk te handelen die nieuwe fietsjes. :Y

Tot morgen. :W
 
Hartelijk dank, verzamelaars hebben het momenteel ook moeilijk gezien de absurde prijsstijgingen.
Helaas heb ik momenteel niet de ruimte om ze allemaal bij elkaar te zetten.
Hoop dat dit eind van de zomer, als de verhuizing achter de rug is wel mogelijk is.
Zal dan hier ook even een foto plaatsen van mijn complete verzameling.
 
Hartelijk dank, verzamelaars hebben het momenteel ook moeilijk gezien de absurde prijsstijgingen.
Helaas heb ik momenteel niet de ruimte om ze allemaal bij elkaar te zetten.
Hoop dat dit eind van de zomer, als de verhuizing achter de rug is wel mogelijk is.
Zal dan hier ook even een foto plaatsen van mijn complete verzameling.

Jaloeeeeeers!

:9~
 
18673091_1055551171212963_8952152002604652785_o.jpg


En ze staat bij mij in de tuin :)
 
En een goede morgen allen :W

Zo eerst even een rondje hardlopen en dan de brommert naar buiten rollen. Zonnetje schijnt al lekker, ben er klaar voor :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan