Kawasaki versys 650 deel 4

Een scottoiler heb ik ook gehad, de e-system. Die kun je trouwens prima regelen met een display op het stuur. Maar wel duur en na een jaar of 5 gaf ie de geest. Met een spuitbus begin ik niet meer aan, de osco heb ik inmiddels al jaren, kost weinig, kan nog minder aan stuk en olie is ook spotgoedkoop. En je kan even smeren als je het nodig vind. Ook handig op vakantie, weer een spuitbus minder mee te sjouwen.
Mocht het niet duidelijk zijn, ik ben erg blij met dat gekke osco ding. :)
Alleen nog een plekkie vinden :P
 
hallo aangezien ik mijn nog niet heb voor gesteld, ik ben Jos. Ik kom uit Noord-Limburg en woon in het dorpje Kessel. Na 3 jaar een racer te hebben gehad ben ik afgelopen Maart overgestapt op een Kawaski Versys 650. Deze heb ik uitgerust met een valbeugel, zijkoffers versnellingsindicator mislampen wheelstriping en usb poort. Hierbij voeg ik wat foto`s toe van mijn motor[afbeelding]


Hoi Jos,

Welke mistlampen heb je erop gezet, en met welk montagesysteem? Kun je een close-upje posten?

Corne
 
Hoi Jos,

Welke mistlampen heb je erop gezet, en met welk montagesysteem? Kun je een close-upje posten?

Corne

Hoi. dit zijn de originele van kawasaki. Vanwege de valbeugel konden ze niet op de standaar manier gemonteerd worden dus nu zitten ze vastgelast aan de beugel. Zal morgen eens kijken voor n foto.
 
Mijne heeft ook de orginele Kawa mistlampen, maar ik denk erover ze te vervangen door LED verstralers. Ik rij vanwege ploegendienst veel in het donker en wil heel veel licht, de mistlampen zijn dan leuk voor de sier want verder dan een paar meter verlichten ze niet.
 
ben wel erg tevreden met de originele stralers van Kawasaki zelfs in de pikke donker. vandaag ga ik nog een kevlar jeans en een motorhoodie met protectoren in de rug en schouders aanschaffen. ivm met de mooie rit die ik morgen ga rijden naar normandié (wordt 30°c) hopelijk komt mijn nieuwe ketting kit vandaag ook toe met DHL kan ik met een nieuwe set naar frankrijk rijden. hoeveel km hebben jullie met een ketting set gereden ik heb met de originele DID 23000km gedaan door alle weersomstandigheden.kan eigenlijk nog wel wat langer blijven zitten maar neem het zekere voor het onzekere. heb terug de DID ketting kit genomen.

hier een route voorbeeld voor de rit naar normandie.
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kevlar jeans gekocht en motorhoodie dus laat de hitte maar komen😎😅 mijn ketting kit is ook gearriveerd nu straks nog plaatsen. Volgende week ook nog nieuwe set banden erop en dan staat hij klaar voor 2 juni naar de harz en saurland vakantie te vertrekken.
 
Ik ben in de markt voor een Versys 650. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een gebruikt exemplaar?
 
Ik ben ook geïnteresseerd in een versys. Vooral in het feit of ik er fatsoenlijk op pas met mijn 2.03 meter.
Heb hem een heel weekend om te proberen. :]
Kon er geen navigatie bij krijgen beetje jammer. Moet ik ouderwets op borden letten :/

Zijn er nog versys rijders omgeving voorne-putten?
 
Vraagje...

Mijn Kaatje is uit 2008. De vorige eigenaar heeft er zo'n 4000km mee gereden, ik nu zo'n 1500 schat ik. Kortom: afgesleten zijn de banden nog niet.

Maar ik lees op dit forum (en andere plaatsen) dat je banden na een jaar of 8 sowieso zou moeten vervangen...

Is dat zo?
En zo ja:
Welke nieuwe band adviseren jullie? (Wetende dat ik veiligheid prefereer boven beknibbelen op de prijs...)

Graag hoor ik van jullie! Alvast bedankt!
 
Vraagje...
Maar ik lees op dit forum (en andere plaatsen) dat je banden na een jaar of 8 sowieso zou moeten vervangen...
Is dat zo?
En zo ja:
Welke nieuwe band adviseren jullie? (Wetende dat ik veiligheid prefereer boven beknibbelen op de prijs...)
Graag hoor ik van jullie! Alvast bedankt!

Nu gaat iedereen zijn eigen band aanprijzen :+ Ik rijd op michelin pilot road 4 en ben er zeer tevreden over met droge en natte wegen.

**************************

Ik ga 3 juni naar Normandie voor 1 week. Heel veel zin in.

***********************************************************

Ik ben in de markt voor een Versys 650. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een gebruikt exemplaar?

Zelfde als altijd toch, kijken hoe de staat van de motor is en of hij goed is onderhouden. Proefritje maken of je er iets anders aan merkt. Op de prijs afdingen
 
Dag mede-mfers,

Nu mijn er6n in de verkoop staat ben ik me al aan het oriënteren op m'n volgende motor. Aangezien ik dit jaar een motorvakantie wil houden ben ik van plan om geen naked maar een tour/allroad te nemen.

Mijn 1e keuzen is de Versys 650 maar de standaard versie is echt 2/3cm te hoog voor mij. (Ikzelf ben rond de 1.70m). Als ik bij een stoplicht stil sta en er is een kuiltje naast me dan ben ik de pineut haha. Ik wil graag proefzitten/rijden op een verlaagde 650 maar geen enkele dealer in omgeving Amsterdam heeft dat. Ze willen het ook niet inbouwen voor een proefrit (wat ik overigens absoluut begrijp).

Dus mijn vraag is: Heeft er iemand een verlaagde Versys 650? Of wat zijn je ervaringeren ermee. Ik begreep een verlaagde gelzadel en ook je vering aanpassen is mogelijk. En zou ik dan bij diegene mogen proefzitten/rijden?

Ik ga dit topic in de gaten houden!


Bump
 
Geen verlaagde hier, 1.68 en gezegend met lange benen.
Maar is het met 1.70 niet al voldoende als je met de vering speelt?
 
Nu gaat iedereen zijn eigen band aanprijzen :+ Ik rijd op michelin pilot road 4 en ben er zeer tevreden over met droge en natte wegen.

**************************

Ik ga 3 juni naar Normandie voor 1 week. Heel veel zin in.

***********************************************************

Zelfde als altijd toch, kijken hoe de staat van de motor is en of hij goed is onderhouden. Proefritje maken of je er iets anders aan merkt. Op de prijs afdingen

Hahaha, ik ongeduldig dus ik heb een mooi tweedehands exemplaar gescoord.
Hier zitten ook de Michelin Pilot Road 4 banden onder.

Weet jij wat de geadviseerde bandenspanning is voor deze banden?

Normandië is leuk. Ik ga zelf ook de 3e maar dan alleen dan met de auto. :?
 
Laatst bewerkt:
@zeerob heb momenteel ook de mpr4. michelin adviseert vooraan 2.25 bar 2.50 bar achteraan. ik ga de mpr4 inruilen voor een metzler roadtec 01. heeft nog betere grip dan de michelin's en zijn beter voor snellere bochtenwerk + ook nog langere levensduur. zijn momenteel ook de beste sport tour band op de markt. maar ben ook wel tevreden van de mpr4 maar wil nu ook wel is de roadtec 01 testen.

@rubs88 naar waar in normandie ga je rijden.
heb er gisteren een tochtje van 630km erop zitten. hier enkele sfeerbeelden:
full
 
@Wouwer

Hele mooie plaatjes hoor. Ik ben twee jaar terug met mijn zoon geweest voor het slagen van zijn Havo. Toen hebben we zo'n beetje alles gezien wat met D-day en de dagen erna te maken heeft gehad.

Deze keer ga ik met zijn moeder en die wil naast de hoofd attracties ;-) van D-day ook graag wat Normandische cultuur zien. We hebben als uitval basis een hotel in Caen geboekt en gaan van daaruit ook naar het kasteel van Caen , Chateau fort de Pirou en de Abdij van Jumièges.

Nadere details moeten deze week nog uitgewerkt worden.
 
Bandenspanning: 2.5 voor en 2.9 achter. Dat lijkt redelijk universeel te gelden voor alle (weg)motoren.

Ik ben ook geïnteresseerd in een versys. Vooral in het feit of ik er fatsoenlijk op pas met mijn 2.03 meter.
Heb hem een heel weekend om te proberen. :]
Kon er geen navigatie bij krijgen beetje jammer. Moet ik ouderwets op borden letten :/

Zijn er nog versys rijders omgeving voorne-putten?
In Amerika zijn setjes te koop die de pedaaltjes een inch ofzo lager zetten. Scheelt net wat in de hoek van de knieen. Ik vond het wel fijn met mijn 1.93.
 
Ik zit te denken aan een paddock stand of middenbok.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?

Voor model 2015 tot nu zou ik zeker een middenbok nemen.
Mijn vader heeft de 2016 maar na het monteren van de sport uitlaat kon de middenbok er helaas niet meer onder blijven zitten.
Maar in je eentje hem op de paddock zetten is eigenlijk niet mogelijk.
En een middenbok is zo makkelijk !
 
Ik ging een versys 650 huren maar die was niet terug gebracht. Toen kreeg ik maar een 1000 te leen voor het zelfde geld. Ik moet zeggen de 1000 is een prima ding maar ik wil toch nog wel die 650 een keer proberen. :]
 
Ik zit te denken aan een paddock stand of middenbok.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?

Hoi Rob,
Ik zou sowieso gaan voor de middenbok, een paddock stand is zo lastig meenemen :) Aan een middenbok heb je onderweg ook nl. wat aan (ketting smeren). Ikzelf heb nu een maandje die van Hepco & Becker: de motor is heel makkelijk en zonder kracht op de middenbok de trekken, echt een ideaal ding!
Gr. Hans
 
Voor model 2015 tot nu zou ik zeker een middenbok nemen.
Mijn vader heeft de 2016 maar na het monteren van de sport uitlaat kon de middenbok er helaas niet meer onder blijven zitten.
Maar in je eentje hem op de paddock zetten is eigenlijk niet mogelijk.
En een middenbok is zo makkelijk !
natuurlijk is een middenbok makkelijk, maar in je eentje een motor op een paddock stand krijgen is echt niet moeilijk.
Daarnaast heb ik een oiler op de motor en de bok dus echt niet nodig. De stand ook nauwelijks trouwens ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan